Jag försökte komma loss från hans grepp men han höll mig kvar.
När filmen efter en timma i hans grepp är slut reser jag mig snabbt upp.
"Vart ska du babe?" frågade han och tittade på mig.
"Bort från dig." sa jag och började gå ner. Jag kände en hand på min axel.
"Jag är ganska säker på att du gillade det."
"Visst jag älskar att tvingas sitta i knät på player." svarade jag sarkastiskt.
"Jag sa ju det." Även om jag inte kunde se honom hörde jag flinet.Jag fick bort hans hand från min axel och gick ner till de vuxna. De höll på att plocka fram efterrätten som bestod av kladdkaka med grädde och hallonsås. Gud vilken drömmiddag om det inte vore för Erik som nu också hade kommit ner för trappan.
Jag hjälpte till med att duka fram och sedan satte vi oss ner och åt.
När vi ätit klart tackade jag för mig och gick till mitt rum. Jag låste dörren och satte på datorn. Efter ett tag knackade det på dörren.
"Vem är det?" frågade jag irriterat.
"Det är jag vem annars?" hörde jag Erik säga.
"Typ min drömprins eller nått." svarade jag sarkastiskt.
"Då hade du ju rätt." svarade han med ett litet skratt.
"Dra! Jag är upptagen!" svarade jag och orkade inte bry mig om hans kommentar.
"Dina föräldrar sa att jag skulle gå till dig."
"Utnyttjar du mina föräldrar?" sa jag men visste att han inte skulle gå så jag öppnade dörren. Han gick in i mitt rum och jag satte mig på min säng.Jag fortsatte kolla på datorn även om jag inte kunde koncentrera mig längre. Han satte sig ner bredvid mig och tittade på mig, liksom studerade varenda rörelse jag gjorde.
"Vad gör du?" frågar Erik plötsligt. Jag hoppar till av hans plötsliga fråga.
"Oh, inget särskilt." sa jag fortfarande chockad. Hur kunde jag bli så rädd för att han pratade.
"Okej," sa han samtidigt son han fällde ner locket på min dator.
"Då kan ju vi göra nått." fortsatte han sedan.
"Som vad?" frågade jag skeptiskt.
"Vad som helst." svarade han och förväntade sig nog ett svar, som jag inte gav honom.
"Vill du köra sanning eller konsekvens?" sa han när jag inte svarade.
"Okej." sa jag men hade egentligen ingen lust.Erik tog min dator från mig och lade den på mitt skrivbord. Sedan satte han sig mittemot mig.
"Du börjar" sa han med lungton och jag vaknade upp ur en halvdvala jag tydligen vart i.Jag tänkte en stund innan jag erkände att jag aldrig kört detta med en kille förut och att jag inte hade en blekaste aning om vad manskulle fråga. Han skrattade lite med sa att han kunde börja.
"Sanning eller konsekvens?" började han.
"Sanning" sa jag då jag aldrig skulle ta konsekvens med en kille son Erik.
"Är du oskuld?" frågade han. Jag blev lite ställd av frågan då jag inte räknat med att han bara skulle fråga det rakt ut.
"Ja." erkände jag och blev genast röd om kinderna varför visste jag inte. Erik tittade på mig som om han väntade på något och jag kom på att det var mig tur.
"Sanning eller konsekvens?" frågade jag och fick lite panik. Vad skulle jag fråga egentligen?
"Konsekvens" sa hann självsäkert. Vaaaaaa? Var det ända jag kunde tänka. Jag fick tillbaka kontrollen över min hjärna och gav ifrån mig ett litet "Hmm".Jag funderade ett tag men kom inte på något. Jag hade kört detta med mina kompisar med då var det mer sanning eller sanning. Jag funderade på vad jag skulle säga men kom inte på något bra.
Efter ytterligare en stund hörde jag ett litet skratt och jag tittade upp på Erik. Då kunde han inte hålla sig för skratt längre. Jag blev arg men det gjorde bara saken värre. Han skrattade så mycket att hela han skakade och tillslut ramlade han av sängen. Då var det min tur att skratta. Han tittade surt på mig och satte sig på sängen igen.
"Har du kommit på något än?" sa han fortfarande sur. Medan jag försökte få min andning normal igen kom jag på det.
"Ja, det har jag." sa jag och han tittade frågande på mig.
"Du ska hålla dig till en tjej under hela nästa vecka. Om du flörtar, pussar eller något annat som ses uppmuntrande eller." jag kom inte på vad jag skulle säga.
"Ja, du fattar" avslutade jag.Han såg frågande ut. Jag slog till honom på armen.
"Vem väljer du?" frågade jag sedan.
"Emmh, va? frågade han och såg förvirrad ut.
"Vem ska vara den enda tjej du får, du vet hålla på med? frågande jag igen.
"Dig." sa han med ett flin.Sorry för extremt dålig uppdatering!
Jag har vart i fjällen, utan nätverk på datorn. Trodde jag skulle dö men min mobil rädda mig. Jag har därför hunnit skriva en del viker betder att det snart kommer mer. Kanske inte idag men troligt vis en till i helgen, får se när bara. 😱
Älskar alla som läser och det skulle göra mig extra glad om ni orkar kommentera eller rösta (heter det så?) så jag kan göra min berättelse ännu bättre!😍
//"Feffiner"
OBS! Någonting konstigt har hänt med mellanrummen då jag skriver på datorn så ibland blir det två osv ska försöka ordna det!😉
YOU ARE READING
Just me
Teen FictionRonja är 15 år och har alltid vart en i mängden en tillvaro hon trivs med. Men så en dag kommer en ny kille till klassen och blir genast en av de "coola". Han visar sig vara en riktig player men det är något som får Ronja att lägga märke till honom...