Jag stängde snabbt av ljudet på mobilen och la ner den i fickan innan jag vände min uppmärksamhet mot filmen.
Det började som en romantisk film men utvecklades snabbt till en skräckis men fortfarande lite romantik. Jag fattade varför Erik tog med mig till just denna film. Jag var livrädd och kröp därför väldigt nära honom och höll ett hårt grepp om hans arm med båda mina och ibland vände jag till och med in huvudet mot hans bröst korg. Jag märkte hur nöjd han var men kunde inte släppa taget, dels för att jag var rädd och jag kände mig trygg i hans famn och dels för att han luktade så gott.
När filmen var slut släppte jag snabbt taget och kände hur någonting brast inom mig. Jag hörde hans hesa skratt och kunde inte låta bli att tycka att det var så sexigt. Usch han får inte ha så mycket makt över mig. Tyvärr är det försent.
Vi gick ut från biosalongen och gick mot fiket han tydligen skulle ta med mig till. Han öppnade dörren för mig och vi gick in. vi satte oss vid ett bord och kollade ut på den slaskiga gatan. Jag hatar verkligen detta gråa väder det började ovanligt tidigt i år så hoppet om en varm vår lever fortfarande inom mig.
Medan jag satt och funderade beställde Erik tydligen fika åt oss och sedan vägrade han säga vad han beställt. Så efter ett tag kommer fikat in och Erik är på toaletten så jag vet inte om det är rätt fika. En pinsam tystnad lägger sig emellan oss medan vi väntar på att Erik ska komma tillbaka.
"Sååååå, hur har din dag varigt?" försöker jag.
"Okej." svarar han kort och tittar på mig med en blick som skriker vad-är-det-för-fel-på-dig-egentligen och jag undviker den så gott det går.
Efter något som känns som år men nog är runt två minuter i verkligen kommer Erik tillbaka och ler mot mig innan han ser servitören och skyndar då på stegen en aning.
"Ehm, Hej?" säger Erik och får det låta som en fråga.
"Har du beställt två choklad, en kladdkaka, en morotskaka och ett fat men små kakor?" säger servitören hårt.
Han har nog tröttnat på att stå här.
"Ja" säger Erik även hen med en hård ton.
Servitören ställer ner vår beställning och går iväg.
"Oj, vad trevlig han var då." säger Erik sarkastiskt.
"Ja eller hur." stämmer jag in.
Vi börjar äta och smakar på allt. Det var super gott och när vi var klara trodde jag att jag skulle spricka.
Vi reste på oss och Erik betalade men gav inga dricks till den otrevliga killen innan vi gick iväg.
"Då var första dagen klar." sa jag nöjt och kollade på min klocka. Den var nästan fem.
"Nej inte riktigt." säger han och jag håller på att släppa ut en suck innan jag mins att jag ska vara glad.
"Vad menar du?" frågar jag och försöker dölja min besvikelse.
"Vi ska shoppa lite mer först."
Då kunde jag inte hålla inne sucken längre. Erik var snabb på att påpeka detta och jag klistrade fast ett fejkat leende.
Erik drar med mig in i en annan butik och gick mot smink hyllan och jag stretade emot så gott jag kunde, inte alls.
Erik gick fram till en kille som jobbade där och började fråga om allt möjligt inom smink och ja inte vet jag för jag lyssnade inte. Både killen och Erik började prova saker på mig och diskuterade medan jag försökte se glad och intresserad ut, lögn jag brydde mig inte ett dug och killen hade dålig andedräkt.
Efter något som kändes som en evighet var vi äntligen klara och jag kände mig smått illamående efter killens andedräkt så jag gick mot parfymerna för att få bort lukten då den satt kvar i mina näsborrar. Jag såg en av mina favoritparfymer, som jag dock inte ägde då den var alldeles för dyr för min smak.
Jag luktade på parfymerna ett tag men ändrade inte min åsikt. Efter det gick jag bort till Erik som stod utanför affären och väntade.
"Så får jag åka hem nu?" frågade jag och höll tummarna bakom ryggen.
"Ja, jag ska skjutsa hem dig nu." svarade han med ett leende som jag med glädje besvarade.
Vi satte oss på hans moped och lyckades även få med påsarna. Jag höll ett stenhårt tag om hans mage och blundade bakom hans rygg. Efter ett tag tittade jag upp och kände genast igen mig, inte så konstigt då jag bott här hela mitt liv... Jag tittade fram och såg mitt hus komma närmare och närmare sedan var det vid min sida och helt plötsligt bakom mig.
"Jag bor där!" skriker jag för att överösta vindens tjutande.
"Jag vet!" skriker han tillbaka.
Jag känner hur en klump börjar ta plats i min hals, hur den växer och växer för varje sekund.
Omg 1,1k reads!! Detta är sjukt!! Gud vad jag älskar er!!
Nej, men seriöst ni skulle hört mitt skrik när jag insåg att jag hade 1k, eller skrik och skrik jag mer hoppade runt som en studs boll men ändå!!
Sedan är det lite intressant att kapitel 9 har flest läsare sedan kommer prologen och kapitel 13. Hur gick det till?
Ni som kommenterar och röstar, Tack så sjukt mycket ni är ju bara bäst!! Jag tror ingen förstår hur mycket det betyder för mig. Det ger mig så mycket inspiration och jag lovar om ni inte hade gjort det hade detta kapitel kommit ut mycket senare.
Jag vill också uppmärksamma att jag jobbar på en ny bok som heter That Moment. Den kommer komma upp snart så jag skulle bli överlycklig om nån vill läsa den och kanske ge lite respons i form av votes eller kommentarer. Så håll utkik så försöker jag skriva på så fort jag kan.
Puss på er alla så hörs vi!!
//"Feffiner"
Ps. Jag spräckte min telefon i lördags så nu är det sprickor utplacerade på hela skärmen så jag kan knappt läsa den översta halvan av en sida...😭😱😂👌🏽💪🏼👀
YOU ARE READING
Just me
Teen FictionRonja är 15 år och har alltid vart en i mängden en tillvaro hon trivs med. Men så en dag kommer en ny kille till klassen och blir genast en av de "coola". Han visar sig vara en riktig player men det är något som får Ronja att lägga märke till honom...