SEPERTI yang aku rancang, aku akan tanya dia ketika sudah sampai di rumah. Tapi sekarang dah malam baru aku teringat nak chat. Petang tadi aku ngantuk. Kenapa aku pilih chat? Aku tak tahu kenapa tapi dalam chat lagi senang untuk berkomunikasi dengan Telur Hancur.
Telefon aku ambil. Ayuh, kumpulkan semangat dan kesabaran untuk chat dia. Lelaki ni bukan betul. Tahu-tahu dia yang tak ada mood.
hi -you
hi- Danese
rindu da ke? kat sekola dah jumpe kan -Danesetak rindu. -you
kau busy ke sekarang? -youNervous pulak aku nak tanya dia tentang di sekolah tadi. Masih aku ingat sesi eye contact kami ketika di sekolah. Walaupun banyaknya aku acah-acah jeling.
taklah -Danese
nak tanya -you
tanyela -Danese
tadi, kat sek, kau bagi Giana aiskrim? kau ada apa-apa ke dengan dia? -you
kalau aku cakap ye, kenape? -Danese
Keadaan ini halal untuk aku menangis, ya. BIAR BETUL WEH?!?! Habis tu, dah ada awek, layan aku kenapa? Dia ni merah menyala, merah terang semua dia. Is he a walking red flag?
jawab je please -you
Betapa aku harapkan jawapannya tidak. Kalau dia jawab ya, aku dah bersedia ke untuk lepaskan segalanya? Untuk sekali lagi? Tolonglah bagi aku kekuatan yang cukup masa itu.
aiskrim tu pakwe dia kirim suruh aku kasi die. gabriel dengan dia cpl. - Danese
kate classmate tapi taktau ish ish -DaneseDia memang suka buat jantung aku nak tertanggal ke? Apa-apa pun aku bersyukur. Bersyukur sangat. Nak aje aku menari pargoy kat sini jugak. Gembira tak terkata. Tersengih lebar aku dibuatnya.
manalah aku tau. -you
aku tak sibuk tepi kain orang -you
macam kau -youha -Danese
Eh dia ni, ha kan aku pulak. Sakitnya hati. Bella ajar dia untuk ha kan orang ke? Memang nak kena sepaklah semua yang guna ha.
tak baikla ha kan orang -you
ha -Danese
Kalaulah telefon ni murah macam beli telefon mainan, dah lama aku campak ke dinding. Sakitnya hati aku weh. Tarik nafas, hembus. Tarik nafas, hembus. Kita tukar topiklah pulak. Nak tanya sesuatu lagi.
nak tanya something lagi -you
ha -Danese
EH KAU NI DARI TADI HA -you
tanyela -Danese
ish ish aku tak sempat type lagi kau dah marah -Danesecoffee or tea? -you
aaaa plain water -Danese
YOU ARE READING
Entah
Historia CortaShe fell first but does he will fall harder for her? https://vt.tiktok.com/ZSdegVkLk/ -Altezza Siapa ni? -Danese Orang. -Altezza Siapa sangka dengan hanya sekadar link TikTok dapat Altezza meluahkan rasa cintanya terhadap 'Telur Hancurnya'. Bertik...