¹ > NEW SCHOOL

962 23 1
                                    

Sedang lena dibuai mimpi kedengaran suara menjerit memanggil nama y/n dan membangunkan y/n.

" Y/n ! Bangun ! Nanti kamu lambat turun ke sekolah ! " Jerit Pn Lee. " Baik mak ! " Y/n mula bingkas bangun dan bersiap untuk turun ke sekolah.

Hari ini merupakan hari pertama dia bersekolah di Bandar Seoul jadi dia agak gementar. Dia risau suasana sekolah di luar bandar dan bandar berbeza. Usai sahaja dia bersiap, y/n mula menuju ke dapur dan kelihatan ibunya sibuk menyiapkan sarapan.

" Gud morning eomma ! " Jerit y/n memeranjatkan Pn Lee. " Ish betuah punya anak ! Terkejut eomma tau ! " Balas Pn Lee.

" Mari sarapan sama ii . Eomma ada buatkan bekal untuk y/n sekali, nanti makan tau " kata Pn Lee kepada anaknua itu. Y/n pula sekadar menganggukkan kepala tanda faham. Selesai sahaja makan, y/m meminta diri dan menunggang basikal kesayangannya. Itu satu ii nya hadiah daripada arwah ayahnya.

Sampai sahaja di sekolah tersebut, y/n mula meletakkan basikal tersebut dan menuju ke arah pejabat pengetua. Dalam perjalanan menuju ke pejabat pengetua ramai pelajar membisikkan sesuatu.

" Student baru ke ? " Perempuan 1

" Nampak sombong tho ! " Perempuan 2

" Lawa giler lah dia ! " Lelaki 1

" Eleh dia cantik tak setanding BLACKPINK ! " Lelaki 2 membalas kata lelaki 1.

Y/n sekadar menghiraukan mereka semua dan memasuki pejabat pengetua. Y/n kemudian mengetuk pintu sebelum memasuki pejabat tersebut. Kemudiannya terdengar suara yang garau membenarkan y/n masuk .

Usai sahaja masuk , pengetua tersebut memandang Dan tersenyum ke arah y/n dan menyuruhnya untuk duduk.

" Baiklah Miss Lee, macam mana sekolah okey ? " Tanya pengetua. Kemudiannya y/sekadar tersenyum kemudian membalas " so far so good " balas y/n dengan ringkas

" I'm glad you like it . Okey ini jadual dan kelas Miss Lee " Pengetua tersebut menyerahkan beberapa kertas dan sehelai fail kepada y/n.

" Thanks " kata y/n sambil bangun .

" Ur welcome ! Have a nice day ! "

Kemudian y/n melihat jadualnya dan kelas pertama dia ialah sejarah ! Ya sejarah merupakan subjek kegemarannya. Y/n kemudiannya sampai ke kelas sejarah dan memasuki kelas tersebut.

TOK ! TOK ! TOK !

" Masuk ! "

Y/n mula melangkah masuk apabila disuruh masuk kemudian kelihatan beberapa orang mula memandang ke arahnya .

" Kamu student baru right ? " Tanya Madam tersebut. Kemudian y/n sekadar menganggukkan kepala.

" Baiklah Saya Madam Anne guru sejarah kamu " kata madam Anne " perkenalkan diri kamu kepada rakan rakan . " Sambung madam Anne.

" Hai nama saya Lee y/n . Saya dari Busan dan ini hari pertama saya di Seoul . " Kata y/n . Usai sahaja memperkenalkan diri, madam Anne meminta y/n untuk duduk di sebelah  Suzy.

Sampai sahaja di tempat duduk , y/n disapa dengan lembut oleh Suzy . " Hi I'm Suzy ! " Kata Suzy sambil memghulurkan tanyanya. Kemudian y/n menyambut dan membalas " Hi ! " . Mereka berdua mula belajar bersama sama dan menjadi kawan rapat.

RING ! RING !

" Y/n jom pergi canteen ! " Ajak Suzy kepada y/n namun y/n menolak dengan lembut.

" Arr sorrylah Suzy , aku ada bawa bekal ja... " Belum sempat y/n menghabiskan katanya Suzy terus menarik tangan y/n dan membawa sekali bekal y/n.

STEPBROTHERS Where stories live. Discover now