⁶ > REVENGE 1

439 18 1
                                    

Keesokannya y/n mulai bangun walaupun kepalanya agak sakit. Dia akhirnya bersandar di bahagian kepala katil untuk berehat. Kemudian terdengar suara pintu dibuka.

" Morning y/n . Oppa ada buatkan sarapan untuk y/n " kata Jin sambil membawa dulang yang berisi bubur ayam . Y/n tersenyum apabila melihat Jin bersungguh sungguh menjaganya.

" Morning oppa !  Wah wanginya " kata y/n apabila dulang berisi bubur tersebut bertukar tangan. Y/n mula mengambil sudu dan menikmati bubur tersebut.

" Sedap ! Pandai oppa masak " kata y/n sambil menikmati bubur tersebut manakala Jin sedang duduk di hujung katil sambil melihat ke arah y/n.

" Oppa tak pergi sekolah ? " Tanya y/n.

" Nope . Oppa nak jaga y/n . " Balas Jin sambil ralit memerhati y/n. Y/n berasa agak rima's apabila diperhati oleh Jin.

" Oppa okey tak nie ? " Tanya y/n kembali.

" Yeah I'm okey . " Bidas Jin dengan pantas.

" Lepas nie y/n mandi dan sambung berehat eh " arah Jin lalu berlalu pergi meniggalkan y/n.

Sebaik sahaja memastikan Jin sudah pergi , y/n mengambil telefon bimbit dan mendail nombor seseorang.

Y/N : HELLO. KAU DAH CARI MAKLUMAT YANG AKU SURUH ?

UNKNOWN : DAH. SEMUA BERES.

Y/N : BAGUS. NANTI APA II AKU ROGER KAU LAGI.

UNKNOWN : BAIK. KAU NAK KAMI SELESAIKAN DIA ATAU NAK TUNGGU DULU ?

Y/n mula tersenyum sendiri apabila mendengar soalan tersebut. Dalam kepalanya telah berfikir macam macam rancangan .

Y/N : BIARKAN DULU, BIAR DIA BERMAIN DULU DAN KITA TENGOK PERMAINAN DIA.

UNKNOWN : OKEY BAIKLAH.

Setelah membuat panggilan , y/n terus menyambung bersarapan dan tersenyum sendiri .

TIME SKIP

VIDEO CALL

Y/N : EOMMA ! APPA !

E/P : HAI Y/N. Y/N APA KHABAR ?

Y/N : Y/N SIHAT EOMMA , APPA. EOMMA DAN APPA SIHAT ?

EOMMA : KAMI BERDUA SIHAT. Y/N JAGA DIRI BAIK BAIK TAU. JANGAN MENYUSAHKAN ABANG ABANG Y/N.

Y/N : NEE EOMMA . Y/N AKAN JAGA DIRI Y/N.

Setelah berbual bersama eommanya, akhirnya y/n mengambil keputusan untuk berehat namun sebaik sahaja hendak menutup Mata, terdengar bunyi pintunya dibuka kasar.

" Y/n !!!! " Jerit Jungkook dengan riang. Dibelakangnya diekori oleh Jimin , Taehyung, Suga dan Jhope .

" Yah ! Ketuk dulu pintu ! " Jerit y/n apabila melihat perilaku Jungkook tersebut. Setelah diherdik oleh y/n , Jungkook mula membuat muka merajuk.

" Eh kau jangan nak mengada sangat . Tadi aku dah cakap ketuk dulu pintu, mana tau y/n tengah Mandi ke apa ke . " Kata Jimin kepada Jungkook manakala Yang lain sekadar menggelengkan kepala.

" Y/n dah sihat ? " Tanya Jhope kepada y/n lalu duduk bersebelahan dengan y/n.

" Nee oppa. Y/n sihat. Hari hari y/n kenyang sebab oppa Jin bagi y/n makan banyak banyak. " Kata y/n dengan riang.

" Patutlah orang tu Makin gemok ! " Kata Jungkook bersahaja manakala y/n sudah membulatkan matanya.

" Jungkook ! " Jerit y/n tanda protes .

STEPBROTHERS Where stories live. Discover now