⁹ > DONE

469 21 1
                                    

Y/n bergegas menuju ke basement dimana terletak bilik rawatan yang didiami oleh eommanya. Dia mendapat tahu bahawa keadaan eommanya Makin membaik jadi dia bergegas untuk menjenguk eommanya. Sampai sahaja di sana, kelihatan eommanya berbual bersama sama abang abang dan ditemani appanya. Syukurlah sejak kejadian minggu lepas, mereka semua terselamat kecuali eommanya kerana badan eomma terlalu lemah lepas kejadian tersebut .

" Eomma ! Eomma okey ? " Tanya y/n sambil menuju ke eommanya. Kelihatan wajah eomma tersenyum apabila memandang wajah anaknya itu.

" Eomma okey y/n. Jangan risau . " Kata eomma lagi sambil memegang pipi anaknya itu. Y/n bersyukur bahawa eommanya selamat. Y/n kemudiannya memandang ke arah Appanya.

" Appa okey ? " Tanya y/n lagi.

" Y/n jangan risau , Appa okey. Kami semua okey disebabkan y/n. " Kata appanya lagi. Y/n sekadar tersenyum lemah.

" Y/n, sebenarnya apa yang terjadi ? Kenapa y/n boleh terlibat dalam hal ini ? " Tanya Appanya manakala eommanya kebingungan.

Y/n memandang ke arah Appanya kemudian dia melihat ke arah abang tirinya yang dari memerhati.

" Eomma, maafkan y/n sebab menyembunyikan perkara ini " kata y/n sambil memeluk tangan eommanya manakala eommanya bingung.

" Eh y/n, kenapa nie? " Eommanya mulai risau.

" Sebenarnya Appa dulu dia seorang Ketua Mafia yang terkuat di Seoul. " Kata y/n tersebut mengejutkan Appanya dan BTS manakala eommanya tidak dapat mentafsirkan apa yang dikatakan y/n.

" Ma mafia ? Macam mana y/n tahu dan mengapa eomma tidak tahu perkara ini ? " Tanya eommanya.

" Sebenarnya Appa sengaja merahsiakan hal ini kepada eomma kerana Appa takut eomma tidak dapat menerima kenyataan bahawa dia seorang mafia. Pada waktu itu juga , y/n tidak percaya namun akhirnya y/n mempercayai Appa. Dan sejak dari itu, y/n turut serta bersama Appa kerana Appa ingin mewariskan segalanya kepada y/n. Namun , perkara tersebut ditentang oleh anak buah Appa , James. " Apabila y/n menyebut nama James, mereka semua terkejut termasuk eommanya.

" Ja James ? Anak tiri Uncle ? " Tanya eomma .

" Sebenarnya uncle tidak tahu identiti sebenar Appa tapi James tahu, danw sebab itu dia merancang agar Uncle mengambil dia sebagai anak angkat. " Terang Y/n. " Dan pada hari kemalangan Appa, James tahu bahawa Appa mewariskan segalanya kepada Y/n jadi dia merancang pembunuhan Appa. " Sambung Y/n. Air matanya mulai menitis. Eomma pula terkejut kerana selama ini dia menyangka bahawa suaminya itu meniggal kerana kemalangan namun dia tidak menyangka bahawa ini yang terjadi.

" Jadi y/n sudah tahu lah yang kami juga Mafia ? " Tanya Appa kepada Y/n. Mr Kim terkejut dan memandang ke arah suaminya.

" You're also mafia ? " Pertanyaan Mr Kim dijawab dengan anggukan . " And you're son also .... "

" Yes . All of us . " Kata appa lagi. Mr sudah menarik nafas dan Cuba menghadam apa yang berlaku.

" Y/n tahu apabila y/n mendengarkan perbualan abang y/n " kata y/n sambil memandang ke arah abangnya manakala mereka semua terkejut. Y/n dah dengar semua ?

" Masa itu jugalah y/n tahu identiti James dan terus mengikuti mereka . " Kata y/n lagi.

" Jadi yang selamatkan Kami semua masa itu juga ialah y/n ? " Tanya Jimin kepada Y/n.

" Yups . Y/n meminta tolong daripada orang kanan y/n iaitu txt untuk menolong oppa " kata y/n lagi.

TIME SKIP ( AFTER WEEKS )

RING ! RING !

" Y/n ! " Jerit Suzy sebaik sahaja waktu rehat menjelang. Y/n pula memalingkan wajahnya apabila terdengar namanya dipanggil.

" Jum , pergi lunch ! Dekat canteen. Aku belanja . " Tanpa menunggu jawapan y/n Suzy terus menarik tangan y/n.

Sebaik sahaja mereka sampai ke canteen ,mereka berdua memilih untuk duduk bersebelahan dengan BLACKPINK. Lisa yang menyedari tersebut terus bingkas bangun dan menuju ke arah mereka berdua.

" Hey you bitch ! Why you sitting here ? In our places ?! " Tanya Lisa dengan gedik. Pertanyaan Lisa tersebut diabaikan oleh Y/n dan Suzy. Baru sahaja Jennie hendak menyampuk , kedengaran suara Jungkook memanggil seseorang dengan Baby. Pada ketika itu, Jennie merasakan bahawa panggilan tersebut menuju ke arahnya namun semuanya sekadar angan semata mata.

" Hey ! I'm not calling you bitch ! " Jerkah Jungkook kepada Jennie dan membuatkan Jennie berasa malu tambahan lagi pelajar sekeliling memerhati mereka .

Kemudian Jungkook melihat ke arah y/n Dan tersenyum

" Baby here you are .. " kata Jungkook lalu memeluk y/n. Perbuatan Jungkook tersebut mengejutkan pelajar yang lain terutama BLACKPINK dan Jennie. Y/n? Kenapa y/n ?

" Oppa ! " Kata y/n lalu membala pelukan Jungkook. Suzy juga turut ternganga apabila melihat Y/n memeluk Jungkook sebegitu. Y/n melihat wajah Suzy mengerti akan reaksi nya itu lalu memperkenalkan secara rasmi kepada Suzy.

" Suzy, kenalkan ini abang tiri aku . " Kata y/n lalu mengejutkan Suzy buat Kali kedua manakala y/n sekadar tersenyum sengih kepada Jungkook.

" What ?! Abang tiri kau ?! " Tanya Suzy lagi tidak mempercayai.
Pelajar yang lain juga sudah terlopong kerana tidak mempercayai termasuk BLACKPINK.

" You ? No . This just ridiculous . " Kata Jisoo yang dari tadi mendiamkan diri.

" No. It's true . " Kata seseorang dari belakang mengejutkan Jisoo. Suara tersebut ialah Jin . Kesemua ahli BTS berada di situ.

" Okey guys , today official y/n is our step sister. " Kata Jimin lagi.

" And for those who dare to touch her or make any problems with her , you all die ! " Celah Jhope sambil memegang kepala y/n. BLACKPINK ketika itu tidak mampu berkata kata dan segera berlalu. Mereka sungguh terkejut dan malu.

WEEKEND

Y/n berasa gembira akhirnya mereka semua sudah menjalani kehidupan seperti biasa. Seperti keluarga bahagia. Dia memandang ke arah eomma dan appanya. Eommanya kelihatan sangat gembira Di Sisi appanya itu. Dia bersyukur eommanya dapat menerima identitinya itu termasuk Appa dan abangnya.

Kemudian y/n melihat lagi ke arah abangnya dimana mereka semua berseronok bermain bola tampar bersama sama . Y/n gembira kerana dia mempunyai 7 abang yang sangat menyanyanginya walaupun kadang kadang agak menyakitkan hati.

" Y/n jumlah ikut main sekali ! " Jerit Suga kepada y/n. Y/n tersedar semula apabila mendengar namanya dipanggil

" Arr tak nak oppa ! Y/n tak pandai main ! " Balas y/n namun Suga tidak berpuas hati lalu menarik tangan y/n.

" Nak tak nak, y/n kena ikut juga ! Kami kekurang pemain . " Kata Suga lagi.

" Tambahan kumpulan Kami kalah teruk sekarang " celah Taehyung.

" Semua ini gara gara Namjoon ! " Jerit Suga lagi manakala Namjoon sudah mula menarik muka. Di sebelah pihak pula dimana Jimin, Jin, Jungkook, dan Jhope kelihatan gembira .

" Okey okey ! Y/n Cuba eh . " Kata y/n lagi dan mereka semua bermain dengan riang .

͙۪۪̥seperti biasa y/n dan abangnya masih meneruskan aktiviti mereka ( mafia ) manakala appanya Mr Kim sudah mencuci tangan. BLACKPINK sejak Hari itu terus berpindah ke sekolah lain. Kematian James masih belum diketahui oleh orang umum sepertinya Bts menguruskan hal tersebut sebaiknya.

  ͙۪۪̥˚┊❛ THE END ❜┊˚ ͙۪۪̥◌

︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶︶

I masih nak sambung cerita nie cuma tak ada idea. So part nie, akan diedit . Harap maklum.

STEPBROTHERS Where stories live. Discover now