Setelah Jungyeon sampai di sekolah, dia melihat ada kereta polis dan ambulan di sekolahnya.
Dia meninjau keadaan sekeliling. Apabila dia menoleh ke kiri, dia terlihat ada satu pasangan suami isteri yang sedang menangis berpelukan.
Itu ibu bapa Dahyun! Jungyeon seperti sudah menjangkakan sesuatu. Dia terus berlari untuk melihat apa yang sedang berlaku dihadapanya.
Dia menemui Jungwon dan bertanyakan apa yang telah terjadi
"Diorang cakap Dahyun bunuh diri"
"Hah?" terkejut Jungyeon dibuatnya.
Kenapa Dahyun hendak bunuh diri?"Sure ke Dahyun bunuh diri? Macam mana kalau Dahyun kena bunuh." tanya Jungyeon. Mustahil Dahyun mahu membunuh diri.
Jungwon hanya mengangkat bahunya.
Jungyeon berlari ke tempat kejadiaan.
Kelihatan Dahyun sudah pun tidak bernyawa. Banyak darah yang berlumuran di sekeliling Dahyun.Mata Jungyeon mula berkaca. Cuba ditahan tetapi akhirnya air matanya mengalir membasahi pipinya.
Walaupun ada kejadian bergitu ia tidak menjejaskan sesi persekolahan. Sesi persekolahan berjalan seperti biasa.
"Hanya tinggal empat hari sahaja lagi untuk perbentangan" ucap guru di kelas.
"Dan cikgu harap kejadian yang sudah terjadi tidak menjejaskan pelajaran kamu" sabung guru itu lalu keluar dari kelas.
Jungyeon hanya termenung dari tadi. Heeseung yang menyedari hal itu cuba mendekatinya dan cuba menenangkan Jungyeon.
"Jungyeon-ah Gwencanayo?"
Namun panggilan Heeseung tidak dihiraukan.
Heeseung memegang bahu Jungyeon. Akhirnya Jungyeon sedar dari lamunanya.
"Gwencanayo?" soal Heeseung kembali.
"Semua orang yang saya sayang, tinggalkan saya" balas Jungyeon lemah.
"Aku kan ada.... Aku janji tak akan tinggalkan kau." balas Heeseung sambil mengangkat tanganya yang bertadakan dia sedang bersumpah.
Akhirnya satu senyuman manis terukir dibibir Jungyeon.
"Aku pun tak akan tinggalkan kau Jungyeon" bisik hati Jungwon yang memerhatikan mereka dari jauh.
"Jungyeon, kalau kau rasa tak mampu tak apa.... Aku buat tugasan tu sorang. Lagipun masa tinggal empat hari takut tak sempat" ujar Heeseung. Dia tidak memaksa jungyeon.
Jungyeon rasa bersalah terhadap Heeseung.
"Takpe lah... Saya boleh cuba..." balas Jungyeon.
"Okay kalau macam tu kita jumpa kat kafe depan tu nak?" cadang Heeseung.
"Awak ingat ada satu je ke kafe kat depan tu? Bagilah nama"Heeseung tersenyum. Betul juga kata Jungyeon, banyak kafe di depan tu.
"Hehe... Sorry... Kafe Mnet tu"
Jungyeon menganggukan kepalanya.
______________________________________
Hari sudah menjelang petang, seperti yang dijanjikan, mereka berjumpa di kafe Mnet."So... Apa cadangan kau?"
"Boleh tak kalau kita buat tema untuk menghargai hidup seseorang yang kita sayang? Sejak dua menjak ni kan ramai orang yang saya sayang tinggalkan saya... Jadi mungkin kita boleh guna tema tu supaya kita belajar lebih menghargai seseorang." cadang Jungyeon. Buat sementara ini hanya itu yang dapat dia fikirkan.
Belum sempat Heeseung membalas, talefon Heeseung berbunyi mendapat panggilan.
Jungyeon memperhatikan Heeseung yang sedang bercakap dengan talefon itu. Kelihatan Heeseung sangat gembira dan beberapa senyuman sinis terbentuk.
Setelah selesai mengangkat panggilan, Heeseung kembali duduk dihadapan Jungyeon.
Beberapa saat kemudian, Jungyeon pula yang mendapat panggilan dari ibunya.
Pelik... Ibunya sangat jarang untuk menalefonya. Jungyeon menjawab panggilan itu.
"Jungyeon-ah... Boleh tak kamu balik sekarang... Abang kamu ada kat hospital sekarang..." perlahan suara ibu Jungyeon.
Pipi Jungyeon sekali lagi dibasahi oleh air matanya yang jernih.
Heeseung menghantar Jungyeon di hadapan rumahnya.
Jungyeon terus berangkat ke hospital bersama ibunya.
Di hospital -
Mereka tunggu dihadapan bilik kecemasan. Apabila ada seorang doktor keluar ibu Jungyeon terus berjumpa denganya. Manakala Jungyeon hanya terduduk.
Setelah selesai berbincang dengan doktor ibu Jungyeon kembali di sisinya.
"Doktor cakap abang kamu diracun. Tapi tak tahu sama ada dipaksa atau dia sendiri yang nak minum. Sebab pembedahan siasatan tiada tanda-tanda yang dia dipaksa"ujar ibunya menahan sebak.
Jungyeon tidak mampu bertahan lagi. Dia melepaskan semua kesedihanya dengan tangisan yang benar-benar dalam. Dia memeluk erat tubuh ibunya.
Mereka pulang kerumah. Suasana di rumah sangat sunyi kerana sudah berkurangan ahli. Baru-baru ini pembantu rumahnya dipecat oleh ayahnya. Jadi, ibunya yang menjalankan tugas sebagai seorang suri rumah.
Pembantu rumahnya dipecat kerana menuduh abangnya Junghwan cuba mencabulnya. Kerana Junghwan ahli keluarga mereka, jadi mereka lebih mempercayai Junghwan. Pada masa itu Jungyeon hanya mendiamkan diri kerana dia sangat buntu.
Malam ini dia tidak tenang untuk tidur. Dia masih berfikir apa yang bakal terjadi esok. Siapakah yang akan menjadi mangsa seterusnya.
Notification talefonya berbunyi.
Unknown number: DOUBLE KILL... HEHE.. MACAM MANA? BEST KAN? DUA ORANG MATI BERSAMA DALAM SEHARI... BERSEDIALAH CHOI JUNGYEON, SEBAB ESOK KAU MUNGKIN TIDAK AKAN JUMPA JUNGWON LAGI...
Jungyeon dengan segera membuat panggilan untuk Jungwon.
"Hello?"
"Jungwon! Kau kat mana sekarang? Kau okay tak?"
"Kenapa ni? Aku okay je..."
"Kau kat mana sekarang?"
"Aku keluar"
"Dengan sapa"
"Aku dengan hee.."
Tiba-tiba panggilan nya terputus.
Jungyeon sudah diam seribu bahasa.Dia hanya mampu berharap yang terbaik untuk Jungwon.
YOU ARE READING
THE TRUE
FanfictionTidak pasti dengan perkara yang sedang berlaku. Jungyeon mendapat satu ugutan pembunuhan dari seseorang, pada mulanya dia hanya menyangka kalau itu hanyalah satu gurauan. Namun apabila hari-hari mula berlalu, makin ramai orang kesayanganya pergi. Ad...