10. Fejezet

5 2 7
                                    

Közel s oly távol

A bál. A felsőbb réteg egyik legnagyobb programja. A pezsgővel és csillogással beborított termek ámulatba ejtő szépsége. Minden egyéb eltörpül mellette, mint például a lovaglás, a versenyek vagy különböző vásárok, amikre a kevésbé tehetős emberek el se tudnak menni. A bál ezek közül a legjobb és legpompásabb. Vannak a hivatalosak és gyorsan megszervezettek, vagy unalom űző és valami hátsó célt szolgáló bálok.

Az Elysian bál az utóbbi volt.

Anne születésnapja alkalmából van az ünnepség, de sejthető, hogy valamit akar Anthony, hiszen a kelleténél több embert hívott meg. Véletlenül meg nem fog több pénzt fizetni mindenre is csak azért, mert kedves hangulatában volt, és majdnem minden arisztokratát meghívott a házába.

Valami történni fog.

Mr. Elysian sosem adott bele ennyi energiát a szervezésbe. Általában Daphne csinálja. Az inasok segítségével elrendezi és beszerzi a szükséges dolgokat, majd a díszítést és az ütemtervet a szobájában kitalálja. Szerette csinálni, jó kis elfoglaltság volt számára, viszont most a férje is részt vett ebben. Meglepő módon nem lett haragos, sőt mi több, még nagyobb mosollyal várta a bál végeredményét.

Anne viszont a körmét is lerágta izgulásában. Hallotta a személyzet pletykáit, látta a levelezéseket az apja irodájában, sejti, hogy mi fog történni, mégis benne van egy kis remény, miszerint Elijah kimarad ebből. Muszáj kimaradnia belőle.

Viszont Elijah Dolent kutya legyen, ha ki meri hagyni a barátnője születésnapját.

Csak ne kerüljön bajba! Kérlek, istenem, hadd ne legyen egy idióta barom! Ne tegye ezt magával!

Sokkal inkább őt féltette, mint magát. Tudta, hogy nehezen tud ellenállni apja akaratának. Csoda, ha eddig nem nyomozta le, milyen sokszor látogatta már meg Elijaht. És ha a bálon a hívatlan vendég olyat csinál, ami szúrja az apja csőrét, akkor lehet végleg el kell búcsúznia tőle.

Istenem, hadd verjem meg, ha valami hülyeséget csinál!

Elijah viszont tényleg valami hülyeségen gondolkozott. A ruhája a szekrényére fel volt akasztva, azt bámulta egész éjjel. Az az öltöny volt az egyetlen kis menedék, ami megnyugvással töltötte el az elmúlt napokban. Éjszaka alig aludt valamit, csak forgolódni tudott, így kialvatlanul és fáradt aggyal próbált ép ésszel gondolkodni.

De amikor Anne-ről van szó, hol tud logikus és ésszerű döntéseket hozni?

Nagy fáradtságában Masyt megkérte, hogy főzzön neki kávét. A szolgálólány a kávéskancsóba megcsinálta, majd a csészét, cukrot, tejet mind a tálcára tette. Elijahnak több se kellett, a sötét löttyel teleöntötte a csészét, aztán egy húzással megitta. A keserűségtől grimaszba torzult az arca.

— Masy, ez borzalmas. Hogy tudják ezt az emberek inni?

— Mert egyesek édesen isszák. Tejjel meg cukorral, ahogy letettem.

Elijah újra öntött magának, de most már hagyta, hadd csinálja meg Masy helyette. Látszott, mennyire tudatlan. Örült, amiért egyszer sem társaságban próbálta ki. Sokszor kínálták már a koffeines itallal, de eddig mindig elutasította. Már jól kezdi a reggelt - gondolta kipróbál valami újat. És ahhoz képest, mennyire rettentő íze volt először, az álmosságát elmulasztotta, így a vidámságának is lett helye. Hiszen ma van Anne születésnapja.

— Köszönöm, Masy! — válaszolta, majd újra lehörpintette, felkészülve a keserűségre, viszont most már sokkal jobb íze volt. — Meg kell mutatnod, hogyan csináltad. Ez isteni.

EltaszítvaWhere stories live. Discover now