CHAPTER 4

473 36 0
                                    

"Fourth? Kau dah bunuh dia ? Kenapa kau tak datang sini ?" Soal Mark yang menelefon Fourth selepas beberapa jam.

Selalunya selepas selesai misi , Fourth akan datang berjumpanya untuk mengambil wang dan melaporkan semuanya.

Tetapi hari ini sehingga malam , Mark tidak dapat apa apa maklumat lagi darinya.

"Belum. Nanti la aku cari jalan lain untuk bunuh dia" Jawab Fourth yang sedikit serabut.

"Kau jangan nak lari , ni kerja kau. Kalau kau lari , aku cari kau sampai ke lubang cacing. Aku nak dia mati sebelum esok faham!" ugut Mark dan mematikan panggilan.

Fourth melemparkan telephone ke atas sofa dan berbaring. Memikirkan apa yang terjadi tadi.

-----------------------------------------------------------

Fourth yang sudah sedia untuk menekan pincu sniper itu tiba tiba menyandarkn dirinya ke dinding sambil menghembuskan nafasnya.

Terlihat Gemini yang sedang memandang tepat ke arah di mana Fourth berada , dia seakan akan tahu yang Fourth sedang memerhatinya. Dengan masih tersenyum , matanya masih tepat melihat mata Fourth.

Akibat terkejut Fourth mengemas barang barangnya dan cepat cepat beredar.

-----------------------------------------------------------

Selama dia melakukan kerja kerja ini , tidak pernah lagi ada yang sedar akan kehadiranya di atas rooftop itu. Malah dia juga tidak pernah lagi ditatap oleh sepasang mata yang menakutkan itu.

Berasa tidak tenang dan tidak berpuas hati,
Fourth mencapai hoodie dan topi lalu keluar dari apartment , niatnya ialah mencari Gemini.

Sampai sahaja di satu pusat Casino yang sangat mewah itu. Fourth mula melangkah kakinya masuk.

Sambil duduk terdiam , matanya berlegar legar mencari kelibat lelaki tadi.

Sudah beberapa jam dia disitu namun bayangan lelaki itu pun tidak terlihat.

Fourth yang mahu berputus asa itu pun bangun dan mula beredar dari situ.

Dengan tiba tiba dia ditarik oleh seorang lelaki dari belakang, menuju ke tempat yang lebih sunyi.

Fourth yang terkejut selepas melihat Gemini yang sedang berdiri dihadapanya sambil tersenyum.

Gemini melepaskan Fourth kemudian membetulkan kembali baju Fourth.

"Berani kau sampai sini"

"Kau cari aku?" Soal Gemini yang masih lagi tersenyum

Fourth yang masih terdiam kerana sepasang mata yang dikataknya menakutkan itu betul betul dihadapanya.

"Ka..kau Gemini?" Soal Fourth.

Gemini hanya tersenyum.

Gemini membuat isyarat untuk ikutnya masuh ke satu bilik.

Fourth yang tidak berfikir panjang , melihat sekelilingnya dan ikut Gemini dari belakang.

"Kenapa kau tak tembak je aku tadi?" Soal Gemini yang membuka kotnya dan mula membuka satu persatu butang baju kemeja putih itu.

Fourth hanya terdiam melihat Gemini.

"Kau budak sape?" Soal Gemini lagi yang menuangkan wain ke gelas dan memberikan segelas kepada Fourth.

"Mark " jawab Fourth dan megambil segelas wain itu.

"aaa anjing Mark Pakin. Aku tak tau pulak dia ada budak yang tampan macam kau. Budak baru?" kata Gemini sambil tersenyum.

Fourth hanya berdiri melihat Gemini yang sedang berjalan menuju ke tab mandi dan berendam.

Fourth hanya berdiri melihat Gemini yang sedang berjalan menuju ke tab mandi dan berendam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gemini memanggil Fourth untuk mendekatkan diri dengannya.

"Aku suka kau. Apa kata kau jadi budak aku" bisik Gemini ke telinga Fourth.

"Aku tak khianat ketua aku" jawab Fourth dengan tenang

"Kau setia ye. Ok aku cuma nak ingatkn kau , jangan terlalu percayakn orang. Termasuklah aku" kata Gemini sambil tersenyum

"Join me " kata Gemini yang minum wain sambil melihat ke arah luar.

"Aku datang bukan nak bersantai dengan kau , aku nak bunuh kau" kata Fourth yang menuangkan wain di atas kepala Gemini.

Muka mereka berdua sangat rapat . Terlihat Gemini yang menjilat wajahnya yang dibasahi wain.

"Kau batalkan la rancangan bodoh tu , sebab kau tak akan berjaya pun."

"Aku bayar kau lebih mahal . Jadi budak aku" tawar Gemini.

Fourth hanya terdiam dan mula melangkah keluar dari bilik itu.

"Aku bagi kau masa. Apa apa kau datang sini , jumpa aku" kata Gemini tanpa melihat ke arah Fourth.

Fourth terdiam dan teruskan berjalan keluar dari situ.

TRAPS - WHO IS THE WINNERWhere stories live. Discover now