Louis membawa mereka pulang ke rumahnya.
"Welcome Gemini and..?" Kata Louis kepada gemini dan melihat ke arah Fourth.
"Fourth. He's a new boy" jawab gemini dan memberikan senyuman.
"Ok since we haven't seen each other for a long time, why don't we have a drink first" kata Louis yang tersenyum.
Sedang mereka berbual dan minum , tiba tiba seorang gadis datang menghampiri mereka.
"gemini? Is that you?" Kata gadis itu dengan riak wajah yang terkejut, lalu berjalan menuju ke arah Gemini.
Gemini yang bangun dari duduk, terus memeluk gadis itu sambil ketawa kecil. Fourth hanya memandang saja drama yang berlaku dihadapannya.
"She's my daughter" kata Louis kepada Fourth sambil tersenyum.
"Daughter? You look so young so i.." kata Fourth dan Louis hanya ketawa kecil dengan kata kata Fourth itu.
"Did you just arrive? Why didn't you tell me first so I can pick you up at the airport" kata gadis itu dengan teruja lalu memeluk Gemini sekali lagi.
Gemini memandang ke arah kiri dimana Fourth berada. Mata mereka berdua bertentangan. Terlihat wajah Fourth yang memandang tajam ke arahnya.
Selepas selesai semuanya. Kini Gemini dan Louis berjalan menuju ke bilik mesyuarat untuk berbincang sesuatu.
"Kau tunggu sini." Kata Gemini kepada Fourth sambil menepuk bahu Fourth dan berjalan masuk ke dalam bilik mesyuarat itu.
Sementara menunggu Gemini selesaikan urusannya dengan Louis, dia hanya duduk di sofa sambil memandang ke arah luar mansion yang mewah itu.
Tiba tiba gadis itu muncul dan melabuhkan punggungnya bersebelahan Fourth.
"So you're a Gemini boy? I'm sure you're not Prom. I've seen him before but it's been a long time so I don't really remember his face" kata gadis itu sambil tersenyum. Fourth hanya terdiam melihatnya.
"Fourth." Jawab Fourth tanpa melihat gadis itu.
"Grissy. I know you don't want to know but I still want to tell you. But I have a crush on Gemini." kata Gadis yang bernama Grissy itu.
Fourth hanya tersenyum sinis saja.
"Macam la aku kisah" bisik seorang diri Fourth. Grissy hanya memandang Fourth saja dan sepanjang mereka berdua berada di ruang tamu itu, mereka hanya diam tanpa ada sebarang perbualan.
Kerana Fourth yang tidak tertarik untuk mengadakan perbualan bersama Grissy. Jadi dia membuat keputusan untuk diam dan anggap saja yang Grissy tidak ada disitu.
( GRISSY LOUIS DAUGHTER )
"Thank you for coming here, but are you sure you don't want to stay here?" Soal Louis kepada Gemini. Dia mencadangkan untuk Fourth dan Gemini tidur di rumahnya.
"We haven't seen each other for a long time so why don't you just stay here?" kata Grissy yang tiba tiba memeluk Gemini dari belakang.
"I miss you" kata Grissy lagi. Gemini meleraikan pelukan itu dengan perlahan dan tersenyum.
"Thank you for your kindness, but I'm sorry, I think we'll just stay at the hotel" jawab Gemini dengan senyuman sambil memandang Ke arah Louis dan Grissy
"Okay, anyway you look handsome, I'm sure you're very expert in something, right? That's why Gemini hired you to work with him." Kata Louis yang tersenyum ke arah Fourth. Begitu juga Fourth yang memberikan senyuman.
"Yes and I'm lucky that you're not his type" kata Grissy yang tersenyum sinis ke arah Fourth.
Mereka berdua saling memandang antara satu sama lain. Nampak pada wajah Fourth yang Grissy ini sangat menjengkelkan.
-----------------------------------------------------------
"Lapar?" Soal Gemini yang sedang memandu kereta yang diberikan Louis untuk mereka berdua ke mana mana.
"Tak. Aku nak balik tidur" jawab Fourth yang terlihat penat.
"Aku yang buat keje, kau yang penat" kata Gemini lagi. Fourth hanya terdiam saja sambil memandang ke luar tingkap kereta.
"Nasib aku tak baik harini. Kau tinggalkan aku dengan Grissy tu. Tak. Nasib aku tak baik sebab Grissy tak macam ayah dia" kata Fourth sambil mengeluh. Gemini hanya ketawa kecil apabila mendengar keluhan berat Fourth itu.
Sampai sahaja di hotel , selepas siap mandi. Mereka berdua terus menuju ke katil untuk tidur.
YOU ARE READING
TRAPS - WHO IS THE WINNER
Action"Aku bayar kau lebih mahal . Jadi budak aku" tawar Gemini. Fourth hanya terdiam dan mula melangkah keluar dari bilik itu. Perebutan harta dan kuasa antara yang terkuat. Siapakah yang akan mendapat tempat itu.