Staff of Hermes /I

338 28 5
                                    

Ez egy hivatalos történet, Demigod Diaries része. A fordításom elég szabad, a magyarítás (ilyen szó van?) miatt helyenként eltérések lehetnek. A Titán háború után játszódik, de még mielőtt Héra bekavart.

Annabeth és én a Great Lawn-en pihentünk a Central Parkban, amikor megtámadt egy kérdéssel.

– Elfelejtetted, igaz?

Fejemben bekapcsolt a vörösriasztás.  Könnyű pánikba esni, ha új barát vagy.  Bizony, évekig küzdöttem szörnyekkel Annabeth-tel.  Együtt néztünk szembe az istenek haragjával.  Titánokkal harcoltunk, és tucatszor néztünk szembe a halállal.  De most, hogy randevúztunk, összeráncolta a szemöldökét és én megijedtem.  Mit csináltam rosszul?
Gondolatban átnéztem a pikniklistát: Kényelmes takaró?  Pipa.  Annabeth kedvenc pizzája extra olajbogyóval? Hűtött szénsavas víz csavart citrommal?  Pipa.  Fegyverek hirtelen görög mitológiai apokalipszis esetén?  Pipa.
Szóval mit felejtettem el?
Megkíséreltem, hogy blöfföljek.  Két dolog állított meg.  Először is, nem akartam hazudni Annabethnek.  Másodszor, túl okos volt.  Pontosan átlátna rajtam.  Szóval azt csináltam, amit a legjobban tudok.  Értetlenül bámultam rá, és hülyén viselkedtem.  Annabeth a szemét forgatta.

-Percy, ma szeptember 18-a van.  Mi történt pontosan egy hónapja?

– Születésnapom volt – mondtam.

Ez igaz volt: augusztus 18.  Ám Annabeth arckifejezéséből ítélve nem ez volt az a válasz, amit remélt.
Nem segített a koncentrációmon, hogy Annabeth olyan jól nézett ki.  A szokásos narancssárga tábori pólót és rövidnadrágot viselte, a haját a vállára söpörte.  Nyakában egy bőrzsinór lógott, színes gyöngyökkel a félisteni edzőtáborunkból, a Félvér táborból.  Viharszürke szemei ​​olyan káprázatosak voltak, mint mindig.  Csak azt kívántam, bárcsak ne rám irányulna heves tekintete.
Próbáltam gondolkodni.  Egy hónappal ezelőtt legyőztük Kronost. Erre gondolt?  Aztán Annabeth pontosította a prioritásaimat.

-Az első csókunk, Hínáragy– mondta.  – Ez az egy hónapos évfordulónk.

-Áh, igen!- arra gondoltam: Ünnepelnek az emberek az ilyesmit? Emlékeznem kell a születésnapokra, ünnepekre és minden évfordulóra?
Próbáltam mosolyogni.  – Ezért rendezzük ezt a nagyszerű pikniket, igaz?
Lábait maga alá húzta. 

-Percy… Imádom a pikniket.  Igazán. De megígérted, hogy elviszel egy különleges vacsorára ma este.  Emlékszel? Nem mintha számítottam volna rá, de azt mondtad, hogy elterveztél valamit. Így…?"
Reménykedést hallottam a hangjában, de kétséget is.  Arra várt, hogy beismerjem a nyilvánvalót: elfelejtettem.  Pirítós voltam.  Rohadt rossz pasi voltam.
Csak azért, mert elfelejtettem, ne vedd ezt annak a jelének, hogy nem törődtem Annabeth-tel.  Komolyan, a vele töltött utolsó hónap fantasztikus volt.  Én voltam a valaha volt legszerencsésebb félisten.  De egy különleges vacsora… Mikor említettem ezt?  Talán azután mondtam, hogy Annabeth megcsókolt, amitől ködbe kerültem.  Talán egy görög isten álcázta magát nekem, és csínytevésként ígérte neki.  Vagy talán csak egy rohadt rossz barát voltam.
Ideje felpörögni.  Megköszörültem a torkom.  -Jó...
Egy hirtelen fénycsík pislogásra késztetett, mintha valaki tükröt villantott volna az arcomba.  Körülnéztem, és láttam, hogy egy barna szállító teherautó parkolt a Great Lawn közepén, ahova nem engedtek be autókat.  Oldalán a lévő feliratot másodjára sikerült elolvasnom:
HERMES EXPRESS

– Ó, jó – motyogtam. –Levelünk van.

-Mi? – kérdezte Annabeth.

A teherautóra mutattam.  A sofőr kimászott.  Barna egyenruhát és térdig érő rövidnadrágot viselt, valamint elegáns fekete zoknit és stoplit.  Göndör, sós-borsos haja kilógott barna sapkája széle köré.  Úgy nézett ki, mint egy harmincas srác, de tapasztalatból tudtam, hogy valójában az ötezres évei közepén jár.
Hermész.  Az istenek hírnöke.  Személyes barát, hősies küldetések adója, és gyakoran szenved a migrénes fejfájástól.
Feldúltnak tűnt.  Folyamatosan veregette a zsebeit és tördelte a kezét.  Vagy elveszített valami fontosat, vagy túl sok eszpresszót ivott az olimposzi Starbucksban.  Végül észrevett, és intett: Gyere ide!

Ez több dolgot is jelenthetett.  Ha személyesen adott át üzenetet az istenektől, az rossz hír volt.  Ha akart tőlem valamit, az is rossz hír volt.  De látva, hogy éppen megment az Annabethnek való magyarázkodástól, túlságosan megkönnyebbültem ahhoz, hogy törődjek vele.
Igyekeztem sajnálkozónak tűnni, mintha a faromat nem most húzták volna ki a grillről.  – Jobb lesz, ha megnézzük, mit akar.
Hogyan üdvözölsz egy istent?  Ha van erre vonatkozó etikett útmutató, akkor nem olvastam el.  Soha nem vagyok benne biztos, hogy kezet kell-e fognom, letérdelnem vagy meghajolni, és azt kiabálni: „Nem vagyunk méltók!”

Jobban ismertem Hermest, mint a legtöbb olimpikon.  Az évek során többször is segített nekem.  Sajnos  nyáron a félisten fiával, Luke-kal is megküzdöttem, (akit Kronos megrontott) egy halálos harcban a világ sorsáért.  Luke halála nem teljesen az én hibámból történt, de ez visszafogta a Hermészhez fűződő kapcsolatomat.
Úgy döntöttem, hogy egyszerűen kezdem. 
-Szia.

Hermész úgy pásztázta a parkot, mintha attól tartana, hogy megfigyelik.  Nem tudom, miért zavarta.  Az istenek általában láthatatlanok a halandók számára.  A Great Lawn-ban senki más nem figyelt a szállítókocsira.
Hermész Annabethre pillantott, majd vissza rám.  -Nem tudtam, hogy a lány itt lesz.  Meg kell esküdnie, hogy befogja a száját.

Annabeth keresztbe fonta a karját. 
-A lány hall téged.  És mielőtt bármire megesküdnék, talán jobb lenne, ha elmondanád nekünk, mi a baj.

PJO/HOO fan jóságokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora