Daniel P.O.V
"Nak lari kemana wahai abang Danny ku?"
Aaaah~~~ kena tangkap sudah...
Arman: Abang jangan nak mengada-ngada pulak eek. Today no excuses allowed. Start from, now you should help me.
Daniel: Tapi-
Arman: NO!
Uishh... Seram wehh kalau budak ni dah tinggikan suara. Garang dia dah sekarang ni. Tak macam waktu kecik-kecik dulu. Haihh, ape lahh nasib aku. Nasib sayang.
Arman: Jom kita gi dapur. Ada banyak nak kena settle'kan kat dapur tu. Barang baru beli semalam pun tak siap kemas lagi abang dah lari pergi tidur. Hurmm!!!
Daniel: Elehh baby nii~~~
Baru aku nak manja terus dia pukul tangan aku. Hmm... Nak anje ngan dia cikit un tak oleh.... Eh eh... Ingat comel lahh?
Jadi tanpa membuang masa aku terus tolong dia susun sekali. Tapi dia kata yang packet nasi himpit yang dah siap bungkus tu jangan masukkan sekali dalam cabinet. Dia suruh masuk dalam periuk. Ouhhh baru aku perasan yang dia nak buat nasi himpit hari ni.
Daniel: Baby nak habiskan nasi himpit ni semua sekali ke?
Arman: Tak. Am nak buat separuh je. Lagi separuh tu lusa nanti time raya baru pakai lagi.
Aku menganggukkan kepala sahaja tanda faham. Lepas tu aku sambung la susun ape yang patut aku susunkan. Habis sesi menyusun barang, kita move on to memasak.
Banyak jugaklah bahan-bahan memasak yang budak ni nak pakai.
Tapi yang peliknya, dia nak masak ape?Daniel: Baby nak masak ape sampai banyak sangat bahan yang baby nak pakai ni?
Arman: Am nak buat nasi himpit dengan kuah kacang. Lepas tu, ayam masak lemak, ikan bilis sambal hitam and last sekali ikan siakap steam limau dengan sotong masak Thai. Air pulak Am buat ribena cocktail.
Daniel: Mak aiii!!! Abang tau la baby ni jenis makan banyak tapi, takdalah sampai nak melantak banyak tu. Siap ikan siakap sotong bagai pulak. Habis ke???
Terus dia pukul lengan aku lagi. Ape lahh nasib aku, selalu diperlakukan sebergini...
Arman: Malam ni mama papa dengan kakak datang lahh!!! Suka-suka hati je abang kata Am ni melantak banyak. Kalau melantak banyak sekali pun, abang tak sayang dah ke dekat baby. Sebab nanti baby gemok...
Dia berkata begitu dengan nada yang agak sedih dan mampu mengusik jiwa hati aku. Aku agak terkesan dengan kata-kata di akhirnya itu.
Daniel: No! I'll not leaving you alone. Abang mintak maaf sebab buat baby terasa. I'm just curious sebab banyak sangat benda yang baby nam masak.
Arman: ouhh.. takde lahh, kalau abang dah tak suka Am sebab waktu tu Am dah tak perfect macam sekarang. Kita boleh lahh mulakan perang dunia ke-3 kita sendiri. Nak?
Err... Dia ni macam period je. Mood dia berpusing habis dah sekarang ni.
Arman: Takdelah, kan haritu abang ada kata yang mama papa dengan kakak abang nak datang berbuka dekat sini kan? So, that's why la Am nak masak banyak sikit. Faham?
Daniel: Ouhh baru fahamm.
Arman: Okay, now let's start our cooking project. Abang tolong set up kuali periuk semua, Am pulak nak basuh Ikan, sotong, ayam semua. Okay daddy~♡
Uishh d-daddy dia panggil aku?!. Terus aku dapat rasakan 'tongkat kayu' sakti aku menegak dengan ayat seruan sumpahan dia tadi.
Daniel: O-o-okay b-baby...
YOU ARE READING
My Obsession Boyfriend's
Romance~•Sipnosis•~ "Hari-hari aku mimpikan dia lagi. Selepas family aku berpindah jauh dari family dia, aku selalu dapat mimpi buruk pasal dia. Apa dah jadi sebenarnya dengan kesayangan aku?" Mengisahkan tentang seorang budak remaja lelaki yang berketuran...