Daniel POV
(Friday, 25th May, 2:30 )Aku tengah syok main badminton dengan Arman. Kitorang main dekat halaman belakang rumah. Waktu tu memang seronok gile. Pertarungan sengit antara team aku dengan team Arman.
Team aku ada Syahmi dengan Aidil. Manakala team Arman pulak ada Taufiq dengan Naqib. Haifz pulak jadi judge. Tengah syok-syok main tu shuttlecock yang aku pukul tu kuat sangat sampai kena tiup angin. Arman pergi ambik shuttlecock tu dekat luar rumah. Jauhkan aku pukul. Tapi ape yang aku peliknya kenapa lama sangat dia ni ambik. Tersangkut dekat pokok ke?
Jadi disebabkan aku risau sangat aku pun pergi keluar rumah aku. Aku ternampak yang Badrul pergi tackle Arman. Arman pula nampak macam rimas dengan gelagat Badrul. Cepat je aku sepak si musiBad tu kemudian aku nak tumbuk dia.
Aku baru je nak end kan benda ni. But suddenly Arman tahan aku dari terus sambung lakukannya. Dan disebabkan oleh itu aku memutuskan untuk berhenti bermain badminton dan suruh diorang kemas semula barang-barang permainan itu.
Aku masuk kedalam bilik bersama Arman. Setelah kitaorang selesai makan malam dan juga segarkan badan dari bermain badminton tadi. Kitaorang terus masuk dalam bilik. Dan arman mula menggenggam lembut tangan aku.
Arman: Abang tolong jangan cetuskan pergaduhan besar dekat sekolah tu please.
Daniel: Why?
Arman: Am takut kalau ape-ape terjadi nanti susahkan abang. Kalau abang kena ambik tindakkan macam mana?
Aku tergelak sebaik sahaja dia mengatakan perkara tersebut. Dia ni lupa ke aku ni siapa. Ni Daniel lah. Semua benda yang aku buat confirm clean je kerja.
Daniel: Eee budak ni. Abang tau laa abang nak buat ape. Jangan risau sangat. Paling teruk pun kena gantung sekolah je. Itu pun kalau kena la.
Dia mula buat muka menyampah. Hahahahaha. Over sangat ke gaya aku cakap tadi. But it's true okay. Aku ni kan dilahirkan dengan serba sempurna. Bijak pun bijak. Kaya pun kaya. Plus ada bakat dalam Mafia lagi. Hahahaha .
Daniel: You know who I am. And soon you know more than that. I can do whatever I want to do. And you just sit behind me, okay dear?
Dia tertunduk malu bila aku pasang riak gentleman. Itu laa kelemahan dia terhadap aku. Dia sebenarnya suka kalau aku buat macam ni. Nakal-nakal sikit. Come on... Bottom mana je tak suka kalau top dia jadi gentleman plus sweet naughty macam aku ni.
Arman: Promise me you'll safe from what everything happens soon.
Daniel: I promise. I cross my heart that we're still together forever. Nothing can't happen to us if we keep our sweet promise together. Got it?
Dia anggukkan kepala dia tanda faham. Kemudian perlahan-lahan aku bawakkan bibir dia ke arah bibir aku. Kitaorang bercium sehingga terbaring di atas katil. This is our sweet kisses.
°°°
Suasana agak sedikit huru-hara di kediaman perumahan lama milik Dato' Tengku Zaffran Mikael. Ianya kerana terdapat segelintir dari mereka ada yang sedang sebuk memasak di dapur. Dan yang selebih nya berada di ruang meja makan luar. Iya mereka buat BBQ diwaktu petang yang agal panas terik ketika itu. Tetapi segala peralatan untuk menyempurnakan suasana BBQ itu telah pun siap.
°20 minutes later
Semuanya dah siap. Suasana di halaman belakang rumah ketika itu agak riuh rendah sedikit. Dan cuaca agak redup-redup panas. Nasib baik angin di luar agak nyaman sedikit. Takdalah panas sangat. Semua orang menikmati makanan dan juga minuman yang telah dihidangkan di depan mata dengan gembiranya pada ketika waktu itu jugalah sesuatu berlaku.
YOU ARE READING
My Obsession Boyfriend's
Romance~•Sipnosis•~ "Hari-hari aku mimpikan dia lagi. Selepas family aku berpindah jauh dari family dia, aku selalu dapat mimpi buruk pasal dia. Apa dah jadi sebenarnya dengan kesayangan aku?" Mengisahkan tentang seorang budak remaja lelaki yang berketuran...