Stunned at my place at his words keep cycling inside my head like a roller coaster.
"Buti dumating ka pa?." I found my words. As long as I am here infront of the boss. I dont want to feel awkward.
"Your manners, You have to change that. Kaya hindi ka nag kakatrabaho." My eyes widened as what he said while he is shooking his head walking towars his desk. He sit at his swivel chair putting both of his elbow on his table and clutch his fingers together.
"It was not my fault, This was already my attitude since then. You wasted my time I think it's time to go out." I said not looking at him. I walk towards his door and put my hands on the handle. Trying to push it side, I cant. Trying again if i mislead it. It wont open.
Heard him chuckled I annoyingly looked at him and surrendered to not open it again. He chuckled and stand up on his seat. Hia hand holding a small remote.
Oh Shit Dont tell me his Door a remote control? This rich technology man!.
"You can't open it unless I press the button." He said his lips upward forming into a smirk. I heard a click sound the same time he push the button on hi remote. I know it opened, I know I should run and take advantage of it because it opened but I know this bastard and his tricks.
Bubuksan ko palang ang pintuan, Naisarado na niya iyon. Surrenedered as I can't think to run out here. I searched for a window It was on his desk back. At kung dyaan ako lulusot malamang ay namatay na ako. That's the DEad End. Sobrang taas ng building na ito!.
Kung bakit ay hindi siya nag papalagay ng salamin hindi ko alam!. Ni hindi na ata nag papa - araw ang lalaking ito dahil halos puti na ang kulay ng balat niya wala na ata siyang dugo?!.
"I have a business proposal to you." he said seriously, Look straight into my eyes and crossed his hand infront of his chest.
I am so freaking curios about it. Pero paano kung ibang proposal ang nasa isip niya? Ngunit paano din kung trabaho? Kailangan ko ng pera.
Kahit ex ko pa siya kailangan na kailangan ko ang pera. Sinong tao ba naman ang ayaw nang pera para mabuhay. Kung iyon lamang ang tanging paraan para mabuhay bakit Hindi?
"May Bayad ba? Hindi ako free." I said looking straight his eyes too. He chuckled teasingly. Para bang inaasahan niya ang tanong ko. His laugh is so annoying, Iyong tawa niyang nanunukso.
"Hindi ko parin nag babago." Aniya at ngumisi ng nanunukso. Nag I was ako ng tinging sa kaniya.
"Of course, Guess you don't have FREE in your dictionary." He said laughing.
"Anong trabaho ba iyan?." Nilait niya na ako gagawin ko ng advantage ito para mag ka trabaho. Nilait na ako saka pa ako aatras?.
Sabi ko nga kailangan ko ng pera para mabuhay. Kung ito ang paraan para magka roon ng magandang buhay bakit Hindi?.
"Marry me." He said seriously with no lace of a joke.
"Are you asinine?" I unbelievably said pakiramdam ko masusuka ako.
"Do you think I am?." He asked stepping forward towards me. I step backwards fuck I don't want this scene.
"You badly need money right? Take advantage of this. When we are already husband and wife, what mine is yours now. Don't you want that?." He asked leaving me stunned behind his door.
My mouth formed an 'O' as his words trying to sink inside my head. 'Marry him?'
Why would I marry him? For what? Para mag ka pera?. Natawa ako ng mapakla. Hindi ako iyong tao na gagastusin ang Hindi saakin.
Ayokong mag pakasal sa tanong Hindi ako mahal at Hindi mamahalin. Matagal ng tapos ang namamagitan saamin. Ngayo'y bumalik siya ay ha hayaan ko siyang bumalik sa buhay ko?.
Kung ano tingin niya ay mukhang pera ako, tama siya. Pero para iyon sa may makain at mabigyan ko ng magandang buhay ang sarili ko para patunayan sa mga Auntie at sa tatay ko na kaya Kong mag isa ng wala sila.
Pero bakit ganito? Ipinag dadasal ba nila na h'wag akong maging successful? Para pag tawanan nila at I compare sa mga pinsan Kong ang gaganda na ng buhay.
Pasensya! Hindi ko kasi kaya yung ginagawa nila. Mag kaiba kasi kami ng pananaw at tinatahak na daanan.
Kung pera ang gusto ko Hindi ako papatol sa inaalok niya. Mag pakasal para sa pera? Ayoko nun, Malas na nga ako sa buhay hanggang pag ibig ba naman? Dadagdag pa siya?.
Jari-o calling...
Pakiramdam ko mas lalong sumakit ang ulo ko dahil sa teleponong patuloy sa pag tunog.
Kung Hindi ko papatatin ang telepono ko malamang ay mas lalo siyang mangungulit.
Bumuntong hininga ako pag ka tapos ng pananatili sa opisina ng lalaki ay lumabas na ako, sinalubong ako ng sekretarya niyang aligaga.
Lowering my head watching the tiles brightly shining. Nakikita ko na nga ang sarili ko doon sa kinang niya.
Naalala ko ang ginawang katangahan kahapon napailing ako sa sarili.
I was about to say sorry when someone bump my shoulder causing the person to shatters all the papers he is holding.
"Look at your way, Miss. You are causing trouble." He said as he picked the papers. I helped him and handled the papers I got.
"I am sorry, Mister." I said sincerely. It was a accident we both have a fault though.
He raised his head making me snap and remember who is this man in front of me. Suddenly the frowning on his forehead vanish. His lips turned into a smirk one.
We both stand up and fix our self.
"Hi Philip Girl." He said waving his hand. Fixing his eyeglasses with his index finger.
"It was so long to meet you again." Smirking he lend me his hand. Rolling my eyes I crossed my arms.
"Aww, Philip Girl so mad." He said pouting hugging the pile of papers.
"Shut up Anderson and get out!." I said annoyed at him. He looked at me amused.
Fuck, I forgot! He is also the owner of this company I am stepping right now. He is Philip Brother for fuck sake.
"Aww, making me leave at my brother and mine company? Anyway, How's your single life." He suddenly asked making my eyes rolled back.
This little brother of Philip who is younger than me but act like an older!.
"It was none of your business." I said facing my back at him I step my feet ready to walk out.
"I guess Kuya will Marry you and You'll see this handsome face everyday!." He whispered.
Dapat bang ma grateful ako kasi Hindi niya iyon isinigaw pero ibinulong kahit ang layo ng agwat pero rinig ko?. Shit. I look at everyone. They were acting normal. I think?.
YOU ARE READING
Claiming The Charmer
FanfictionClaiming #3 How can I love someone if I myself is a mess? - Nanaiah Lei Andrade April 19 - April 28 Photo: Pinterest