Minna
Näen kalpean tytön edessäni. Katson häntä pitkään kunnes tajuan. "Amanda?" kysäisen häneltä. "Minna?" hän vastaa samalla asenteella. Juoksen halaamaan häntä. "Tunneteks te jostain" Niko ja Aleksi kysyvät samaan aikaan. "Minna oli yks mun äitin parhaita kavereita ja samalla munkin, kunnes me muutettiin ensin Raisioon ja siitä Helsinkiin." Niko ja Aleksi katsahtavat toisiaan kunnes Niko vastaa: "ahaa".Aleksi
Olemme odotelleet aikaa että pääsisimme pois sairaalasta, koska lääkäri sanoi tulevansa pian viimeisten lippu lappusten kanssa. VIHDOIN ovesta kävelee sisälle lyhyt tukkainen naispuolinen (tai ainakin oletan niin 😂) lääkäri kädessään jotain papereita. "Noniin olisitkos Amanda valmis lähtemää.". "Liiankin. Haluun pois tästä kallion kolosta" hän vastaa. Lääkäri tutkailee papereita hetken ja sanoo sitten: "Joo tota muistakaa puhdistaa tota aluetta joka ilta ja varokaa liian raskaan asian kantamista, ja otappas sitten vähän rennommin tämä viikko. Kattellaan sitten kahen viikon päästä että saisitko tikit jo silloin pois." Amanda katsoo hieman järkyttyneenä lääkäriä. Hetken päästä hän kuitenkin kysyy: "eli oonko vapaa nyt" jo vähän iloisempana. "Juu" lääkäri vastaa lyhyesti ja ytimekkäästi.Amanda
Pääsimme takaisin Alen kämpille parinkymmenen minuutin päästä. "Sori ku oon tämmönen ahdistunu ja haluun kokoajan vaan viillellä" sanon vähän varovaisesti, koska ajattelin että Aleksi olisi vihainen minulle. Yhtäkkiä tunnen Aleksin rutistavan minua kuin viimeistä päivää. "Olin niin huolissani susta" hän sanoo vähän itkuisena". "Mut ei sun mua tarvi hengiltä vetää" sanon sarkastisesti samalla kun hän edelleen rutistaa mua mun kuolemaan 😂. Naurahdamme molemmat.Ajattelimme Aleksin kanssa pitää meidän leffailtamme vaikka kello onkin jo 12 yöllä mutta eihän huomenna ole mitään ihmeellisempää. "Aleksi muuten missä mä nukun?" Kysäisen tuolta musta päiseltä miekkoselta. "Mulla on vieras huone ni voidaan sanoo että se on sun huone nyt tän viikon 😄." Mietin hetken aikaa kunne vastaan vain hymähtämällä.
TIME SKIP 2H
Kello alkaa olemaan jo kohta 2 yöllä joten ajattelen lähteä käymään ilta puuhillani. "Mä meen jo pesemään kasvot ja hampaat ni pääsen sit nukkumaan" sanon Aleksille jo aika väsyneenä. "Ju" hän vastaa.
Sain juuri pestyä kasvot ja hampaani ja olen menossa jo nukkumaan kunnes tajuan kysäistä: "hei voinko lainata tän illan jotain sun t-paitaa ni ei tarvi ihan alasti nukkua?" Sanon samalla naurahtaen. "Joo tottakai" hän vastaa naurahtaen ja samalla yrittämässä nousta sohvalta mutta päätyy vain kaatumaan takaisin makuu asentoon. Kipitän hänen luo ja otan häntä kädestä kiinni ja alan kiskomaan häntä ylös sohvalta. Kunnes vihdoin hän nousee ylös minun apuvoimin. "Mä meen hakee sulle sen paidan nyt" hän tiuskahtaa samalla pidätellen nauruaan. "Juu voinko käyttää Rillan vielä ilta tai no yö lenkillä?" Kysäisen vielä nopeasti. "Siitä vaan" saan vastaukseksi.
Sain ulkotakin puettua ja Rillalle valjaat päälle joten nyt olen valmis lähtemään. "Mä käyn nopee moikka" huudan oven raosta. "Joo muista olla varovainen" on ainut mitä kuulen ennenkuin paiskaan oven jo kiinni. Tätä mä nyt just tarvin. Omaa rauhaa raittiissa ilmassa.
Olen kävellyt jo vaikka kuinka kauan ja Rillakin näyttää jo väsyneeltä mutta onneksi olemme jo parkkipaikoilla joten pian pääsemme sisälle NUKKUMAAN! Avaan rapun oven ja painan hissin nappulaa. Hetken päästä hissi onkin jo paikalla. Hipsutamme Rillan kanssa hissiin ja painan kerrosta neljä, Rilla sylissäni. Hetken päästä hissi onkin määränpäässä. Olen aikessa koputtaa oveen kunnes muistan että otin vara-avaimen mukaan etten häiritsisi naapureita tämän enempään.
Päästän Rillan sylistäni ja otan häneltä valjaat pois. En kuule muualta asunnosta mitään ääniä. Kunnes yhtäkkiä kuulen kuorsausta Aleksin huoneesta. Naurahdan hieman. Otan oman takkini pois ja kipitän Aleksin huoneeseen katsomaan että nukkuuko hän varmasti. Näen suloisen näyn. Aleksi on nukahtanut Rillan lelu kainalossaan. Huomaan t-paidan hänen sängyllään ja ajattelin että se oli tarkoitettu minulle joten nappaan sen kainalooni ja peittelen Aleksin hänen peittonsa alle. "Hyvää yötä" kuiskaan viellä hänen oven raostaan.
_______________________________________
Sanoja: 624
Sori ku eilen ei tullu ollenkaan osia mut mulla oli tosi paljon koulu hommia ja muita menoja ni ei ollut oikein aikaa. Ja sori tää luku oli vähän sekanen.
VOUS LISEZ
Me selvitään YHDESSÄ / / Blind Channel x Amanda
Roman pour Adolescents!kirjottelen hiljalleen koska moti on puutteessa! Mitä tapahtuu kun Amanda menee ystävänsä Elisan kanssa blind channelin keikalle, mutta keikan jälkeinen aika ei menekkään suunnitelmien mukaisesti? Kirja sisältää: kiroilua itsetuhoisuutta väkivalta...