Aira pov
Aku berada di sebuah cafe yang bernama AI'cafe ,AI' cafe ni kedai aku sendiri. Aku order makan dan minuman kegemaran aku semestinya mocha ais dan puding caramel. Beberapa minit kemudian makanan dan minuman ke sampai dan aku memgucapkan terima kasih pada pekerja aku, aku dah tak tahan aku terus makan tanpa fikir orang sekeliling.
Aku datang cafe ni sebab ada meeting dengan team aku , actually aku malas nk jumpa kt tempat lain sebab dah selesa dengan cafe sendiri.
Dalam 15minit kawan aku alex dan anisa sampai ,aku buat muka tak tahu sebab sakit hati tunggu lama2 hahahaha
"Sorry aira kami lambat jalan jem teruk tadi" kata alex
"Ye weh aku sempat tido seround hehehe" kata anisa
"Pape jela, okay kita start our meeting" kata ku
Didalam cafe tu memang hanya ada kami bertiga dan juga staff cafe sahaja. Memang aku yang letakkan arahan begitu pada staff aku, jangan benarkan sesiapa masuk bila aku dah sampai sini. Rahsia team kami orang luar tak boleh tahu nanti musuh yang lain ambik peluang nak jatuhkan team kami.
Team mafia aku bernama "DARKROSE" nampak ganas tak? Haha
Team mafia aku ni bukan mafia yang jahat suka bunuh2 tu semua,team aku ni nama je mafia tapi baik je tapi once kau dah melampau akan jadi jahat la so jangan main dengan api eh tiberh.
Team mafia aku ni adalah yang terpaling orang takut dan digeruni, banyak yang cuba jatuhkan kami tapi gagal . Kami banyak bantu orang yang memerlukan bantuan kami ada yang sampai nyawa melayang la punya la nak jaga supaya mereka selamat dari musuh mereka..Back to story
Aku terkejut bila alex bagi tahu mision yang aku kena buat. Walaupun aku leader kepada team aku tapi aku ni jenis malas nk serabut2 so aku bagi tugas kat dia jela untuk cari orang yang kita kena bantu dan kebetulan aku tiada misi kena buat so aku accept la mision baru aku ni tpi rasa menyesal bila ambik mision ni .
"Whattt!!! Aku kena jadi bodyguard untuk anak Dato Borhan tu?" Kata aku
" Yela sebab kau je yang takde apa2 mission sekarang ni" kata alex sambil pandang ke arah anisa.
" Ala macam la kau tk biasa aira buat kerja mcm ni , dah berapa kali team kita ni maju sebb kan kau " kata anisa cuba nak pujuk aku.
" Eh jap bukan ke anak Dato Borhan tu perempuan?" Kata aku sambil tangan ke dagu ala2 fikir2 mcm tu
" Yela memang perempuan pun" kata anis .
" Tapi perempuan ni complecated la" kata aku ceh macam aku ni laki je diri kau pun complecated puihh.
Aku pun malas nak lanjutkan lagi sebb memang aku dah kenal sangat Dato Borhan tu .
Habis je meeting kami alex dan anisa pergi tinggal kan aku sorang sekali lagi ,katanya nak kena jumpa client lain.
" Haih , bila la nak ada partner macam diorng tu" aku mengeluh jeles lihat mereka rapat seperti itu.
Ya alex dan anisa pasangan kekasih sebab tu mana2 berdua je huh!!Aku pun bangun la dari tempat aku makan tadi ,aku memang tak bayar sbb ni kan cafe aku . Aku nak pergi latihan kat markas dah lama tk practice menembak.
Aku berjalan sambil pegang fon sebab nak cari number Dato Borhan. Tibe2 aku rasa bahu ku dirempuh oleh seseorang dan dia jatuh.
" Maafkan saya cik ,saya tak sengaja saya leka dengan fon saya tadi" kata aku sambil nak tolong si dia bangun. Fon aku pun terpelanting sekali.
" Lain kali jalan pakai mata bukan pakai fon ,sekarang ni aku lambat disebabkan kau tau tak!!" Marah si dia sambil betulkan baju nya .
Aku rasa panas dengan ayat dia. Dia tak tahu ke aku sape hah? Eh mestilah tak tahu sebb aku tk bagi tahu podahh
" Cik okay ke? " Kata ku rasa bersalah terhadap si dia sbb lambat kerana aku.
Dia pandang aku dan bagi jelingan maut lepas itu dia terus pergi dengan cepat.
"Huh spe suruh bangun lmbt kan dah gelabah nk masuk kerja" kata ku sambil melihat dia pergi dan aku nak ambik telefon ku yang terjatuh tadi tetapi aku ternampak layout seseorang jatuh. Rupanya layout perempuan tadi selamat la ada alamat tempat dia kerja senang la aku nk hantar.
First part agak bosan sikit kan tapi tkpe tunggu next part okay? Athour akan cuba buat lagi gempak hehe
Enjoy guys!!
YOU ARE READING
Bodyguard Sementara
Actionmengisahkan tentang seorang gadis yang bekerja sebagai CEO COMPANY ayahnya iaitu Dato Borhan. Sofea Adriana adalah anak kepada Dato Borhan Sofea berjumpa dengan seorang gadis yang telah membuatkan dia jatuh cinta Aira seorang mafia tapi nama mafia...