confession

713 34 1
                                    

Melissa pov:-

Sejak anak buah ku dibelasah oleh seseorang perempuan yang entah dari mana yang merosakan plan ku dan kini dia jadi mangsa ku .

"Dah jumpa details perempuan tu?" Tanya mel kepada budak upahannya.

"Belumm.. cik mel susah untuk menjumpai details dia sbb mereka kawal dengan baik" balas malik kepada ku yang sedang menahan geram kerana dah 2 minggu mencari details tentang perempuan itu.

"Masalah aku ke masalah kau!!?
Lagi 3 hari kau tk jumpa aku buang dan potong gaji kau, bende senang pun tak boleh buat!!" Marah ku pada malik yang tak terhenti mencuba sedaya upaya mencari details tentang perempuan itu.

Aira pov:-

Aku hantar Sofea di depan pintu bangunan dan dia terus keluar dari pintu tanpa memandang ku .

" Malu la tew, but i fell in love with you , i hope you fell the same"kata ki seorang diri dalam kereta .

Selepas je aku hantar Sofea aku terus ke markas ku kerana aku dapat details tentang boss yang menghantar anak buah nya memerhati Sofea.

"Selamat pagi HAN!!" Ucap salah seorang anak buah ku.

"Pagi" balas ku kerana aku ingin cepat balik dan berada di sisi Sofea yang sekarang ni aku meminta Fiq perhatikan sofea dari jauh sahaja.

" Haa HAN meh sini" alex mengiringi ku masuk ke bilik private hanya aku alex dan anissa je dibenarkan masuk.

Alex memberi fail kepada ku. Aku buka dan tertera nama Melissa berserta gambar dan biodatanya membuatkan aku terkejut.

"What? Dia anak tiri Dato Borhan? Dia nk bunuh Sofea dengan cecair yang dia tengah buat skrng ni?!" Tanya ku bertubi2 kepada alex. Alex pun hanya angguk. Tiba2 anissa masuk membawa gmbr dan beri pada ku.

Gambar tu aku perhatikan dan cecair yang dia buat tu mampu melumpuh sesiapa yang kena dalam masa 8 jam tanpa penawar dan dia buat cecair tu hanya satu sahaja.

" Dia dh target siapa mangsa dia"  kata alex"

" Sofea?" Tanya ku

" Yaa, terang lagi bersuluh dia dendam dengan Sofea sbb papa dia hanya berikan harta pada Sofea tapi bukan pada Melissa" balas anissa

" Hantar salah seorang, pegi spy project dia and make sure details cecair tu perfect and bila dia nk guna kan cecair tu!,we need to start our plan" Bentak ku marah lalu keluar dari markas ku dan terus menuju ke office Sofea.

Masa aku drive menuju ke office Sofea tiba2 perut ku sakit kali ke 2 selepas 2 hari tak sakit . Aku memandu dalam keadaan menahan sakit ku tapi tk dapat teruskan drivee aku berhenti di tepi jalan dan mengerang kesakitan ,sakit seperti dicucuk ,ditarik dan disiat ,perit sangat. Aku berniat nak pergi check di hospital tpi tk sempat lagipun sikit je masih bole survive lagi.

Selepas saja sakit ku reda terus ku memecut laju ke office Sofea. Sampai sahaja aku naik ke bilik Sofea dan rebahkan diri ku di atas sofa milk Sofea. Muka aku berpeluh masa tu akibat menahan sakit tadi.

Sofea pov:-

Aku melihat aira masuk ke dalam office ku dengan keadaan yang berpeluh lalu dia terus rebahkan badannya di atas sofa ku. Aku dh mula risau kenapa dia tiba2 begitu.

"Aira awak okay?" Tanya ku lalu datang dekat dengannya dan duduk di tepu sofa tu sambil membelai rambutnya yang menutupi mata aira.

Aku bangun ingin mengambil air kepadanya tiba2 tangan ku ditarik dan aku terbaring di sebelah dia ,dan kali ke 2 jarak kami hanya 1 inci dada ku dah start berdetup dan muka ku merah.

"Just stay like this for a while" sambil tangan aira memelukku dan memejamkan matanya menghadap ku.

"Ini yang aku lemah ni tengok muka dia yang lesu plus pucat pulak tu" kata ku dalam hati lalu aku balas perlukan aira supaya dia lebih tenang dan selesa sebab nampak muka dia penat dan kami berdua tertido nasib baik pintu sempat aku kunci kalau tidak dh sebar berita ni satu bangunan.

Malam telah tiba kami masih lagi tidur dalam berpelukan. Tiba2 aira bangun dari lenanya dan dia cuba lihat sekeliling dengan matanya yang hanya sebelah je buka.

"Eyy comelnya" bicara ku dalam hati.

"Erm sorry about that, i just want someone calm me like that way"kata aira sambil memandang ku rasa bersalah.

" It's okay, btw what happen to you? " Tanya ku lalu duduk di sebelah aira.

" Nothing happen , i just don't want to lose you and I think this is not right to tell you about my feeling to you" kata2 aira kalini membuatkan jantung aku berdetup laju sekali lagi.

"I..i love you Sofea ,i want you to be with me until my last breath i know this not right but i can hide my feeling for you anymore!" Ucap aira kepada ku. Tanpa membuang masa aku terus mencium bibir aira.

"I love you too but saya takut bertepuk sebelah tangan" balas ku lalu menunduk wajah ku ke bawah.

Dagu ku dinaikan oleh aira dan aira membalas ciuman ku dan kami bercium selama 30 minit . Kami berhenti apabila nafas masing2 tk mencukupi.

"We officially dating right?" Tanya ku kepada aira .

"Ofc ma baby" balas aira lembut dan terus memeluk ku dan dia berbisik di telinga ku.

" I will protect you , take care of you ,i will make you happy with me that my promise to you baby" dengan itu aku terus benamkan muka ku di bahunya malu plus happy.

Hai guys ,so okay ke? Athour tk reti kalah cinta2 ni so i try my best la ,and diorng officially dating yuhuuu!! Sorry if byk typo

Enjoy gusyy! Esk athour update lagi.

Bodyguard SementaraWhere stories live. Discover now