jatuh cinta

783 43 3
                                    

Aira pov:-

Selepas saja aku berikan arahan pada fiq anak buah aku yang memandu kereta sofea terus aku bergerak ke hadapan dahulu supaya fiq senang untuk mengekori ku dari belakang .

Apabila kereta yang mengekori kereta sofea tadi semakin jauh aku terus memberikan isyarat kepada Fiq untuk berhenti di lorong itu.

Aku memberhentikan moto ku di tepi kerana ingin memberikan jalan pada Fiq untuk masuk ke lorong kecil untik sembunyikan diri, manakala aku mengeluarkan paku2 dari beg ku dab taburkannya di jalan.

Tayar Kereta yang mengekori kereta sofea tadi meletup akibat lalu di paku2 yang ku tabur tadi dan mereka terbabas.

"Huh easy " senyum ku senget.

Kemudian dengan cepat aku berlari ke arah mereka yang baru sahaja keluar dari kereta kerana berasap dan terus memperhentikan langkah mereka.

2 orang yang keluar dari kereta tersebut padang ke arah ku yang sedang berlari ke arah mereka terus mengeluarkan kayu untuk belasah aku. Tapi mereka terlambat aku yang terlebih dahulu mulakan langkah.

Aku berlari lalu menendang perut pemandu kereta itu dan dia  terpelanting jauh dan aku mengunci pergerakan dia dan ikat dia. kemudian rakan nya di sebelah tadi datang menyerang aku mengunakan kayu , tapi mujur masa tu aku pakai helmet nasib baik tak bocor kepala aku. Kayu tersebut patah dan aku terus menyerang dia semula dengan membuat back kick di mukanya dan lelaki itu jatuh. Dia bangun semula ingin serang aku dan aku terus membuat fly kick dan kena tepat di dadanya dan dia jatuh untuk kali ke 2.
Aku pergi dekat lelaki yang jatuh tadi cuba mengunci pergerakan dia.

"Siapa hantar kau ?" Tanya ku lembut kerana kesian dia lemah kena belasah berapa kali dah tumbang, tak mencabar betul. Aku perasan yang aira perhatikan aku sejak tadi tapi aku buat tak endah saja.

" Aku takkan bagitahu la sial!!,kau akan mati di tangan dia nanti sebab cmpur tangan urusan dia, boss aku nk Sofea mati la HAHAHAHA" kata lelaki itu kepada ku.aku sedikit pun tidak gentar kerana aku tahu siapa boss mereka.

"Aaa takkan bagitahu eh, kalau macam tu adik kau pun takkan selamat la kan?" Tanya ku kalini sedikit menaikkan suara dan dia terkejuk dengann apa yang ku katakan.

Ye adik dia sakit dan dia perlukan duit untung tampung kos perubatan dan sanggup mati jika itu yang terbaik.

" Itu urusan aku bukan kaulah sial
Lepaskan aku lahhh" marah si dia tak ku endahkan.

Aku mengambil walkie talkie si dia dan membiarkan mereka begitu dan terus masuk ke dalam kereta sofea yang bersembunyi tadi.

Aku duduk di seat belakang sebelah sofea dan nampak wajahnya terkejut dengan perbuatan ku.

Sofea pov:-

Aku terkejut apabila pintu kiri ku terbuka secara tiba2 dan nampak aira nak masuk .

"Excuse me can i sit there" sambil tanganya tunjuk di seat aku. Aku berganjak ke tengah memberi ruang untuk aira duduk.

Sesudah dia masuk dan tutupp pintu terus dia membuka helmet yang tk dibuka sejak dia berlawan tadi.

Aku perhatikan dia apabila dia buka helmet  dan betulkan bangs dia, aku terus jatuh cinta pandangan pertama kerana dia masih terlihat cantik dari side tepi. Dia terus memandang aku yang sedang memandang ke arah nya, cepat2 aku alihkan pandangan ku ke depan taknak bagi kantoi.

" Apa kena hati aku ni berdetup dari tadi ,stop please tak bole focus nak meeting kalau macam ni" kata ku dalam hati sbb perkara tadi.

"s'il vous plaît marchez, envoyez-moi à l'endroit habituel après avoir envoyé Sofia (hantar saya di tempat Biasa selepas hantar sofea)" kata aira pada Fiq dan dia mengangguk manakala aku terkejut dengar mereka berbual.

Sampai sahaja di destinasi , semua turun dari kereta , mariyam sudah mengiringi aku yang masih binggung dengan apa yang jadi dari tadi.

Aira pov:-

Aku bertukar seat dari belakang ke hadapan sebelah Fiq, Fiq terus memandu seperti yang ku arahkan.

Aku menghantar text pada Sofea.

"No need to worry, i will protect you from now." Mana aki dapat no dia? Dato Borhan la kasi dari awal start aku kerja tapi aku tk text dia pum since sekarang.

Aku akan lindungi sofea walaupun pada akhirnya aku akan mati tapi aku tak kesah yang penting dia selamat. Aku sukakan sofea dari awal lagi tapi aku sedar ini hanya sementara jadi aku kena buang perasaan ini.

Tamat je meeting Sofea aku sudah tunggu awal 10 minit di dalam kereta. Aku menyuruh mariyam menghantar sofea ke kereta .

Sofea masuk ke dalam kereta dan duduk di sebelah ku. Aku perasan mukanya sedikit malu tapi aku tak tahu kenapa dia tba2 begitu.

" Kau okay ke cik Sofea?" Tanyaku pada dia.

Dia tak jawab malah memandang tingkap. Aku ingin memulakan perjalanan dan dia masih lagi tidak memakai seat belt, aku terus pergi ke arahnya dengan dekat sambil tanganku memcapai seat belt tersebut tetapi perbuatan ku terhenti apabila kami bertentangan mata dan jarak kami  hanya 1 inci sahaja. Jantung ku sudah mula berdebar dan aku terus sambung apa yang ingin ku lakukan tadi dan terus pasang seat belt itu. Aku terus menghantar sofea balik sambil dada aku masih belum behenti bedetup.

So korag mcm mana okay ke,nnti athour update lagi okay enjoy!!!

Bodyguard SementaraWhere stories live. Discover now