Alex pov:-
"Aira... Datang markas sekarang urgent!!" Arah alex pada ku kalau alex dah kata urgent ni mesti pasal budak2 aku.
Aira pov:-
Aku pergi ke meja makan Dato Borhan dan bagitahu Dato Borhan aku kena pergi dulu atas hal urgent tadi sambil mata ku pandang sofea.
Dato Borhan angguk tanda habis meeting dengan dia harini.
"See you tomorrow Sofea" kata ku sambil kenyitkan mata pada Sofea saja nak buat dia sakit hati tapi dia jeling aku dasar !!.. kau tunggu lepasni mesti kau cair ..
Sofea pov:-
" Sakit mata agaknya perempuan ni ,tk hingin aku jumpa kau besok tapi boleh aku kenakan dia " aku dah mula nak buat jahat pada dia, alah tk jahat pun nk buat dia rasa rimas bila dengan aku .
Aira pov:-Tiba saja aku di markas ,aku dah nampak budak2 aku duduk di hadapan alex dan anisa
"Ha apahal ni, siapa yang bantai kau ni arif?",kata ku pda arif mukanya dah lebam sana sini.
" Jackblack tiba2 serang kami semasa kami halang anak buah dia masuk kawan Han" kata arif cuak kepada kau risau yang aku akan pukul dia.
"Esok kita serang JACKBLACK dia dah melampaui batas!!" Marah ku pada anak buat Jackblack yang berani pukul anak nuah aku..
Sofea pov:-
Hari esok telah tiba dimana hari aku kena hadap perempuan tu. Dia ada dengan aku 24jam ke? . Aku senyum happy nak kenakan dia harini.
"Aku nk buat apa erk kt dia?" Kata ku sambil letakkan tangan kat dagu..
Lepas aku siap mandi dan pakai baju blaus hitam dan juga blazer berwarna nude dan seluar pun warna nude beserta hills lalu aku terus turun ke bawah tiada apa untuk breakfast sebab aku duduk dengan papaku tapi kadang2 sorang2 ,papa ku pulak pagi2 dah ke luar negeri dengan urusan dia so dalam rumah ni nak buat breakfast untuk sendiri pun tk sempat apatah lagi untuk jodoh aku kan? Tiberh.. bukan taknak ambik bibik tapi lebih selesa masak sendiri. aku terus ke kereta audi pink kesayanganku. Yes aku suka pink hehehe kalau boleh semua benda warna pink nasib baik aku je tak pink. Aku masuk dalam kereta dan terus ke office..
Sampai saja aku di depan pintu masuk dan aku terus bagi kunci kereta ku pada guard yang ditugaskan untuk park kereta ku, tapi mata ku tertarik nk pandang sebuah moto berkuasa tinggi dia tepi pintu masuk nampak garunk .
"Siapa punya eh? I like" kata ku rasa ingin tahu kepunyaan siapa mesti hensem kan tapi siapa benarkan dia park disini?
Semasa aku berjalan masuk office ada seseorng tegur aku.
"Selamat pagi Cik sofea, saya nk bagitahu ada tetamu dalam office cik sofea saya dah halang tapi dia kata dia dah buat appointment dah dan dia terus masuk" kata mariam pada ku seakan berharap aku tak marah dia, aku memang tak benarkan sesiapa masuk dlm office bila aku takda itu di kira nak mencuri..
" Takpe , terima kasih" kata ku sambil menuju ke pintu office. Aki tolak pintu office ku dan ada figura perempuan yang aku tak suka dah duduk bersilang kaki di sofa office ku..rasa panas dalam hati ni..
" Siapa benarkan kau masuk office aku?" Marah ku pada dia yang sedang baca majalah.
" Takde sapa " kata aira membuatkn aku lagi sakit hati, sepatutnya dia yang kena sakit hati dengan aku tapi aku yang kena, terbalik ni ..
Aku duduk di kerusi ku masih marah pada perempuan tu rasa nak cekik je dari belakang. Terus aku buat kerja ku lagi aku layan marah ni tak siap report ku yang kena hantar pada 2A ENT.
Aira pov:-
Dah 15 minit aku duduk kat sini tiba2 rasa lapar ya amat aku tk breakfast pagi tadi sebab dapat text dari uncle katanya kena datang sebelum sofea sampai , dia juga yang benarkan aku masuk tanpa perlu izin Sofea." Cik sofea dah breakfast ke?" Tanya ku pada sofea yang dari tadi tak lepas pandang computer depan dia busy bebenor anak Dato ni.
Dia tak jawab soalanku. Dia dengar atau buat2 tak dengar?. Aku pergi ke meja dia dan ketuk meja dia 2 kali .
Tuk tuk tuk
"Cik sofea dah breakfast ke? Tanya ku
Sofea pov:-
Aku dengar macam aira bersuara tapi mungkin bukan dengan aku ,aku pun buat2 tak tahu . Tiba2 dengan orang ketuk meja aku ,aku tak nampak siapa aku terus naikan kepala dan aira ketuk meja ku ,aku pandang dia dan aku tiba2 tercair bila tengok dia sedekat ini,ye dia dekat sangat dengan aku sampai aku boleh nampak tiada satu pun parut atau jerawat pada mukanya." Y..ye? Oh belum" Kata ku tergagap sebab jantung aku dah berdetak laju.
" Saya nak keluar pegi beli breakfast cik sofea ada nak pesan apa2 ke?" Tnya ku pada sofea yang tak berhenti tenungku.
"Ada nak pesan hati awak" kata ku dalam hati. Eh aku ni kenapa suka dia ke? Tak mungkin!!.
" Ouh takpe saya tak lapar , terima kasih" tolak ku sebab pekara tadi.
"Okay" kata aira.
Aira pov:-
"Orang dah pelawa kau taknak, sombong sangat" bebel ku seorang diri sambil menuju ke motoku
Aku start moto ku dah terus bergerak laju di atas jalan , sempat aku berikan arah pada anak buah aku untuk perhatikan sofea dari jauh, walaupun aku keluar dan tiada dengannya tapi keselamatan dia penting bagi aku.Tibanya aku di AI'cafe ,cafee ku sendiri , staff ku sudahpun bawak makan dan minum fav ku tnpa ku pesan dan staff ku tundukkan kepala tanda hormat terhadapku.
Sofea pov:-
"Lamanya dia keluar, dia tak tahu ke kena jaga aku?" Marah ku seorang diri sambil pandang ke pintu menunggu aira sampai.
Kenapa aku sibuk pasal dia ni? Tk mungkin aku suka dia arghh serabut la!! Aku keluar dari office ku pegi pantries dan buat air coffee untuk tenang kan hati ku .
Maaf gais kalau agak bosan sbb idea datang secara tiba2, nnti athour update lagi okayy. Jangan lupa vote dan komen okay? Enjoyyy!!
YOU ARE READING
Bodyguard Sementara
Actionmengisahkan tentang seorang gadis yang bekerja sebagai CEO COMPANY ayahnya iaitu Dato Borhan. Sofea Adriana adalah anak kepada Dato Borhan Sofea berjumpa dengan seorang gadis yang telah membuatkan dia jatuh cinta Aira seorang mafia tapi nama mafia...