sakit

711 39 4
                                    

Aira pov:-

Lepas je aku hantar Sofea balik ke rumah, aku terus pulang ke rumah ku dan masuk bilik tidur ku dan berbaring di atas katil ku sambil dada ku masih belum berhenti berdetup memikirkan hal tadi. Semasa dalam perjalanan hantar Sofea kami langsung tk bercakap sebab masing2 malu.

"Muka dia masa tu cantik sangat, perasaan ku pada dia bukan berkurang malah bertambah" kata ku dalam hati sambil memandang lampu syiling.

" Andai aku dapat dia betul2 mesti sekarang ni tido dia ada kt sebelah " senyum ku sorang2 masih melayan mengelamun ku tiba2 telephone ku berbunyi dan tertera nama Dato Borhan.

" Ye uncle ? Ada apa2 boleh saya bantu" tanya ku.

"Mulai besok kamu kena stay sekali dengan Sofea sebab uncle ada outstation selama 3 bulan" kata Dato Borhan membuatku terkejut.

"O..ouhkay uncle" balas ku masih lagi terkejut dan tidak percaya.

"I trust you aira , I don't mind if Sofea fall in love with you, unless she's happy" kata Dato Borhan dan kali 2 aku terkejut lama2 cabut jugak  jantung ni..

"Ermm..o..okay uncle ,take care uncle anything bagitahu" balas ku masih lagi tergagap dan Dato Borhan terus matikan call lalu aku pun meniarap pengang bantal dan hentakkan kaki tu tanda happy !!.

Tiba2 perut ku rasa tegang dan membuatkan pergerakan ku terhenti, sakit di perut ku makin kuat sehingga kan aku gengam perutku sekuat2nya supaya dapat kurangkan sakit , lama kelamaan aku terlena dalam menahan sakit yang tiba2 datang tiada puncaa.

Sofea pov:-

"Kenapa dengan aku ni? Jangan jangan.... Arghh tak mungkin ni mainan je ni" kata ku sambil tengok jam masih awal tapi perut ni dah menyanyi, order jela panda .

Selepas aku habis mandi aku turun ke ruang tamu dan terus buka apps panda dan order makanan yang aku nak makan kejap lagi..

Sambil menunggu panda sampai aku mengelamun dan teringatkan kejadian tadi dimana jarak wajah ku dan aira hanya 1 inci dan muka ku terasa panas masa tu..aku dapat rasakan hembusan nafas aira. Cepat aku alihkan muka ku aku nampak muka nya senyum ye dia nampak cool dan pretty.. ( tahu tak hakken yang cosplay tu? Haa mcm tu la aira)

"Apa dia buat eh waktu sekarang ni? Mesti pergi berlawan kan?" Monolog ku dalam hati yang tiba2 teringatkan nya..Niat ku yang ingin menelefon nya terhenti kerana Foodpanda ku sampai. Tanpa tunggu lama aku terus mengambil makanan ku bawa masuk ke rumah dan makan macam tak ingt dunia..

"Kalau papa ada kan best mesti dah gelak2 sambil makan ,dah lama papa tak balik lpstu tahu2 ada outstation pulak tu 3 bulan ,bila bole jumpa papa ni, Sofea sorang2 lagi kt rumah kalau ada aira tu lega la sikit" kata ku dalam hati selepas dapat test dari papa ku dimana dia kena pegi outstation selama 3 bulan..

Aira pov:-

Aku bangun dari tidur ku dan memandang ke perut ku pelik kenapa tiba2 smlm sakit sangat tapi aku endahkah mungkin sebb terlalu penat.

"Harini kena ambik Sofea and kena stay dengan dia selama 3 bulan" kata ku sambil membelik baju ku di almari memikirkan nak pakai apa harini...

Lepas saja aku bersiap2 aku terus keluar rumah awal kerana ingin membeli breakfast untuk Sofea sekali..

"Jangan breakfast lagi kejap lagi makanan sampai" aku menghantar mesej kepada Sofea.

Sofea pov:-

Aku bangun apabila terdengar notification dari someone dan aku buka fonku dan melihat nama yang muncul di noti ku.

FROM AIRA
jangan breakfast lagi kejap lagi makanan sampai.

Aku senyum kerana mahu jumpa dia sekejap lagi ,lalu aku cepat2 bangun mandi dan bersiap sambil menyanyi.

Aira pov:-

Aku sampai dekat rumah sofea dan mematikan enjin kereta ,aku terus mengambil beg ku di belakang bonet kereta dan terus masuk ke rumah sofea. Aku nampak muka Sofea terkejut dengan kehadiran ku tiba2 sambil mata ku tertengok ke arah buah dadanya yang cantik dan putingnya yang berwarna peach itu..lalu aku terus alihkan pandangan ku

"Awakk kenapa tk ketuk pintu dulu!!!" Marah sofea pada ku sambil dia tutup buah dadanya  kerana dia masih tidak berbaju..

"Enkau yang buka pintu ni ,aku masuk jela spe suruh kau tk pakai baju" balas ku sambil pandang ke arah lain kerana muka ku sudah merah.

"Arghh i hate you!!" Marahnya lagi sambil naik atas niatnya tadi nak turun basuh pinggan terbantut apabila melihat ku.

Sofea pov:-

"Malu nya aku arghhh!"  Niat aku turun tadi sbb nak basuh pinggan yang aku guna smlm terbantut dengan apa yang jadi tadi , dia orang pertama tengok buah dada ku arghh malunyaa.. aku menghentakkan kaki ku memprotes terus aku pakai baju risau dia nampak kali ke 2.

Aku turun dengan muka yang selambe walaupun hati ni rasa malu dengan apa yang jadi pagi tadi. Aku terus menuju ke dapur tapi makanan dh dihidangkan di atas meja dan aira dah menunggu ku dia meja makan.

"Sit down Sofea , breakfast dulu and then baru pegi kerja " kata aira pada ku yang masih berdiri.

Aku duduk tanpa pandang muka aira yang masih memandang muka ku.

"Pandang2 kenapa ? " Tanya ku sambil menyedok spaghetti di depan ku. Aku perasan muka aira pura2 alihkan pandangan dia.

"I'm sorry about that's btw it's look sexy and i like it" balas aira sambil kenyitkan mata pada ku. Hah jantungku dah berdetup laju macam nak gila..

Okay itu sahaja athour tkde idea,mungkin athour akan buat sad ending,and insyaallah malam nnti athour update lagi 1 episode

Enjoy okay!!


Bodyguard SementaraWhere stories live. Discover now