The day

456 34 3
                                    

Aira terkejut apabila seorang perempuan yg muncul di depannya adalah Melissa musuh Sofea.

"Ye cari siapa ye?" Kata aira pada Melissa yg pandang aira atas bawah .

"I nak jumpa bakal girlfriend i, dia ada kat dalam?" Tanya Sofea kuat melulu masuk ke dalam tanpa dijemput.

Dia masuk terus ke arah Sofea yg sedang makan dan dia peluk Sofea dari belakang.

"You lama i tunggu you, kenapa you tk dtng office , i call you tk angkat mesej tak reply " kata Melissa pada Sofea yg tak selesa dengan caranya.

"I tengah makan ni jangan kacau, i cuti sbb i jaga aira so suka hati i la nak buat apa pun" balas sofea sedikit kasar dan lepaskan pelukkan Melissa kerana dia agak rimas.

Aira hanya perhatikan dari tadi sahaja kerana hati dia terlalu sakit melihat perkara itu.

"So betulla selama ni dia rapat dengan Melissa sbb ada hubungan?" Kata hati aira menuju ke atas dan terus mandi , dia taknak layan perasaan yg makan dirinya.

Selesai saja aira mandi dia turun ke bawah tapi Sofea dan Melissa tiada.

" Sofea"panggil aira

" Sofea"panggil aira lagi sambil pergi ke ruang tamu tapi tak dibalas.

Tiba2 aira merasakan kepalanya berat kerana dipukul oleh Melissa dengan kayu besbol. Aira cuba menahan mata tapi penglihatan ku semakin kabur. Aku tidak nmpk dimana Sofea.

Melissa sudah mengukir senyuman apabila plannya berjalan lancar. Kini dia bawak Sofea dan aira masuk ke dalam sebuah gudang sambil mengikat mereka berdua.

Sofea sudah sedarkan diri apabila dia ditidur kan oleh Melissa, tapi dia melihat figura sebelah dan Sofea terkejut kerana perempuan itu ialah Aira.

"Aira , wake up we're in danger" bisik Sofea pada aira yg masih tidak sedarkan diri dan Sofea cuba cari alternative lain untuk melepaskam diri.

Sofea cuna dekatkan dirinya dengan aira cuba bangunkan aira , dia gegarkan kerusi aira dan aira buka matanya perlahan2.

"Kita dekat mana ni?" Tanya aira , padahal dia sudah tahu perkara ini tapi dia berpura2 sahaja.

Tiba2 pintu terbuka dan nampak Melissa yg masuk bersama bawahanya  sambil bawa sesuatu.

"Dah bangun? Good bolehla aku mulakan planku yang seterusnya HAHAHAHA" kata Melissa yang sedang menuju ke arah aira. Sofea sudah cuak dia risau takut diapa2kan oleh Melissa.

Lalu orang bawahanya menyediakan sesuatu dan dia menyuntik cecair itu pada leher aira.

"Ahh" teriak aira , Sofea sudah terkejut.

"Well benda yang anak buah aku suntik tadi boleh bawa maut kemungkinan kau boleh mati , cecair tu akan hapuskan setiap saraf kau dalam masa 3 jam dari sekarang" senyum senget Melissa puas rancangan berjalan lancar.

Cecair yang masukk ke dalam badan aira sekarang ni membuatkan aira lemah.

" Sofea you will be mine soon lepas this girl mati HAHAHA!!" Kata Melissa dengan penuh bangga

" Kau memang binatang, kau takkan dapat aku, aira je yg akan dpt hati aku bukan kau, aku cintakan aira saja aku tk pernah kata aku sayang kau, jangan mimpi aku akan bersama kau sial!! " Balas Sofea kasar kepada Melissa .

Melissa bangun dari duduknya dan keluar dari bilik tersebut. Sofea risaukan keadaan aira.

" Aira you okay? Ahhhh perempuan sundall tu" jerit Sofea.

Psttttt psttt

Sofea melihat dimana datangnya suara itu. Ada satu laser pada bajunya dan dia mengikut arah laser tersebut dan dia nampak Anissa.

" Sampai jugak"kata aira yg sedang menahan sakit. Dengan cepat Anissa dtng kepada mereka berdua.

Team mereka yg lain dah kepung gudang tersebut dan mereka tunggu arahan dari aira untuk bertindak.

" Nah pakai ni" Anissa menghulurkan vest kalis peluru kepada aira ,dia taknak aira cedera .

Aira ambil vest tersebut dan hulurkan pula pada Sofea.

"You should weat this, it's for your safety" kata ku dan hulurkan pada Sofea tapi dihalang oleh anissa.

"Habistu keselamatan kau? What if kau kena tembak nnti?" Kata Anissa yg masih lagi tahan tanganku.

"Aku takkan cedera la, it's HAN tak mudah kalah, kalau aku mati sekalipun aku akan make sure dia mati sekali" kata aira lagi dan pakaikan vest itu pada Sofea tanpa bantah.

Anissa diam sahaja. Dia tk boleh lawan aira sekarang kerana dia tahu apa yg aira buat, dia hanya mampu doa yg baik2 sahaja.

"Jangan lari jauh dari aku. Selalu dekat dengan aku." Kata aira kepada Sofea.

Anissa menghulurkan pistol kepada aira dan mereka bergerak ke tempat masing2 dan mulakan rancangan.

Melissa masuk semula ke bilik yang dia simpan kedua2nya tadi. Tiba2 ikatan mereka terlepas dan mata Melissa meliar2 mencari kelibat mereka tapi tak jumpa.

"Faliqqqq!!! Cari diorang and bunuh dua2 perempuan tu " kata Melissa dengan tegas.

Aira sudah bawa Sofea jauh dari bilik tersebut dan cuba cari tmpt selamat untuk sembunyikan Sofea. Gudang Melissa terlalu besar dan banyak cabang.

" Kau tk boleh lari dari aku perempuan!!!, Kau akan mati di tangan akuu, aku takkan benarkan kau hidup"kata Melissa sambil gertak mereka dengan kayu besbol pada besi2 pagar .

" Duduk sini, jangan pergi mana2 , kalau ada yg serang tekan button dekat vest ni"tunjuk aira pada button yg berada di vest Sofea.

Aira memegang perutnya yg terlalu sakit, mungkin kerana cecair tadi dah mula menguasi badan aira.

Aira keluar dari tempat sembunyi Sofea sambil mengunci pintu bilik tersebut dan memastikan semua selamag baru dia bergerak keluar , sebelum itu sempat dia perhatikan muka Sofea.

" Mungkin ini kali terakhir aku tengok kau , i love you"senyumku lalu terus keluar.

Okay guys, nnti athour update lagi hehehe enjoy!!!


Bodyguard SementaraWhere stories live. Discover now