cecair

579 32 1
                                    

Someone pov:-

Planku sudah hampir siap anytime je aku boleh start planku yg dah berbulan aku rancang..

"Macam mana dengan projek tu ? Saya nk pegi makmal" kata someone

"Boleh boss,sila ikut saya" kata anah buah si dia.

Dia menyapa professor yg sedang membuat cecair DTHO (death off).
Cecair ini boleh melumpuh kan manusia dalam masa 8 jam dan perlu dicucuk di leher mangsa .

Projek DTHO hampir selesai tapi dia akan mulakan plan nya besok kerana dia dah tk sabar nak anak si Dato Borhan tu mati, jadi bila anak dia mati aku dapat harta dia .

" Tak lama lagi aku yang akan duduk kat tempat kau sofea HAHAHAHAHA" kata Melissa yang ingin balas dendam.
dia sangat gembira plan dia hampir berjaya.

Sofea pov

Harini aku masuk office awal tak seperti sebelum ini kerana ada perkara yang perlu aku siapkan.

Tibanya aku dia depan pintu masuk bangunan seperti biasa aku memberikan kunci kepada guard untik park kereta ku dan mata ku teralih ke kanan dan nampak moto yang sama seperti smlm. Aku ingin tahu kepunyaan siapa moto ini.

"Dia kerja sini ke? Knp tak tahu pun "
Kata dia pening memikirkan siapa punya moto tu .

Aku tiba dia office ku,apabila aku membuka pintu ku ,aku terkejut dan hampir menjerit kerana ternampak figura seseorang yang ku kenal.

"Awal nya dia dtng atau dia stalk aku?" Kata aku dalam hati.

"Awal awak sampai sini ada apa2 ke?" Kata ku berjalan ke arah meja ku dan duduk di kerusi empuk ku.

" Yela, dah tugas aku kena make sure kau selamat, mesti kena bangun awal dan make sure everything's good"kata si aira pandang tingkap yang macam nak tembus..

" Btw kau dah breakfast? Kalau dah baguslah takde la susah2 aku kena pegi beli makan utk kau" kata aira masih lagi pandang tingkap , aku ada kat tingkap tu ke?

"Dah breakfast, awak tak perlu risau ,kalau saya lapar pun mariyam boleh belikan" saja aku perli aira yang masih pandang tingkap.

" Kenapa awak tak berhenti dari pandang tingkap office saya? Berminat nak beli ke atau cermin office saya terlalu cantik?" Kata ku sambil tangan ku menaip di computer.

" Kenapa awak tak berhenti dari pandang tingkap office saya? Berminat nak beli ke atau cermin office saya terlalu cantik?" Kata ku sambil tangan ku menaip di computer

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Anggap jela office sofea mcm ni okay.

" Aah cermin ni cantik sampai ada yang usha kau dari jauh" kata aira yang sedang ambik gambar orang di bawah..

"Hah? Ada orang usha aku dari jauh ? Tapi siapa? Alah peduli la peminat aku la tu hehehe " kata ku dalam hati sambil tutup mulut ku..

Tok tok tok

"Masuk" kata ku

Mariyam masuk sambil bawak jadual meeting ku harini. Apabila dia selesai beritahu jadual meeting ku ,aku menyuruh mariyam keluar.

Aku rasa aira dengar tentang apa yang mariyam beritahu ku tadi dan dia duduk di sofa tu tanpa bersuara pun sejak dia beritahu ada orang usha aku tadi.

" Aira awak tak ikut saya gi meeting petang ni kan?" Kata ku ,ya aku ada meeting petang ini pukul 2 petang dia syarikat AinSoft (aku reka je ), meeting yang ku tangguh sebelum2 ini.

"Tak, aku ada hal nanti aku hantar orang perhatikan kau dari jauh je " kata aira tegas macam marah pun ada.

Aku rasa sakit hati dengan sikap dia yang bercakap tak pandang aku dan lepas tangan macam tu je dia yang kena ada dengan aku tapi kenp dia hantar orang aku sedangkan papa dah bayar dia buat kerja? Ke dia curi tulang je?

" Kenapa aku perlu sakit hati? " Kata ku dalam hati sambil mata ku pandang dia yang sedang berdiri dan berjalan ke arah ku. Aku tergoda dengan bentuk badan dia yang macam model ,dia tinggi dari aku ,wajah dia cantik sangat pakai apa pun kena. Tapi harini dia berpakaian serba hitam. Dia berjalan terus ke arah pintu tanpa singgah di meja ku . Nampak mukanya seperti tengah geram dengan sesuatu.

Jam menunjukkan lagi 1 jam nak pukul 2. Mariyam dah ready di pintu ingin mengekori ku pergi ke AinSoft tapi aku tak nampak langsung kelibat si aira sejak dia keluar tadi dah la tak bagi tahu lpstu terus keluar.

Aku masuk di tempat duduk belakang kereta ku kerana mariyam suruh dan dia berkeras nak aku duduk belakang padahal sebelum ni aku boleh je drive sendiri. Tetapi harini staff ku azri yang duduk di sebelah pemandu dan yang menandu kereta aku itu seorang jejaka yang tidak ku kenali tapi di memasang sesuatu di telinga dia mcm ada connection dengan orang lain.

Aku pelik dengan semua orang harini dan tadi sebelum aku masuk pintu aku perasan moto yang selalu ada di depan pintu sudah tiada.

"Kenapa rasa tak sedap hati ni" aku letakkan tangan ku di hati ingin menenagkan hati ku yg gelisah..

"Siapa arahkan lelaki ni pandu kereta saya?" Kata ku pandang mariyam .
Wajah mariam seakan relax sahaja

"Cik aira ,dia yang beri arahan jadi saya ikut sahaja" kata mariyam tenang.

"Kenapa awak dengar cakap dia? Siapa boss awak?" Marah ku pada dia rasa seperti nk marah si aira tu.

" Dato Borhan ada pesan pada saya ,jika apa sahaja yang diarahkan aira saya kena patuh tanpa minta izin cik sofea" kata mariyam tenang lagi.

Kereta ku berhenti di traffic light dan tiba2 aku merasakan jalan nk pergi ke AinSoft agak jauh.

Aku nampak lelaki yang memandu ini seperti bercakap dengan orang dan dia pandang cermin ada seorang perempuan yang sedang naik moto memandang ke arah pemandu.

Kemudian traffic light hijau dan perbualan di antara mereka berhenti tanpa membuka tingkap dan aku perasan perempuan itu angguk kan kepala .

Aira pov:-

Dari pagi tadi lagi aku perhatikan ada seorang lelaki ni duduk depan bangunan dan asyik teropong ke atas.

Aku tak ikut aira pegi meeting petang ni sbb aku dpt tahu ada orang akan follow dia dari belakang dan cuba nak buat taik. Sebab tu aku arahkan anak buah aku yang pandu kereta aira sbb dia berpengalaman.

Aku naik moto aku dan bergerak laju di atas jalan apabila nampak kereta sofea dan bergerak. Lelaki yang usha sofea dari pagi itu pun sudah mulakan pergerakan.

"It's not easy man , you have to fight with me first" kata aku dalam hati sambil bawa moto ku mengekorinya dengan lebih dekat.

Aku berhenti di traffic light  dan si sebelah kereta aira sambil berbual dengan anak buah aku tanpa buka tingkap sebab taknak kereta yang mengekori sofea perasan, kemudian aku berikan isyarat pada anak buah aku mengekori bontot moto ku.

Maaf atas typo athour dan juga bahasa songsang athour HAHAHA, enjoy okay jangan lupa vote and share





Bodyguard SementaraWhere stories live. Discover now