Satu tahun sudah hubungan mereka berdua , percintaan mereka bertambah kuat , mereka saling support each other , aira selalu berada di sisi Sofea sebab risau takut apa2 jadi pada Sofea, tetapi dalam masa 1 tahun ni tiada apa2 pulak terjadi pada dia.
Melissa pov:-
Aku bagi kau bahagia dulu Sofea dengan piliham kau, aku saja nak tengok kau happy puas2 dengan dia .
Kau tunggu tak lama je lagi hubungan korang musnah dan kau akan jadi milik aku forever lepas aira tu mati HUAHAHAHAHA!!"Hai babe bru balik ke? Tanya ku pada Najwa kekasih fakenya sebab perasaan aku hanya pada Sofea
" Dah lama dah baby you je tak perasan kehadiran i" balas najwa kepada ku dan duduk dia atas sofa.
"So how's your plan, bila nak start i tak sabar ni" tanya najwa kepada ku
"Wait darling , tak lama je lagi" balas ku menuju ke arah najwa dan kami bercium ..
Aira pov
Dah setahun hubungan aku dengan sofea, aku rasa bahagia sangat2 , aku sanggup buat apa saja untuk Sofea asalkan dia happy dan bahagia."Hey sayang wake up dah tengah hari ni " ku kejut Sofea yang lena tido sebb penat smlm lps bersetubuh tak dapat ku lupakan apaa yang berlaku smlm.
"Hmm. Kejap 5 minutes lagi penat la lagipun i cuti harini". Balas Sofea dan aku terus cium bibirnya supaya dia bangun.
"Nak lagi, boleh?" Tanya Sofea kepada ku.
"Boleh, after you shower and I'll give you more than kiss" balas ku terus dia bangun dari tidur dan cium ku sekilas lalu terus ke bilik air .
"Cute bethol la" aku geleng kepala sambil menuju ke almari dan keluarkan baju untuk Sofea pakai.
Aku turun ke bawah nak masak untuk lunch, saja nak masak sbb malas nak keluar and nak spend masa dengan Sofea lebih sikit harini sebab dia dh start busy, baru harini dia cuti and i miss her so much.
"Wahh smells good" kata Sofea peluk belakang ku .
" Tengok kaki la , ni aira kot ofc la sedap" balas ku.
30 minit kemudian
"Tadaaa dah siap" kata ku pada sofea yang sedang tunggu makan dari tadi, saja aku taknak bagi dia tolng sbb nak bagi dia rest.
Sofea pov:-
Sejak aira duduk dengan aku nak dekat setahun ni aku rasa bahagia sangat, she treat me like a princess , she protect me , loves me bertuah aku dapat kenal dia.Aku makan masakan dia sampai habis sedap giler , since aku busy rumah aku terurus semua nya terurus bila ada dia , harini aku cuti and nak spend time together.
Harini aku buat surprise kat aira tapi malam so ptng2 ni relax2 dulu.
"Ermm.. you , malam ni you siap cantik2 okay i have something to you" kata ku pandang aira yang sedang kemas dapur aku bukn tknk tolng tpi dia yang halang aku tolng jadi aku duduk jela.
"Why kena cantik2 , i dh memang cantik" balas aira membuatkan aku rasa geram sebab buat loya buruk.
"I mean pakai something yang cantik yang bila i tengok feel different" kata ku padanya yang menuju ke arah ku setelah kemas dapur.
"As you know i mana ada dress" kata aira.
"I dah sediakan kat atas nnti malam you pakai okay" balas aku sambil usap kepalanya yang bersandar di bahuku.
Tiba2 telephone aira bunyi, aira angkat telephone dan riak mukanya berubah setelah itu dia matikan call.
"You I'm really sorry i kena keluar kejap urgent, jumpa malam kejap lagi okay, i can't wait !" Kata sofea lalu cium kepala dan bibir ku.
Aira pov:-
Sebelum aku keluar aku naik dahulu ke atas ambil baju yang disediakan oleh Sofea. Nnti balik boleh aku terus pakai je dress ni takdelah nak tukar banyak kali.
Aku turun semula,aku nampak muka Sofea dah masam tapi aku buat ini demi dia, tanpa buat masa aku terus menuju keluar dari halaman rumah dan terus ke markas sebab aku dapat call dari anissa katanya hal tentang sofea.
Sampai sahaja aku di markas ,aku terus bertukar watak ku dalam markas.
"So apa bende yang nak diberitahu tu" tanya ku pada anissa sebab aku berharap habis cepat tkut nnti Sofea masam muka lagi.
"Relax HAN tk lari Sofea kau tu" kata anissa , Anissa dah tahu hubungan ku dengan Sofea dan dia support sahaja asalkan aku bahagia.
Aku pandang Anissa dengan tajam sebab saja lambatkan masa aku.
"Okay2 i tell you. Skrng ni Melissa dah mulakan rentak sejak 1 tahun senyap, and dia ada hntr anak2 buah dia spy sofea and kau and diorng dpt details pasal kau tapi semuanya palsu. Melissa punya plan dia nak dptkan Sofea dengan cara kotor sejak dia dh tahu hubungan korang. Dia skrng bercinta dengan najwa atas sbb nk lepaskan nafsu dia je and dia guna kan najwa untuk tackle kau,so lpsni behave ,najwa akan menyamar sebagai apa saja untuk kau masuk perangkap" terang Anissa kepada ku.
Aku angguk saja dengan penerangan Anissa panjang berjelas.
"Jangan risau, aku akan make sure Sofea selamat dengan aku". Kataku dalam hati.
"Anissa aku nak jumpa kau kjp lagi after meeting habis" kata ku pada anissa.
Aniss angguk sahaja.Selesai sahaja meeting aku jumpa Anissa dalam office aku.
" Kau dengan alex mcm mana?" Tanya ku.
" Okay je ,cuma skrng ni aku jarang jumpa dia sbb dia busy dengan budak2 dia " balas anissa kecewa sedikit.
" Haa kau cane dengan Sofea okay?" Tnya Anisa pula padaku
" Like always,cuma skrng ni dia dah start busy dengan projek baru dia and Dato Borhan pulak outstation again" balas ku.
" Kau ada nk ckp apa2 ke"tanya anissa pada ku
" If aku mati nnti jaga Sofea untuk aku, jangan benci dia sekalipun" kata ku pada anissa yang dh terkejut dengan apa aku ucapkan tadi.
So gais ini sahaja utk harini,nnti athour update lagi okay byee.enjoy!!!
YOU ARE READING
Bodyguard Sementara
Actionmengisahkan tentang seorang gadis yang bekerja sebagai CEO COMPANY ayahnya iaitu Dato Borhan. Sofea Adriana adalah anak kepada Dato Borhan Sofea berjumpa dengan seorang gadis yang telah membuatkan dia jatuh cinta Aira seorang mafia tapi nama mafia...