Aku memasang airpod ke telinga ku supaya mudah untuk aku connect dengan team2 aku. Di tingkat bawah pula team aku yg lain sudah berlawan dengan anak buah Melissa yang agak ramai.
Aku perlu cari Melissa dan cari penawar itu, rifle yang aku pegang adalah M416 bersama dengan mendap bunyi . Aku mecari kelibat aira tapi tiada.
Tiba2 airpod ku berbunyi.
"Han , Melissa kat bawah dia baru keluar dari bilik dan bawak Sofea keluar " kata Fiq dari tingkat 3.
"Shitt! " Balas ku lalu berlari selaju mungkin pergi ke Sofea tanpa hiraukam diriku yg cuba bertahan dengan cecair yg berada dalam badanku.
Sedang aku berlari , aku memberhentikan langkah ku kerana dadaku sakit , tapi aku cuba lawan dan teruskan langkah ku menuju ke Sofea.
Badan ku semakin lemah akibat cecair yg berada di dalam badanku. Aku sedang berada di belakang anak buah Melissa, satu per satu aku pukul dengan tenaga yang aku ada . Tapi Melissa perasan kehadiran ku lalu dia membawa Sofea jauh dariku. Tapi muka Sofea seperti suka aku begini. Tiada riak risau darinya.
"SOFEA!!" Jeritku lemah memberikan isyarat kepada team ku bahwa Sofea sedang dibawa lari.
Aku berlawan dengan 5 anak buah Melissa , satu2 aku tumpaskan dengan mudah. Tiba2 aku batuk berdarah keluar dari mulutku.
"SHITT!! THIS IS BAD" kata ku , aku perlu cepat sebelum aku padamkan mataku.
Suara Melissa kedengaran di gudang .
Aku nampak Sofea berada di sebelahnya . Melissa mengacukan pistol di kepa Sofea."Melissa don't do that, please" kata ku padanya sambil pegang dadaku yg sakit .
"Okay tapi dengan syarat" balas Melissa.
"Apa syaratnya" balas aku memandang Sofea sayu.
"Kau kena bagitahu Sofea tentang voice recorder itu betul atau tidak."balas Melissa.
Dia nak Sofea bencikan aku rupanya , aku pandang sekeliling lalu pandang ke arah Sofea yang masih dingin terhadapku. Team ku sudah bersiap sedia.
" Fine, apa yg dikatakan dalam record itu...Betul"kata ku .
" Aku tak pernah cintakan kau pun Sofea, apa yg terjadi diantara kita ni semuanya palsu, aku sengaja buat kau cinta kan aku untuk harta bapak kau dan sekarang i did it"kata ku lagi. Maaf Sofea aku terpaksa .
" Why aira whyy" tanya Sofea kearah ku lalu aku terus berlari ke arah Melissa dengan sepenuh tenaga ku . Melissa tak boleh lari kerana penawar itu ada padanya.
Aku pukul muka Melissa , tapi Melissa menolak ku kebelakang. Dia cuba untuk serang aku tapi aku sempat mengelak. Sempat mataku mencari kelibat Sofea. Dia dibawa oleh team ku. Tiba2 mukaku kena tumbukan Melissa lalu dia terus menedang perut ku , aku terpelanting kebalakang.
"Sakit?" Tanya Melissa lalu memijak dibahagian cancer ku.
"ARHHHH" jeritku. Memandang Melissa yg cuba keluar kan sesuatu. Penawar yang dikeluarkan Melissa sengaja dijatuhkan di depan ku.
"Opss sorry" dia mencuba untuk menembak aku tapi Fiq terlebih dahulu menembak nya dan terkena pada kaki Melissa.
"Kau takkan dapat lari dari aku, kau kena mati dahulu sebelum aku" lalu aku terus tembak Melissa berkali2.
Aku bangun dengan tenaga yang ada untuk keluar tapi ada anak buah Melissa baling smoke , habis satu gudang berasap.
"Aira watch out!!" Kata Fiq di telinga ku
"MATI KAUU!" Kata seseorang dari atas dan tidak sempat lari 2 peluru tersebut sudah kena pada badan aira. Kini aira rebah sambil memegang dadanya dan juga perutnya.
Anissa yg dengarkan tembakan itu masuk semula kedalam lalu Sofea mengikut Anissa dari belakang.
"AIRA!!" Jerit Anissa dari jauh apabila figura aira sudah terbaring di lantai dengan darah.
Dengan cepat Anissa berlari ke arah aira dan mengangkat kepala aira letak di ribanya.
"No aira , please tahan kami bawa kau ke hospital ye" kata anissa yg sudah menangis.
Aira melihat Sofea dari jauh lalu dia senyumm kepada sofea.
"Take care of yourself okay? Don't get hurt, don't h...hate so.. fea"balas ku sambil tangan ku seluk poket ku dan keluarkan 2pendrive dan hulur kepada Anissa.
" The black one is for y.. you a...nd the blue.. one for so...fea" kata aira yang semakin lemah .
Aira ingin memegang muka Sofea yg sedang menuju ke arahnya tapi dia dah terlalu lemah dan dengan perlahan aira pejamkan mata lalu tangannya kiri juga jatuhh ke lantai.
"Airaaa!! No please!!" Jerit anissa sambil gerakkan badan aira.
Fiq sudah siapkan kereta di luar lalu badan aira diangkat oleh Fiq dan mereka menuju ke hospital. Fiq sempat menyuntik penawar ke lengan aira.
Flashback..
Fiq mengikut Melissa ke gudang dan dia nampak Melissa membelek cecair tersebut dan apabila Melissa keluar dari makmalnya. Giliran Fiq pula masuk ke dalam makmal tersebut .
Lalu Fiq menukar penawar itu dari asal kepada palsu. Sebab itu Fiq sempat menyuntik penawar itu kepada aira.
End flashback.
Okay gusy , ini sahaja setakat ini , nnti athour update lagii.. enjoy!! Jgn lupa vote okay
YOU ARE READING
Bodyguard Sementara
Aksimengisahkan tentang seorang gadis yang bekerja sebagai CEO COMPANY ayahnya iaitu Dato Borhan. Sofea Adriana adalah anak kepada Dato Borhan Sofea berjumpa dengan seorang gadis yang telah membuatkan dia jatuh cinta Aira seorang mafia tapi nama mafia...