Happy Reading ;)
New York-
Nyc Health Hospitals, sebuah hospital yang besar yang terletak di New York. Rumah sakit itu dikerumuni ramai pesakit yang sedang dirawat oleh doktor pakar serta dibantu oleh suster yang berpengalaman.
Salah satu pasien di rumah sakit tersebut adalah Krystal atau sekarang dikenali sebagai Amber Evelyn, putri tunggal keluarga Kingston.
"Prang!" bunyi hempasan barang itu terdengar sangat jelas di dalam salah satu ruangan rumah sakit tersebut. "Ngak, ngak ini gak mungkin!". Teriakan Krystal itu mengundang banyak perhatian orang yang berada di luar ruangan itu.
"I think the women is a little bit crazy"(Saya rasa perempuan itu sedikit gila). Ucap salah satu perempuan kepada temannya yang berada di luar ruangan itu setelah melihat Krystal yang berteriak seperti orang kesetanan. Krystal yang mendengar ucapan itu melihat orang itu dengan tatapan tajam. "Gue gak gila ya!". Jerit Krystal. Mendengar teriakan Krystal kepadanya, diapun mulai kabur karna takut.
Gadis berambut panjang itu sedang mengamuk kerana mengetahui bahawa dia memasuki novel yang sangat ia benci. Novel itu berjudul "Agrivos"
"Miss please calm down"(Mbak mohon bertenang). Pujuk salah satu suster yang berada di dalam ruangan itu. Berusaha untuk menenangkan pasiennya. Suster itu sedaya upaya untuk bersikap tenang, meskipun hakikatnya dia sangat takut dengan amukan putri tunggal keluarga Kingston itu.
"Huh". Helaan nafas yang berat terdengar daripada mulut gadis cantik itu. 'Demi sepatu Channel gue, dari segala novel yang ada kenapa, kenapa harus novel sampah ini !'. Maki Krystal di dalam hatinya.
Kenapa dibilang sampah? Ya karna novel "Agrivos" merupakan novel yang gagal menurut Krystal. Novel dengan cerita yang tidak masuk akal menurutnya. Jadi kerana itu Krystal tidak pernah menerbitkan novel tersebut.
Hening seketika suasana di dalam ruangan itu. "Lo, lo dan lo". Keheningan ruangan itu tidak bertahan lama setelah Krystal kembali membuka suara. Dia menunjuk setiap suster yang berada di dalam ruangan itu membuat mereka kaget. Ya jelas mereka kaget kerana mereka tidak mengerti omongan Krystal.
Tanpa mengindahkan tatapan kaget mereka, Krystal bertanya "Why am I here ?"(Kenapa saya berada di sini ?). Tanya Krystal dengan tenang agar tidak menakuti mereka.
Dengan rasa takut, salah satu suster yang bernama Margaret menjawab "Mis-miss Amber are here because you fainted in the bathroom"( Mbak Amber disini kerana mbak pingsan dikamar mandi). Suster yang lain menghembus nafas lega setelah Margaret menjawab pertanyaan Krystal.
"Stop! panggil gue Am-". Belum sempat Krystal menghabiskan ucapannya, muncul sosok lelaki
berparas tampan dengan pakaian formal. Dilihatnya lelaki tersebut dari atas sehingga bawah. Krystal menebak lelaki itu berumur 50-an."Amber". Panggil lelaki tersebut.
( Ini visual nya Krystal ya, tapi terserah kalian aja pengen bayangin gimana hehe)
HEHE baru prolognya aja udah berantakan. Maaf sekali lagi ya kalo ada perkataan yang salah atau kalian gak ngerti ;).
KAMU SEDANG MEMBACA
Agrivos
Fantasy*PERHATIAN❗️INI ADALAH PENULISAN PERTAMA SAYA, MAAF JIKA ADA SEBARANG KESALAHAN BAHASA*. Di dalam sebuah kamar yang bernuansa mewah terdapat seorang gadis yang lagi sibuk melihat salah satu karyanya yang lagi naik daun iaitu sebuah novel yang baru s...