Yakın zamanda hatta neredeyse burnumun dibinde haberim bile olmadan gerçekleşen bir olaydan bahsedeceğim. İki gün önce duştan çıktıktan sonra odada dolanıyordum. Oda dediğime bakmayın büyük bir yurt odası. Bizim odanın pencere manzarası da okulun futbol sahası. Gençler toplanmış bir top peşinde koşuyor. Bende saçım güneşte kurusun diye -ikindi güneşiyle ne kadar olursa artık!- bizim kızlarla onları izledik. Bir o pencere bir bu pencere birde dolap derken en sonunda oynayan çocuklar dağıldı. Penceremiz son zamanlarda yol geçen hanı olduğundan sevgililerin de ortak buluşma yeri haline gelmişti. Kızlarla gülüşüp penceremizin dibinde pinekleyen sevgililere bakarken sevgili oda arkadaşım bana seslendi.
"Kız, bu yerdeki ne?"
Yerdeki siyahımsı kırmızı şeye bakıp,
"Ney?" Dedim -pekte kibarım-.
"Gel bir bak yakından." Dedi, bende gittim.
"Saça benziyor." Dedim.
Ama ne saç! Yerdeki saç aynı benim saça benziyor ama öyle böyle değil. Bildiğiniz bir tutam saç kesilmiş de yere konmuş gibi. Daha sonra başladım bizimkileri sorgulamaya.
"Sen mi kestin?"
"Sen mi kestin?"
"Sen mi kestin?"
Hepside kesmediğini söyledi. Hatta o kadar ki en sonunda iş dalgaya girdi. Bilirsiniz karşınızdakine yapmadım deseniz bile illaki sinirden vb. Bir nedenden yaptım dersiniz ama dalga geçercesine. İşte bizimki de öyle oldu. Hatta benim kestiğimi bile düşündüler. İnanılacak gibi değil. Neyse ben odada bir ileri bir geri giderek bir onu bir bunu darlıyorum. Bu arada da o saçın nereden kesilmiş olabileceğine bakıyordum. Yine bilirsiniz saç ıslakken parça parça ya da kalıp gibi olur. Sen git kesilen saçı ararken bul! Bu da kendi grubuna sahip olsun! Bildiğiniz kendi haline ayrılmış bir tutam saç temiz bir şekilde kesilmiş. Mantıken bu saç daha önce kesilmiş olsaydı kesilen kısmın bir arada bulunması yüzdelik değil bindelik olarak bile hesaplanamazdı. Sonuç olarak bu saç ben banyodan çıktıktan sonra kesildi. Ama 'kim?' veya 'neden kesti?' işte bu tam bir muamma...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Hikayeleri
TerrorBu yazdığım kitap hem benim başıma gelmiş olan gerçeklerden hemde başkalarının başına gelmiş olan kulaktan duyulma gerçeklerden oluşmaktadır. (Zaten başka bir şekilde öğrenirsem de o sayfa da nerden öğrendiğime dair sizi de bilgilendiririm.) Kork...