Het was rond negen uur in de avond. Nynke en Jordy kwamen nu pas thuis. Ze liepen langs de poort van het huis. Ze zagen in de verte een hoop aarde liggen waar een houten kruis op stond. Ze keken er even naar. Nynke duwde de rolstoel van Jordy vooruit. Eenmaal ze bij de voordeur waren van hun huis begonnen ze door te krijgen dat er iets aan de hand was. Nynke duwde de grote voordeur open en zag daar haar familie zitten in de living. Marthe zat naast haar man Rik. En Angel zat bij Cherry op schoot. "Jongens, wat is er aan de hand?" Vroeg Nynke verontrustend. "Papa." Zei Marthe. "Wat is er met papa?" Nynke haar hard begon sneller en harder te bonken. Ze kon haar hartslag tot in haar keel voelen. "Marthe, vertel me wat er aan de hand is met papa." "Papa is vermoord!" Marthe stortte in tranen uit. Ze greep vol verdriet Rik vast bij zijn borstkas.
Nynke voelde nog harder en sneller haar hart in haar keel. Ze kon bijna geen adem meer halen door de schok. Tranen rolden over haar wangen van verdriet. "Wat bedoel je met vermoord?" Snikte ze. Ook Jordy kreeg het moeilijk. Ook hij moest huilen. "Hij is zijn hals gestoken, wel drie keer." Riep Marthe droevig. "Dit kun je niet menen. Waar is papa?" Riep Nynke. Ze kon dit niet aan. Nu was ze ook nog haar vader verloren. En dat nog geen week na de moord op Elise. "Ga maar gaan kijken." Nynke keek Rik aan. "Wat bedoel je, ga maar eens gaan kijken? Bedoel je dat papa er nog ligt?! Misschien leefde hij wel nog." Nynke begon erg kwaad te worden. "Nee, hij was al dood toen we hem vonden."
Rik moest even slikken. "Ja, hij ligt er nog." "Waarom hebben jullie geen ambulance gebeld. Of iets dergelijks. Mijn papa is dood en jullie hebben niet eens de ambulance gebeld!!?" Nynke flipte helemaal. Ze liep de trappen op naar boven om te gaan kijken naar haar vader die daar nog steeds lag.
Ze liep kwaad door de gang van het tweede verdiep. Ze liep dan de trappen op van het tweede verdiep. Waar de kamer van Nynke was. En dan liep ze kwaad en droevig de trappen op naar de zolderkamer. Ze deed daar de bruine deur open en ze keek haar vermoorde vader aan. Ze raakte helemaal in schok. Ze keek naar de drie wonden van de messteken die in zijn hals zaten. Daarna zag ze bloed liggen over zijn hele hals en kleding. Er lag zelfs bloed op de vloer en op het rode tapijt de half onder zijn bed lag. Het bloed was zelfs nog niet helemaal opgedroogd. Daarna keek ze naar de muur. Ze zag het getal Nr 1 in de muur gekerfd staan. Ze wist niet eens wat dat moest betekenen.
Al snel liep ze de trappen weer af. Ze liep meteen naar haar kamer om op haar laptop onderzoek te doen naar het getal die in de muur gekerfd stond en waarom. Maar toen ze haar kamer binnenliep, zag ze de bekraste spiegel staan. Ze zag het kapotte kleed hangen. En toen zag ze de tekst. "Ik dood iedereen" Staan. Nynke keek met grote ogen naar de spiegel terwijl haar mond open viel van de schrik.
JE LEEST
The Masked Girl
HorrorNynke een meid van 23 verhuisd nadat haar huisgenoot op een gruwelijke manier vermoord wordt naar het enorme oude huis van der familie... Maar dit bleek helemaal geen goed idee te zijn nadat iedereen wordt achterna gezeten door een gemaskerde vrouw...