Bloody door

0 0 0
                                    

Nynke en Angel liepen door de gangen van het huis. Ze keken voor hun, achter hun, schuin van hun. Allemaal op de hoop dat The Masked Girl hun maar niet kon vinden. Ze zagen een grote bruine deur in één van de gangen waar ze liepen. Die deur leidde naar de biljartkamer van het huis. Nynke probeerde de deur te openen, maar dat ging bijna niet. Ook was de bruine deur heel erg zwaar. Dus dat maakte het nog eens extra moeilijk. En ook was Angel nog eens in paniek. En ze maakte haar ook nog eens zorgen om haar familie die op ieder moment kon vermoord worden. Nynke begon als een wilde tegen die grote deur te schoppen. "Maar we moesten naar de kelder!" Riep Angel bang. "Ja, maar dat doen we niet!!" Nynke greep Angel vast, hurkte en keek haar in de ogen aan. "Angel, als we ons in de kelder gaan verstoppen en ze vindt ons. Dan kunnen we niet meer ontsnappen, en zijn we er voorgoed geweest. En dat willen we niet!!"

"Wacht!!" Riep Nynke. "Ik weet nog een sleutel liggen van die deur. Maar die ligt..." Nynke dacht even na. En besefte dat die sleutel boven lag. In de slaapkamer van Marthe. Maar in die gang was The Masked Girl nog steeds in de buurt. "Angel!! We gaan wel ergens anders naar toe!!" Riep Nynke beangstigend. Nynke greep de pols van Angel vast en ze liepen verder door de gangen. Tot ze aan nog een houten deur kwamen. Die houten deur leidde naar de achterkant van de tuin. Het raampje van de deur was helemaal gebarsten. Maar ook die deur zat op slot. "Ok, Angel. Waar ligt er hier een bijl?" "In de kelder. Maar daar mochten we niet naartoe zei je?"

"Ok, We doen het anders." Nynke hurkte nog eens en keek Angel heel erg streng aan. "Ik ben bang!" Riep Angel Droevig. "Angel, luister naar mij!!" Angel huilde erg veel en keek Nynke maar niet aan. Uiteindelijk trok Nynke aan Angel haar mouw. En toen keek Angel wel naar Nynke. "Luister Angel. Wat ik nu ga zeggen is echt heel erg belangrijk, en het kan je leven redden. Maar dan moet je wel echt doen wat ik zeg!! Beloof je dat?" Angel Knikte erg bang haar hoofd. "Goed, Je loopt zo snel, je kan naar je vader en je vlucht als een speer het huis uit. Samen met je vader. Zeg ook tegen je vader dat het moest van mij!! Ok?" Angel zei heel erg stilletjes ja. En veegde haar tranen weg. "Ga!!" Riep Nynke luid en bang.

Angel liep zo snel, ze kon weg naar haar vader. En Nynke liep meteen naar de kelder. Ze liet Angel gaan. Zodat Angel al in veiligheid buiten zou zijn, samen met haar vader. Want de kans was erg groot dat Angel zou gedood worden als ze samen de kelder in zouden vluchten of dat Angel alleen in de gang zou blijven staan terwijl Nynke die bijl zou gehaald hebben. 

The Masked GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu