Bloody pictures

0 0 0
                                    

Nynke liep door de kelder heen. Nog steeds zoekende achter een bijl. Ze vond het wel erg vreemd dat Angel wist waar een precies een bijl lag. Na even rondzoeken in de rommelige en doodenge kelder zag ze een bijl liggen. Die bijl ging aan een muur die achter de piano hing. Er hingen daar meerdere bijlen, tangen, zagen en nog een paar andere gereedschappen. In de kelder hing ook een lamp die niet meer werkte. Zoals die moest werken. Ook was die lamp gemaakt van glas en dat glas was gebroken. Er stonden overal bruine houten en kartonnen dozen met rommel in. Ze nam haar Gsm en scheen met een zaklamp door de kelder heen. Ineens zag ze een doos staan waar Elisabeth op stond. Maar ze kende niemand die Elisabeth heette. Ze wandelde heel erg snel naar die doos.

Nynke wist wel dat het hier nu niet het moment was om een doos te gaan bekijken. Maar ze was veel te nieuwsgierig daarvoor. Ze ging op haar knieën zitten en ze deed de doos open. Ze zag allemaal oude foto's liggen. En op de meeste foto's stond die vrouw van de schilderij op. Ze bekeek die foto's en ze zag nog foto's liggen in de doos. Ze legde die andere foto's naast haar op de harde betonnen vuile vloer en ze nam de andere foto's eruit. Vreemd genoeg stond Nynke haar moeder op die foto. Ook stonden Nynke en Marthe erop. Maar dan waren ze nog heel erg jong. Die vrouw op de foto, dus Nynke haar moeder herkende ze niet. Maar Marthe en haarzelf herkende ze wel. Ze plooide die foto op en stak die in haar haar achterste broekzak.

Nynke vroeg haar nu wel af waarom zij en Marthe in die doos zaten van een vrouw dat ze niet kenden. Ze snapte er helemaal niets van. Tot ze ineens verder na begon te denken. "Wat als, Die vrouw op de schilderij nu eens de moeder is van die vrouw op de foto die bij ons staat." Fluisterde ze in haarzelf.

Nynke pakte de foto's vanop de betonnen harde vuile vloer en ze stak die terug in de doos. Daarachter deed ze die doos vlug terug dicht. Alleen die ene foto had ze mee in haar achterste broekzak. Ineens merkte Nynke een vieze geur in de kelder. Ze draaide haar om en scheen met haar Gsm naar een vuilniszak. Maar het was geen geur van vuilnis, maar het was eerder de geur van rottend vlees. Nynke wandelde naar die zak toe. "Dit stinkt echt." Fluisterde ze weer in haarzelf. Ze legde haar Gsm neer op de grond met de zaklamp naar het dak gericht. En ze deed de zak voorzichtig open. Opeens zag ze een wegrottende arm. Ze haalde het uit die zak, aangezien ze nog niet wist wat dat precies was. Tot ze ineens een hoofd zag. "Aaah!!" Nynke liet de arm vallen en viel achterover op de grond. Het was de man waar ze op bezoek was gegaan, samen met Jordy. 

The Masked GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu