Chapter 1

89 2 0
                                    

Blair hanya memandang Skyler yang sedang sibuk mengulang kaji. Tak puas hati. Skyler melintasi markahnya dalam ujian mengejut Matematik. Markah Skyler 98% manakala markahnya 97%. Beza 1 markah namun ia merupakan satu perbezaan yang amat besar bagi Blair.

“weh kau pandang ape? Uitt pensil Hugo patah-” Raven ternganga melihat Blair yang mematahkan pensil kesayangan Hugo. Akibat marah terhadap Skyler, pensil Hugo menjadi mangsa.

“tak ada apa apa lah. Ehh habis lah aku:')” ujar Blair sambil memandang pensil Hugo yang terbelah dua.

Hugo yang muncul dari belakang sambil mengunyah lollipop hanya mampu smile in pain dengan perbuatan Blair.

“nanti aku ganti.” ujar Blair lalu bangun untuk pergi ke rooftop.

__________________________________

Blair's pov>>>

Aku mengeluh berat sambil melihat pemandangan sekolah di rooftop. Cantik. Padang sekolah yang luas dan hijau dipandangnya. Dari jauh dia dapat melihat seorang jejaka yang tampan sedang mengayunkan kayu besbol. Para penyorak menyorak gembira atas kejayaan.

Aku memandang ke arah langit. Biru. Tenang. Ditemani burung yang berkicauan amat menenangkan hati ku yang kusut. Aku berbaring. Andai aku dapat merasai ini setiap hari...

“kau ok?” tanya Hugo dan Raven sambil turut baring sama.

Yeah.

“aku rasa kecewa sikit sebab kurang 1 markah daripada Skyler.".ujarku sambil melihat awan.

“it's fine. 1 markah je. Lagipun ni bukan test betul betul. At least kita dapat 85%+ ” ujar Hugo cuba menenangkan ku.

“betul-betul-betul.” ujar Raven seperti mengajuk Ipin.

“dah jangan sedih-sedih. Kau dapat markah lebih 95%+ perlu bersyukur dah tau. Impossible nak dapat markah sebab soalan susah but kau SLAYYYYY” Tambah Hugo.

“YEASSS SLAYYYY” sambung Raven dan aku.

“jangan sedih nanti tak comel.” ujar Raven.

Raven memeluk ku erat. Sudah lama aku tidak merasai pelukan hangat seseorang. Aku turut memeluk Raven.

Segala kesedihan yang aku rasa sebentar tadi hilang begitu sahaja.

____________________________________

Aku berbaring di atas katil sambil memeluk patung unicorn pemberian Raven dan Hugo. Comel.

Aku ingin tidur setelah penat mengulang kaji selama 4 jam tanpa henti.

Sempat ku melihat frame yang terletak di atas meja sebelah katil ku. Gambar kanak-kanak lelaki dan perempuan dalam lingkungan 9 tahun yang sedang bermain buaian sambil memakan aiskrim. Aku tersenyum. Kanak-kanak lelaki itu merupakan sahabat childhood aku manakala kanak-kanak perempuan itu aku.

“kemana kau menghilang, Adrian...” ujar ku mengeluh.

Aku melihat tingkap di luar. Bulan penuh ditemani bintang-bintang di angkasa. Aku terasa kosong. Andai aku seperti bulan.

Ting~

Aku mendapat notifikasi.

GOLDEN TRIOㄱㅇㅅㅇㄱ

Ravennie 🦉
Did you guys see the moon?

Blair<3🐿️
I saw it just now. It's pretty<3

Hugoyaaaa🐯
I know right. Suddenly teringat korang hehe:')

Ravennie🦉
Awwwee:')

Blair <3🐿️
Awwwee^^ esok jom pergi park depan mall yang kita pergi haritu:D

Ravennie🦉
JOMM!!! aku dengar ada makanan
fav aku kat sana 〜(꒪꒳꒪)〜

Hugoyaaaa 🐯
Jangan lupa bawak wallet.
Aku penat jadi credit card kau😔

Ravennie 🦉
You- alah aku dah ganti kan ಥ‿ಥ

Hugoyaaaa 🐯
Alah aku remind je:')

Blair<3 🐿️
LOLOLOLOL See you both tomorrow<3

Hugoyaaaa 🐯
Alright then. Byeee^^

Ravennie 🦉
Byeee guys(⌐■-■)

Aku memandang semula ke arah tingkap lalu menikmati pemandangan malam yang indah sehingga tertidur.

Note:Get some rest, you already did your best today. remember there's always someone who still love you no matter who you are. Take care<3

Sweet RivalTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang