"weh bangun~" ujar Raven kepada Blair.
Tiada respon.
Raven mengeluh lalu sambung tidur di sebelah Blair dan memeluk Blair.
5 minit kemudian..
"anak dara ni tidur balik-" Hugo kecewa. Hugo mengambil bantal lalu mengsmack kepala mereka berdua.
Mereka berdua bangun akhirnya.
"bongok lah kau.. aku tengah mimpi aku dating dengan budak baru tu:')" rungut Raven lalu memukul kepala Hugo.
"ouchhh hehe." Hugo mengusap kepalanya.
Selepas mereka semua siap mandi, diorang pun order makanan kat online.
. . . . . . . . . . . . .
Blair's POVArghhh rindu pulak diorang padahal diorang baru balik:')
Achooo~
Ishh selesema pulak. Jap pahal kepala aku panas-
Arghhh 38.0°C. hueee:')
Aku mengambil tuala lalu melembapkan tuala tersebut sebelum diletakkan di atas kepala ku.
Esoknya aku masih demam. Arghhh terlepas sekolah:'(
Rasa sunyi duh. Raven dengan Hugo pergi sekolah. Aku pun tak bagitahu diorang aku demam:)
Parents aku pergi melancong pulak. Serious honeymoon tak ajak aku. Dah lah wedding diorang tak ajak aku hrmmm.
Tok tok~
Eh siapa pula tu?
Aku membuka pintu.
Adrian.
“aku bawak makanan untuk kau.” ujar Adrian selamba.
“why?” tanyaku.
“kau kawan aku.”
“tak, Adrian."
“ aku schoolmate kau kalau aku ni bukan kawan kau. Kasi lah tetamu ni masuk. Dah lah hujan hrmm.” Adrian memuncungkan bibirnya.
“fine. Masuk sila.” ujarku. Malas nak bertekak time demam.
“aku bawak makanan favourite kau. Chicken chop tauu.”
“kau ingat lagi aku suka gile chicken chop-” ujarku terharu. Aku tak mampu menahan air mata jadi aku nangis:D
“kau pahal nangis?” soal Adrian.
“ingat kau tinggalkan aku dulu kau dah lupa-” ujar ku.
“aku bukan sengaja tinggalkan kau. Aku terpaksa.”
“terpaksa?” soal ku.
“macam ni...”
Flashback.
Pada ketika itu Blair dan Adrian baru sahaja berusia 4 tahun. Yeah diorang berkawan lama dah.
Semua baik- baik sahaja sehingga mereka berusia 14 tahun.
Syarikat ayah Adrian jatuh muflis. Namun Adrian tidak memberitahu Blair. Takut Blair mulai membencinya.
Mereka pindah rumah ke rumah yang lebih kecil. Senang cerita rumah flat yang murah- murah sahaja.
Ayah Adrian menjadi alcoholic. Adrian pula menjadi mangsa untuk ayah Adrian melepaskan amarah. Ibu Adrian? Tak mampu nak bersuara.
Pada suatu hari, ayah Adrian meninggalkan Adrian dan ibu Adrian tanpa memberikan mereka satu sen pun. Ibu Adrian bekerja lebih untuk menyara mereka berdua...
Keadaan makin teruk apabila Luna, classmate mereka yang dulu berasa cemburu dengan Blair ketika itu kerana Blair merupakan top student dalam kelas. Jadi Luna merosakkan hubungan persahabatan Blair dan Adrian dengan meletakkan barang kesayangan Blair kedalam loker Adrian lalu menuduh Adrian si pelakunya.
Keadaan makin parah selepas sekolah mengetahui keadaan Adrian. Jadi mereka syak Adrian pelakunya. Blair juga mempercayai cerita palsu Luna tanpa mengetahui kisah sebenar Adrian.
Adrian yang malu untuk pergi sekolah selepas kejadian tersebut, berhenti sekolah dan menukar nombor telefonnya agar dirinya tidak dapat dikesan oleh Blair.
Beberapa bulan kemudian merupakan hari persahabatan mereka 10 tahun. Blair hanya meraikannya berseorangan.
Beberapa tahun kemudian ketika Adrian mencecah usia 17, ayah Adrian datang kembali dan memohon mereka untuk memaafkan dan bersama dengannya semula.
“maaf? Kau fikir senang? KAU TINGGALKAN KAMI YANG KETIKA ITU SEDANG KELAPARAN DAN TANPA 1 SEN PUN!KAU SIKSA AKU. KAU SIKSA MAK AKU! MAK AKU!! KAU MEMANG SYAITAN!” Adrian melepaskan geram.
“ya. Papa tahu papa salah. Papa datang untuk tebus segala kesalahan.” ujar Ayah Adrian menyesal.
“papa? Orang macam kau layak ke digelar bapa?” tak perlu lah. Balik je lah kau. Aku tak hamak dengan harta kau.” ujar Adrian tegas.
Ayah Adrian pulang dengan hampa.
Adrian berlari masuk ke dalam biliknya. Bantalnya menjadi saksi kepada tangisannya setiap malam. Dia tiada orang lain selain ibunya. Dia tidak mahu bebankan lagi ibunya jadi dia hanya nangis apabila berseorangan.
Tapi dia bersyukur sekarang mereka boleh menampung diri mereka. Ini semua hasil daripada titik peluh mereka. Kini mereka tinggal di banglo yeahh begitu.
Adrian memandang patung penguin pemberian Blair.
Adrian memeluk patung tersebut.
“aku rindu kau.” ujar Adrian lalu tertidur dengan pipi yang dibasahi air matanya.
Beberapa bulan kemudian Adrian ditempatkan ke sekolah. Sudah bertahun sejak dia menjejakkan kaki ke sekolah. Rasa pelik pulak-
Tujuan dia ke sini untuk belajar. Belajar hingga berjaya.
Beberapa bulan kemudian, dia dapat melihat markahnya sama sahaja. Paling tinggi pun C. Dia mengeluh. Andai dia sekolah lebih awal, dia mesti tak susah macam ni.
Tapi dia tak putus asa. Pada akhir tahun, dia berjaya mendapat tawaran ke Calendula High School. Sekolah impiannya. Biasiswa ditampung sepenuhnya oleh sekolah. Nice lah gini.
Dia ditempatkan ke kelas ke-3 namun baginya ini sudah lebih daripada cukup. Dia hanya perlu duduk di kelas pertama dan menjadi hot nerd MUAHAHAHAHAHAHA jkjk
Apabila dia berjalan melalui kelas pertama, dia dapat melihat seseorang yang dia rindui, Blair...
End of flashback.
Aku memeluk Adrian dengan erat. Aku tidak mampu menahan air mata.
“ kau kenapa tak bagitahu aku? Ape fungsi aku sebagai kawan kau kalau tak tolong kau time kau susah?” marah ku sambil memukul jaket Adrian..
“macam aku cakap lah nanti kau tak nak kawan aku dah. Nanti kau makin percaya dengan Luna tu.” ujar Adrian selamba.
“ish kau ni.”
“jadi.. kau maafkan aku?” tanya Adrian.
“entah lah-” aku mengeluh.
“chicken chop smpai tinggal tulang je tu maksudnya maaf aku diterima la kan?” sengih Adrian.
“HHAAHAHHAAH ye lah ii aku pun minta maaf(´;ω;`)” ujar ku sambil sengih.
Note: Don't tell people your plans, tell them your results
KAMU SEDANG MEMBACA
Sweet Rival
Romance"Apa salah aku sampai kau jauhkan diri kau daripada aku?" -Adrian "Kawan? More like Rival." -Skyler "Kau jangan tipu aku:)." -Blair Wanna some more tea? Read this 'till the end