Adrian's POV
Beberapa tahun kemudian semuanya berjalan dengan lancar. Hugo dan Layyana sudahpun sah menjadi suami isteri. Begitu juga dengan Raven dan Felix.
Kami semua dikurniakan anak. Anak aku dgn Blair lahir dulu. Nama dia Aiden. Lahir 4 januari. Anak hasil daripada Hugo dan Layyana pula lahir pada 18 mei. Diorang letak nama Ryan. Anak si Raven dengan Felix ni memang social distancing betul. 18 Oktober. Tepat-tepat beza 5 bulan dengan Ryan. Nama anak diorang Peter tu pun sebab last movie yang diorang tengok sebelum Raven beranak cerita Peter Pan tu.
Walaupun sudah 7 tahun perkahwinan, cinta aku padanya tidak pernah hilang walau sedikit pun. Malah, makin bertambah. Pastinya dalam rumah tangga ada ketidak sefahaman tapi kami cuba perbaiki diri kami dan cuba memahami masing-masing. Kewujudan Aiden dalam hidup menambahkan lagi seri dalam keluarga kami.
Macam mana dengan Skyler? Dia dah ada anak juga tapi kembar. Seorang perempuan seorang lelaki. Jap aku lupa nama bini dia. Haaa nama bini dia ape erk? Entah aku panggil bini dia doktor je heh.
Skyler pun dah mampu kawal emosi. Bagus la dia kahwin dengan doktor dia. Boleh jaga dia... aku turut gembira untuk dia.
Jadi anak kami jadi best friends gitu. Semua sebaya.. diorang buat kitorang teringat zaman kitorang still sekolah hrmm.. comel comel je.
"Adrian! Saya dah siap! Jommm!" Isteriku menuruni tangga satu persatu dengan langkah berhati-hati.
Aku memandang isteriku lama-lama.
"Kenapa?" Soal isteriku.
"Tak lah tengok permata je." Ujarku lalu melihat wajah isteriku,Blair.
"Permata?" Blair sepertinya keliru.
"Awak lah permata saya hrm." Ujarku.
"Ish sempat pula." Blair memuncungkan bibirnya. Comel.
Oh lupa nak cakap. Harini merupakan 7th anniversary kami. Dah 17 tahun bersama. Maksudnya aku dah umur... 35? Tah lah muka macam 17 tahun je.. muda lagi.. boleh cari baru lagi ni ehehehhe. Eh tak tak aku setia dengan Blair Miller. Ape? Dia isteri aku mesti pakai last name aku, Adrian Miller.
So aku nak bawa dia pergi mana? Pergi dating kat pantai la halahhhh... Aiden tu aku suruh si Hugo and Layyana jaga. Settle. Lagipun kata Aiden , dia rindu Ryan sebab Ryan tak datang sekolah 5 hari sebab keracunan makanan. Ni mesti sebab Peter salah kasi susu strawberry basi haritu.
Lepas pergi makan tu kitorang pergi tempat yang kitorang selalu main dulu. Kau fikir aku nak ke cerita sweet moment aku dengan Blair time kat pantai tadi? Biar aku, Blair dan tuhan sahaja yang tahu. Nanti korang terasa single aku tak nak bertanggungjawab.
"Adrian." Aku memandang wajah isteri ku.
"Kenapa, sayang?" Soalku.
"Thanks." Ujar isteriku.
"Kenapa? Sebab Ian beli buku yang sayang nak ke?" Soalku. Agak pelik.
"Ishhhh sebab tu juga tapi thanks for everything. Thanks sebab jadi suami saya, jadi ayah kepada anak saya, jadi peneman saya. Ishhh banyak lagi lah! Tak tahu macam mana nak balas." Ujar Blair.
Aku melihat wajah isteriku dengan wajah yang speechless. Macam wtf?
"Apa yang sayang merepek ni? Ian yang patut ucap terima kasih kat sayang. Ye la sebab sudi jadi isteri Ian." Aku memandang wajah isteriku.
Isteri ku hanya terdiam lalu mengangguk.
"Alah tapi still thanks Ian" Blair memelukku.
"Jom balik. Mana tahu Aiden nangis dah sebab dia fikir kita dah lupa dia." Ujarku.
Blair mengangguk.
Kami berjalan ke arah parking kereta sambil mendengarkan lagu yang sama. Kami rembat earphone Blair ngueng ngueng.
Kami mendengarkan lagu favourite kami, Come Inside Of My Heart.
Come inside of my heart
If you're looking for answers
Look at the stars, go a little bit faster
Ooh, ooh, hooh-ahh-ooh
Come inside of my heart
If you're looking for answers
Look at the stars, go a little bit faster
Ooh, ooh, hooh-ahh-oohThe End(?) Maybe not let's see...
KAMU SEDANG MEMBACA
Sweet Rival
Romance"Apa salah aku sampai kau jauhkan diri kau daripada aku?" -Adrian "Kawan? More like Rival." -Skyler "Kau jangan tipu aku:)." -Blair Wanna some more tea? Read this 'till the end