BLAIR'S POV♡
Sejak daripada Skyler memberitahu mengenai kisah silamnya, aku cuba untuk memahami Skyler. Aku mulai faham mengapa Skyler berbuat demikian. Kawal pemakanan aku, kawal pemakaian aku... rupanya itu cara Skyler tunjukkan perasaan cintanya.
“kenapa awak tak pakai seluar yang saya suruh awak pakai tu?” tanya Skyler.
“saya... Nak pakai seluar yang ni?” jawab ku acuh tak acuh.
“saya suruh awak pakai seluar yang saya suruh pakai je tu pun susah nak ikut?” soal Skyler.
Aku hanya memandang bawah.
“awak bercakap dengan lantai ke? Tolong la respect saya yang tengah bercakap ni.” Skyler mengeluh.
Aku memandang semula ke arah Skyler. Tak tahu dengan perasaan benci atau sedih.
“hrm ye la.” aku memasuki semula ke dalam rumah lalu memakai seluar yang diminta oleh Skyler.
“haa macam ni la. Awak tadi pakai seluar pendek. Nanti orang lain tengok macam mana?” ujar Skyler.
“maaf.” itu sahaja yang aku mampu cakap.
“haih.” Skyler memasuki kereta.
_____________________________
Suasana di dalam kereta amatlah sepi.
GOLDEN TRIO ㄱㅇㅅㅇㄱ
Ravennie 🦉
Weh helepppppp... Hugo nak bunuh aku:')Hugoyaaaa🐯
Kau kat mana gile!? Kau pergi kacau budak tu dah kenapa? Habis budak tu nangis.Ravennie 🦉
Dia comel la hrmmmm:')Blair<3🐿️
Korang ni dah kenapa...Hugoyaaaa 🐯
Raven ni la kacau adik si Shoura tu.Blair<3🐿️
Defawk!? Budak tu dah lah cepat koyak....Ravennie 🦉
Skang ni Hugo tengah cari aku heleppppppBlair<3🐿️
Padan muka;)Ravennie 🦉
Brouuu noouuuu helepHugoyaaaa 🐯
Lmao Blair don't worry biar aku settlekan si Raven ni.Aku tersenyum membaca mesej mereka.
Skyler yang melihat perbuatan itu terus bertanya.
“chat dengan siapa? Scandal?”
Aku terdiam. Aku memandang ke arah wajah Skyler.
“Golden trio.. slayyyyy” aku senyum kembali sambil menayangkan jariku tanda slayyy 💅
“tipu.” Skyler mengambil telefon pintarku lalu menyimpan telefon pintar itu di dalam poketnya.
“what- awak...” aku terdiam.
Skyler mengukir senyuman. Senyuman palsu.
Aku hanya memandang ke arah luar tingkap kereta.
Aku cuba untuk memujuk diri dengan mengatakan dia sayangkan aku dan dia takut aku meninggalkan dia seperti bekas kekasih nya.
Tapi selain daripada perasaan bahagia, aku hanya merasakan sengsara. Terasa seperti kekok untuk menceritakan kepada Skyler tentang perkara yang random atau yang deep.
Skyler bukan seperti dulu.
Itu yang aku tahu.
Mungkin juga Skyler berbohong?
Arghhh.... Tah lah. Baik aku tidur.
“tidur tu mimpikan saya bukan jantan lain tau ” ucap Skyler.
Aku hanya sekadar angguk.
.............
“saya tak nak awak rapat dengan mana-mana lelaki. Hugo pun jangan.” arah Skyler.
Aku yang sedang mengunyah makan agak terkejut dengan kata-kata yang dikeluarkan daripada mulut Skyler.
“why..” Aku terdiam.
“ saya ingat awak dah faham.” ujar Skyler.
“awak tahu kan Hugo tu dah macam twins saya dah.”
“mana tahu dia nak mengorat awak. Dia ada hati dengan awak ke kita tak tahu.” Skyler memasukkan sesuap spaghetti bolognese ke dalam mulutnya.
“apa-apa je lah.”
Skyler mengembalikan semula telefon pintarku kepada ku.
.........
“
Goodnight, babe.” Skyler mengucup dahiku.
“you too, honey.” Aku mengucup pipi Skyler.
Aku masuk ke dalam rumah.
Tanpa ku sedar aku seperti diperhatikan.
____________________________________
No one's POV♡
“terima kasih abang Zander untuk segala tunjuk ajar sepanjang program ni.” Blair menunduk badannya hingga 90°.
“sama-sama. Harap dapat amalkan segala tips dan ajaran ni untuk kehidupan seharian.” Zander tersenyum.
“Kau cuba fikir dan hadam betul-betul. Kau dah besar. Pasal Skyler tu.. aku dah bagitahu pasal dia. Terpulang nak percaya atau tidak.” sambung Zander.
“hrmmm.”
“pape roger.” Zander terus menaiki motornya lalu meninggalkan perkarangan sekolah.
Note: don't make yourself as a side character on your own story. You're the main character , remember.
KAMU SEDANG MEMBACA
Sweet Rival
Romance"Apa salah aku sampai kau jauhkan diri kau daripada aku?" -Adrian "Kawan? More like Rival." -Skyler "Kau jangan tipu aku:)." -Blair Wanna some more tea? Read this 'till the end