[Chapter 15]

14 0 2
                                    

“weh Blair!!” Adrian memanggil Blair.

Blair memandang Adrian dan terus berlari secepat yang mungkin.

“eh? Dia macam nak elak daripada aku. Tapi nampak macam tergesa-gesa.” Adrian keliru.

Sudah sebulan mereka tidak berbual. Adrian makin hairan.

Blair's POV

“kau kenapa macam tak rapat dah dengan Adrian?” soal Hugo.

Aku tersentak.

“maksud kau?” aku menjawab soalan Hugo dengan soalan.

“ye la kalau busy pun at least korang senyum sapa juga la. Ni senyum pun tidak.” tambah Hugo.

“Tak ada ape pun. Mungkin korang salah faham? Kitorang ok je.” aku mengukir senyuman. Senyuman palsu.

“masalahnya Adrian pun rasa macam dia buat salah kat kau.” tambah Hugo.

“tak tak tak. Kitorang ok je.”

“kau tipu.” Raven yang dari tadi membisu akhirnya bersuara. Wajahnya yang dari tadi tertunduk memandang ke arah mata ku.

“a-aku.. tipu? Hah?” aku terdiam.

“ni ade kaitan dengan Skyler?” soal Raven seperti ahli penyiasat.

“hrmmmm.." Tidak perlu aku angguk atau geleng, kata iya atau tidak, mereka sudah faham.

“that mf-” Raven ingin bangun dari tempat duduk untuk mencari Skyler namun dihalang oleh ku.

“kau lupa ke ayah dia orang berpengaruh kat sini? Ayah kau pun kawan kepada ayah dia. Dah lah as business partner tau.” ujar ku.

“business tu business la. Tu hal bapak-bapak. Ni masalah peribadi pahal nak masuk campur hal business? Diorang pun takkan pendek akal nak putuskan hubungan perniagaan kalau la aku tumbuk budak tu.” dengus Raven.

“lek ah benda ni je pun.” aku cuba menenangkan keadaan.

“dia tu siapa nak suruh kau jauhkan diri kau daripada Adrian?” tambah Hugo.

Nampaknya diorang berdua tak faham.

Ya aku tahu niat diorang baik ye lah aku dengan Adrian kawan sejak kecil lagi takkan nak putus persahabatan macam tu je. Tapi takkan nak tumbuk budak tu.

“cara pemakaian kau sekarang pun lain.. kau jarang hangout dengan kitorang.. kau tak banyak cerita benda dah... Mana Blair yang dulu?” soal Raven.

Aku hanya terdiam.

“budak tu control kau kan?” soal Hugo pula.

Aku masih tidak mengeluarkan suara.

“aku faham. Dia sayangkan kau. First love dia kan tapi Cara dia memang salah.” ujar Raven.

“seorang kekasih yang baik, dia takkan kawal hidup pasangan dia...”tambah Hugo.

“aku nak kena buat ape? Aku cintakan dia.” ujar ku.

“cinta? Cinta? Ini kau panggil cinta?” soal Hugo.

“kau macam terperangkap. Kau pun nak bebas.. macam burung.” Raven melihat burung kat sedang terbang bersama rakannya.

“takkan aku nak minta putus.” aku mengeluh.

“yeah dia Skyler kan.. kita tak tahu apa yang dia boleh buat lagi-lagi keluarga dia berpengaruh. Background dia.. asal-usul dia.. kita bukan tahu sangat pun..” Hugo memandang tingkap.

“nanti pandai-pandai la aku tanya hrm.” ujarku.

“kitorang nak kau bahagia dengan orang yang betul.. bukan bahagia tapi pada masa yang sama merana dengan orang yang salah.. dia dah lah suruh jauhkan diri daripada Adrian. Dengan kitorang pun dah tak rapat.” ujar Hugo panjang lebar.

“yeah.. aku tahu kau dengan Adrian ade perjanjian. Jangan mungkiri.. kesian dia” sambung Raven.

“nanti aku fikirkan.”ujarku lalu berdiri dan pergi ke library.

To be continued..

Sweet RivalTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang