[Chapter 10]

15 0 0
                                    

“daging ni terbakar...” Raven sudah mengalah. Mungkin membakar daging bukan kemahirannya.

“kau makan lah daging tu.” ujar Hugo sambil meletakkan daging yang telah siap ke dalam mangkuk.

“mesti lah! Aku tak nak nembazir.” jawab Raven lalu meniup daging tersebut sebelum memakannya.

“dua ketul tu mana?” soal Hugo.

“buat anak.” selamba Raven.

“tak baik fitnah.” marah Blair sambil membawa air soda.

“hehheehhe....”

“kitorang pergi beli air. Air dah habis sambil-sambil tu beli jajan sekali.” terang Adrian.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..

Lagu Heather dipasang. Raven menyanyikan lagu tersebut dengan penuh perasaan sambil mengeluarkan air mata.

Tengah bawa perasaan. Kita masa tengah nyanyi kena mendalami maksud lagu tu. Tapi jangan kau faham maksud lagu WAP sudah.

Sehelai tisu diambil Blair sebelum mengelap air mata Raven yang membasahi pipi.

Raven mengambil seketul daging lalu ngap masuk dalam mulut.

Feeling dia bila nyanyi kuat-kuat lagu sedih ni lain tau.

“haihhh sape crush dia?” soal Adrian kepada Hugo.

“saya telah diamanahkan oleh Raven untuk tidak memberikan maklumat mengenai crushnya kepada sesiapa.” ujar Hugo seperti polis. Hugo bohong. Raven tak ada crush un.

“ishhh.” Adrian meneguk segelas air cola sebelum menyertai Raven.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Hugo dan Raven sudah pun dibuai mimpi. Kini tinggal Blair dan Adrian di luar.

“kalau something terjadi antara kita, kau akan percaya dengan aku?” soal Adrian.

“semestinya jika terbukti kau tak bersalah.” tersenyum Blair.

“kalau kau dah kahwin atau dah ade boyfriend, kau tak kan tinggalkan aku kan?” soal Adrian lagi.

“aku sanggup tinggalkan boyfriend aku kalau dia suruh aku end our friendship. Tapi kau pun sama lah. Jangan lebihkan girlfriend kau.” ujar Blair.

“of course.”

____________________________________

“penat hari ahad belum hilang lagi. ARGHHHHH” stress Raven.

“tu lah.” Hugo berguling di atas rumput.

“tak sangka sekolah ni ada lembu.” stress Blair melihat Hugo.

“bodo la hrm.”Hugo menggedik acah merajuk.

“weh korang.. lepas ni Miss Stephanie tau. CEPAT LAH MASUK BONGOK!” marah Raven lalu pergi meninggalkan dua sahabatnya. Tah lah harini ada something yang buat dia excited masuk kelas.

.
.
.
.

Yup. Beg Miss Stephanie ada keychain pemberiannya.

Awwweee:')

“so kau excited sebab beg Miss Stephanie ada keychain yang kau bagi?” soal Felix kepada Raven.

“haah. Aku rasa macam dihargai tau.” ujar raven dengan nada sayu.

“faham. At least sekarang kau dihargai.” Senyum Felix.

‘macam budak-budak ’ bisik Felix namun tidak didengari oleh Raven.

“aku nak pergi library. Kau nak join?” soal Raven mengambil begnya.

“sure.” Felix turut mengambil begnya lalu dua ketul manusia ini berjalan ke perpustakaan.

Hugo, Blair serta Adrian pergi main bola keranjang maybe.

“kau nak sambung baca buku tu erk?” soal Felix.

“haah. Last chapter.”

“agaknya Daisy boleh lari daripada halusinasi dia tak?” Felix cuba meneka.

“selalunya happy ending. Tapi dia nak keluar daripada halusinasi dia macam rendah kemungkinan tapi never zero.” lalu Raven membuat tangan O.

Felix juga turut membuat tangan O lalu mencantumkan tangannya dengan tangan Raven.

“jadi infiniti.” senyum Felix.

“tiada pengakhiran.” ujar Raven.

“macam hidup si Daisy. Tiada pengakhiran kalau dia buat benda sama je. Melainkan ade yang padamkan infiniti atau pecahkan infiniti.” lalu Felix membuka tangannya.

“Genius.” angguk Raven. Dia senanya blur juga HAHHAAHAH

Mereka berdua bergelak ketawa sampai tiba di perpustakaan.

__________________________________

Raven dan Felix keluar daripada perpustakaan. Eh eh terserempak dengan Hugo dan Adrian.

“dating?” soal Adrian.

“tak tak.” geleng Raven.

“mana Blair?” soal Adrian dan Hugo secara serentak.

“eh dia bukan dengan korang ke?” soal Raven.

“ahh sudah.” mereka berempat mengeluh.

Note:dear god, if today I lose my hope please remind me that Your plans are better than my dreams.

Sweet RivalTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang