Last Chapter

648 53 60
                                    


Hali menarik rambut Nina kasar lalu mengheretnya keluar rumah.

Semua wartawan sudah ada di depan rumah mereka.

"Inilah perempuan yang dah hancurkan hidup aku!!!",jerit Hali lalu mencampak Nina di depan semua wartawan.

"A-aku tak salah!! Ketepi semua tepi!!!",bentak Nina lalu menolak semua wartawan ketepi tapi Hali lebih pantas meretap rambutnya sehingga dia terjatuh kebelakang.

Argh!

"Aku...akan hancurkan hidup kau pula.",keras Hali berkata sebelum dia pergi meninggalkan Nina yang dikelilingi wartawan. Ada juga peminat Hali yang memberontak selepas tahu kisah sebenar hidup Hali 11 tahun yang lalu apabila Hali memuat naiknya di media sosial menceritakan kisahnya.

"Betina tak sedar diri!!!"

"Pergi mampus jelah!!"

"Tiada siapa sanggup nak tengok muka jijik kau!!!"

Beberapa biji telur dicampak kearah Nina yang sudah terduduk di tanah.

....

Di office Aril...

Bunyi bising diluar menganggu perhatiannya.

"Ish! Siapa yang buat bising nih!?",desisnya lalu keluar dari bilik officenya.

Terbeliak matanya melihat semua pengawal sudah terbaring di atas lantai.

"H-hali!?"

"Ahhh muncul pun ayah kesayangan ku....",dengan senyuman setan Hali memandang kearah Aril.

"Kau dah gila ke!?",suara Aril semakin meninggi.

"Ouh...hilang dah papa samaran kau?"

Hali membuka langkah kearah Aril lalu kolar bajunya dicengkam kasar.

"Perbuatan kau pada kembar aku takkan pernah dimaafkan....jadi...kau dengan bini sial kau boleh pergi merempat dalam lokap.",kata Hali dengan dingin lalu satu penumbuk diberi tepat pada wajahnya.

Pandangan tajam melihat kearah Aril yang sudah jatuh ke lantai.

"Kalau dalam dunia nih takde undang-undang dah lama aku bunuh korang dua."

Polis pun tiba di tempat tersebut lalu menangkap Aril manakala Hali terus ke hospital.

*




*

Skip time

*


*

Di wad...

Hali melihat kearah Solar dengan pandangan sayu.

"Kau kuat...jadi tolong bangun dan aku akan kembalikan hidup kita yang dulu..",dengan perlahan Hali berkata.

Tiada tanda yang Solar akan bangun kerana kecederaan dia sangat parah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiada tanda yang Solar akan bangun kerana kecederaan dia sangat parah.

Hali hanya mampu berdoa supaya kembarnya sembuh dan sedar dari koma.

Aril dan Nina dipenjarakan atas banyak kesalahan yang dibuat mereka berdua.

Hali pula....dia berhenti menjadi seorang pelakon dan menjaga Solar. Nasib duit simpanan dia cukup untuk hidup 10 tahun manakala bil hospital Solar dibayar penuh oleh pihak hospital dan semua harta milik Nina dan Aril diberikan kepada rumah anak yatim.

*****

2 tahun kemudian...

Kelihatan Hali sedang menolak kerusi roda yang diduduki Solar.

"Kau nak makan apa-apa?",tanya Hali lalu menunduk sedikit kepalanya melihat Solar.

"N-na...s-si...", tergagap-gagap Solar menjawab lalu menunjuk kearah gerai nasi ayam.

"Nasi ayam...ok jom pergi makan.."

Dengan perlahan Hali menolak kerusi roda ke gerai tersebut.

Di gerai...

"Bagi saya nasi ayam 2...kau nak minum air apa?"

"I-i...lo.."

"Milo ais 2..",sambung Hali.

Mereka berdua pun pergi ke tempat meja makan.

Sampai sahaja makanan seorang makcik yang menghantar makanan tersebut menegur Hali.

"Adik kamu ke? Dia sakit apa?",tanyanya lembut.

"Nih kembar saya...dia kemalangan 2 tahun lepas dan efek pada otak dia...tak boleh nak bercakap normal dan lumpuh pinggang kebawah...tapi masih dalam proses pemulihan",jelas Hali.

"Ouh...jaga dia baik-baik yer...harini makcik lanja kamu makan jadi tak perlu bayar.."

"Terima kasih makcik.."

"Sama-sama"

Hali pun menyuap Solar makan. Kain yang berada di dalam beg galasnya dikeluarkan lalu digunakan untuk mengelap mulut Solar.

Hmm..

Hali hanya tersenyum. Selesai makan mereka pun pergi ke laut.

....

Udara segar dihirup segar. Hali mengangkat Solar lalu meletakkannya di atas tikar.

"Walaupun bertahun masa yang diambil untuk kau sembuh...aku janji akan tetap disisi kau untuk selamanya....",kata Hali lalu memegang tangan Solar erat.

Anggukan perlahan diberi lalu Solar tersenyum kearah Hali.

Mereka berdua pun melihat permandangan laut dengan tenang.

Mereka hidup bahagia di rumah anak yatim bersama Nirah.

Tamat

...

Thanks kepada yang sudi vote dan coment😘
Happy end untuk mereka berdua tapi bukan untuk story yang lain HAHAHAHAH 🏃🏃

Jasa anda sangat dihargai🥰

Jumpa di story yang lain😊🍁

Jumpa di story yang lain😊🍁

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"He's more myself than I am. Whatever our souls are made of,his and mine are the same."

Emily Brontë

Abandon Twins[Complete]Where stories live. Discover now