Ik open mijn ogen en zie dat ik nog steeds bij Matthy in bed lig. Ik draai mijn hoofd naar hem toe en zie dat hij nog ligt slapen. Zijn haar ligt als een gordijntje over zijn voorhoofd. Hij is zo knap deze jongen denk ik bij mezelf. Ik kan wel uren naar hem staren en elke keer als ik naar hem kijk voel ik vlinders in mijn buik. Een paar weken geleden keek ik niet eens om naar een jongen, omdat ik dacht dat ik geen relatie meer wilden. En ze me nu, ik lig met een jongen in bed die ik zelfs sinds gisteren mijn vriend mag noemen.
Ik pak mijn telefoon erbij en zie dat het half 7 in de avond is. Wow, ik heb echt nog even geslapen. Ik breng mijn hand weer naar zijn haar en kriebel er door heen. "Mhmm" kreunt Matthy en ik merk dat hij wakker begint te worden. "Hey" Zeg ik zachtjes als hij zijn ogen open doet. "Hey" Zegt Matthy terug met een hese stem. "Heb je lekker geslapen?" Vraag ik en Matthy knikt naar me. "Nog last van hoofdpijn?" "Nee, valt mee gelukkig, slapen is het beste medicijn." Ik glimlach naar hem en beweeg mijn vingers verder in zijn haar. Het is even stil en opeens hoor ik mijn buik rommelen. Verschrikt kijk ik op en hoop ik dat Matthy het niet gehoord heeft, maar het is al te laat. Ik hoor hem naast me grinniken. "Volgens mij heeft er iemand honger" "ja" Zucht ik. "Wat wil je eten?" Ik denk even na. "Pizza, ik heb echt zin in pizza. Jij?" "Ja, dat lust ik ook wel." Zegt Matthy. "Zal ik bestellen?" Vraag ik en ondertussen pak ik mijn telefoon. "Ja, is goed. Ik wil graag een pizza shoarma."
Ik bestel de pizza's en doe dan mijn telefoon weer uit. "Als goed is zijn ze hier over een half uurtje." Zeg ik als ik Matthy weer aankijk. Matthy knikt. "Dan kunnen we nog even blijven liggen. Wat zijn eigenlijk je plannen voor deze week?" Vraagt hij er dan achteraan. "Uhm, ik heb morgenavond een vergadering met het hele team. Dinsdag speel ik badminton, woensdag en donderdagavond heb ik gelukkig lekker niks." Zeg ik als even na denk over wat ik deze week naast me werk allemaal nog heb. "Speel je al een tijdje badminton?" "Ja, al sinds ik 9 jaar ben volgens mij. Al heel lang dus." Zeg ik met een lach op mijn gezicht. "Badminton is eigenlijk de enige sport die ik vroeger leuk vond. Ik had totaal geen interesse in andere sporten. Het duurde even voordat ik het onder de knie kreeg, maar toen ik steeds beter werd vond ik het steeds leuker." "Heb je bij badminton ook competitiewedstrijden of zoiets?" Vraagt Matthy en hij pakt mijn hand vast om met mijn vingers te spelen. Ik knik mijn hoofd als antwoord op zijn Vraag. "Ja, van mijn 12de tot 17 jaar heb ik best hoog competitie gespeeld. Toen ik 18 jaar werd ben ik ermee gestopt, want ik vond het niet meer leuk. Nu speel ik nog wel eens mee met de competitie van de vereniging, dan speel je wedstrijden tegen andere verenigingen in de buurt. Dan speel je dus 2 tegen 2." Vertel ik aan Matthy en hij knikt zijn hoofd. "Heb je het ooit wel eens gedaan." "Ja, op de camping en wel is op school." Lacht Matthy. "Was geen heel groot succes, maar ja." "Zou je een keer mee willen?" Matthy kijkt op van mijn vingers. "Ja, dat lijkt me wel een keer leuk." "Nou dan doen we dat toch keer." Zeg ik en ik geef Matthy een kus op zijn lippen.
"Zullen we alvast naar beneden gaan?" Vraagt Matthy als hij zich zelf nog een keer uitrekt. "Ja, is goed." Ik sla het deken van me af en stap het bed uit. Ik loop zijn slaapkamer uit naar beneden waar ik op de bank ga zitten. Matthy komt naast me zitten en zet de televisie aan, hij zappt even door de zenders heen. "Vindt je het erg als we voetbal kijken? Feynoord speelt namelijk." Vraagt Matthy als hij de voetbalwedstrijd tegenkomt. Ik schud mijn hoofd. "Nee, hoor is niet erg." Ik heb er geen probleem mee om voetbal te kijken, maar hij moet niet gaan verwachten dat ik er elke keer om zal staan te springen.
Na 15 minuten is het rust. "Wil je wat drinken?" Vraagt Matthy als hij opstaat van de bank. "Ja, lekker. Heb je cola?" "Ja, heb ik." Zegt Matthy als hij de koelkast open doet. Net wanneer Matthy een glas inschenkt, gaat de deurbel. De pizza's! "Ik ga wel." Zeg ik en loop naar de voordeur. Ik pak de 2 pizza's van de bezorger aan, bedankt hem en doe dan de deur weer dicht. Met de 2 pizza's loop ik terug naar de woonkamer. Ik geef een pizzadoos aan Matthy en ga dan weer op de bank zitten. "Eetsmakkelijk" Zeg ik als de doos open maak. "Eetsmakkelijk" Zegt Matthy met een volle mond, waardoor ik begin te grinniken.
Even later pak ik mijn telefoon en zie dat het al 9 uur is geweest. Ik moet nu toch echt weer naar huis, morgen moet ik vroeg op. Ik leg mijn hoofd weer terug op de schouder van Matthy en zucht even diep. Ik voel dat Matthy zijn hoofd naar me toe draait. "Is er iets?" "Ik moet eigenlijk weer naar huis, maar ik wil eigenlijk niet van de bank afstappen." Matthy grinnikt en legt zijn hoofd op mijn hoofd. "Ik zou graag zeggen dat je mag blijven, maar denk niet dat het slim is. Dan moeten we morgen echt super vroeg weg." "Ja, weet ik. Is niet handig." Zeg ik met een zucht en sta dan op van de bank. Ik steek mijn hand uit om Matthy van de bank af te trekken. Hij pakt mijn hand vast en met heel veel moeite en gelach krijg ik hem van de bank af. Ik loop naar de gang om mijn schoenen aan te doen en daarna pak ik mijn tas vast. "Heb je alles?" Vraagt Matthy als hij zijn sleutels van het aanrecht pakt. Ik knik mijn hoofd. "Ja." Samen lopen we naar de deur door naar buiten richting de auto. Ik stap in en even later start Matthy de auto.
Na 10 minuten rijdt Matthy mijn straat in en parkeert hij de auto langs de weg. Ik maak mijn gordel los en kijk richting Matthy."Wanneer zullen we weer afspreken?" Vraagt Matthy zachtjes als hij de auto uitzet. Ik staar even voor me uit en denk na. "Kan je donderdagavond?" Ik zie Matthy zijn hoofd schudden. "Nee, we hebben in de avond opnames gepland staan. Vrijdagavond?" "Ja, is goed." Ik ben blij dat we elkaar deze week nog gaan zien. We hebben allebei best wel een drukke baan. De afgelopen tijd viel het mee, maar binnenkort moet ik op school heel veel toetsen afnemen bij de kinderen en dat kost me heel veel tijd, ook na schooltijd omdat ik het allemaal in de computer moet invoeren. Gelukkig is het na die drukke tijd al snel meivakantie, dus dan ik Matthy wel weer wat meer zien.
We stappen allebei uit de auto en Matthy loopt mijn kant op met zijn armen wijd open. Ik sla mijn armen om hem heen en leg mijn hoofd tegen zijn borst aan. Matthy geeft me een kus op mijn hoofd. Ik voel zijn hart kloppen door zijn trui heen wat me rustig maakt. Ik til mijn hoofd weer op en geef Matthy een zoen op zijn lippen die hij al snel beantwoordt. Na een paar minuten trek ik terug en laat ik Matthy langzaam los. "Ik vond het heel gezellig dit weekend, dankjewel dat je mee hebt genomen. Ik zie je snel weer." Fluister ik nog in zijn oor en draai me dan om en loop naar de voordeur. Voor de deur draai ik me nog een keer om en zie dat Matthy nog steeds op dezelfde plek staat. Ik zwaai naar hem en hij geeft me een knipoog, waarna hij zich ook omdraait. Ik zeg nog snel hard genoeg 'doei' naar hem en loop dan naar binnen.
Binnengekomen leg ik mijn tas bij de trap neer, zodat ik die straks mee naar boven kan nemen. Ik doe deur van de woonkamer open en zie dat mijn ouders en zusje Lisa op de bank zitten. "Hey lieverd." Zegt me moeder als ze me ziet. "Zo, heb je de weg naar huis weer naar huis gevonden?" Zegt mijn vader. "Haha, grappig." Zeg ik als ik mijn ogen rol naar mijn vader. "Laat je vader toch. Vertel hoe was je weekend?" Vraagt mijn moeder enthousiast. "Leuk." Zeg ik snel met een glimlach op mijn gezicht. Mijn moeder maakt een gebaar dat ik meer moet vertellen. Ik denk even na, ik ga natuurlijk niet alles te vertellen. Ze hoeven namelijk niet alles te weten over mijn relatie. "Uhm, nou zaterdagavond hadden we dat feestje bij Robbie, een vriend van Matthy. Dat was heel gezellig, we zijn daar blijven slapen en vanmiddag zijn we thuis gekomen. Matthy was alleen niet zo lekker, dus ik ben iets langer gebleven dan ik gepland had, maar is niet erg." Vertel ik aan mijn en ondertussen luistert Lisa ook mee. "En? Vraagt Lisa. "Wat en?" "Hoe zit het tussen jou en Matthy?" Door haar vraag voel ik mezelf blozen. Die wangen van mij toch altijd denk ik bij mezelf. "Oe!!" Gilt ze het uit. "Vertel." Ik twijfel even, maar begin dan toch me praten. "Zaterdagavond heeft Matthy gevraagd of ik zijn vriendin wilde zijn." "Wat heb je gezegd?" "Wat denk je?" Vraag ik en ik kijk haar bedrukkelijk aan. "Ja, mag ik hopen." "Ja, klopt." Ik zie een lach op haar gezicht komen en ze loopt naar me toe om me een dikke knuffel te geven. "Ik ben zo blij voor je" Zegt Lisa als ze terug trekt uit de knuffel.
Na nog even gekletst te hebben loop ik met mijn spullen naar boven, waar ik me klaar maak om naar te bed te gaan
Bedankt voor het lezen!
JE LEEST
Ik zag je staan/ Matthy het Lam
FanfictionLaura de Jong 23 jaar, komt uit een klein dorpje en woont daar al haar hele leven. In het dagelijks leven werkt ze als juf op een basisschool. Haar beste vriendin wilt haar heel graag koppelen aan een leuke jongen. Ze vindt dat Laura al te lang sin...