"Ik moet mijn haar eigenlijk nog even doen." Zucht Matthy als hij met zijn hand over mijn rug heen wrijft. "Oke." Zeg ik zacht tegen hem, maar sta niet op van zijn schoot, ik wil gewoon nog even blijven zitten. "Dan moet je wel even van mijn schoot afgaan, lieverd." "Nee, ik wil niet." Zeur ik en pak hem nog wat steviger beed, waardoor Matthy begint te grijnzen. "Anders kietel ik er wel van af." "Nee." Roep ik nog, maar voordat ik weet voel ik de vingers van Matthy in mijn kietelen en begin te lachen. Door met mijn armen en voeten te bewegen, probeer ik mezelf los te maken uit de grip van Matthy. "Stop." Gil ik lachend naar hem. "Nope." "Matthy!" Roep ik nog een keer en probeer zijn handen weg te duwen. "Wat is het codewoord?" Vragend kijk ik Matthy aan. "Matthy stop, alsjeblieft?" "Ja!" Lachend stopt Matthy met kietelen en laat ik een diepe zucht. Van lachen word ik altijd zo moe en krijg ik het altijd zo warm.
Matthy drukt nog een zoen op mijn lippen en loopt dan de kamer uit. Nog een beetje uitgeput, blijf ik nog even op het bed liggen, voordat ik mezelf omhoog hijs en het bed afstap. Ik trek mijn broek uit en daarna mijn t-shirt, waarna ik mijn nieuwe jurkje om mezelf heen wikkel. Als alles goed zit, gooi ik mijn haar nog even voor over om het de krullen een beetje uit te schudden. Ik breng het nog een beetje in model en check mijn make up nog even in de spiegel. "Wow, lieverd." Matthy komt binnen gelopen met zijn mond open en die hangt nog net niet tot aan zijn voeten. "Je ziet er echt prachtig uit met deze jurk." "Dankjewel schat. Niet alleen voor het compliment, maar ook voor de jurk. Ik ben er echt heel blij mee." Bedank ik Matthy en druk een korte zoen op zijn wang, waarna ik mijn koffer en tas pak, om deze mee naar beneden te nemen.
"Kom maar met je spullen, die draag ik wel." Biedt Matthy aan en pakt zonder dat ik nog iets tegen hem kan zeggen, mijn spullen al vast. Ik zelf pak nog even de hakken van Juultje vast en pak mijn schoudertas, die ik over mijn schouder heen gooi. Als laatste kijk ik nog even de kamer rond, kijken of ik niks vergeten ben, maar zie niks wat nog van mij is. Ik loop de deur uit en doe hem achter me dicht, waarna ik de trap af loop.
Beneden ga ik op de bank in de woonkamer zitten en pak mijn telefoon erbij, waar ik even mijn planning bekijk voor deze week."Ga je mee, Laura?" Ik kijk op van mijn telefoon en zie Lieke voor me staan bij de bank. Ik knik mijn hoofd en sta op van de bank. "Wie rijden er?" Wordt er geroepen door Koen die van de trap komt afgelopen. Een beetje vragend kijkt iedereen elkaar aan. "Ik rijd wel, ik kan toch niet drinken vanavond." Zeg ik en Koen knikt naar mij. Ik moet vanavond nog naar huis rijden, dus ik vind het niet zo verstandig om te gaan drinken. Ik heb gisteravond al genoeg op, dus ik heb er eerlijk gezegd helemaal geen zin in. "Dan moeten we er nog 1, want we passen met zijn tienen wel in 2 auto's." Zegt Matthy. "Ik rijd ook wel, want jullie passen wel in mijn auto." Vertelt Raoul en we knikken ons hoofd. "Nou, dan kunnen we gaan." Zegt Juultje en loopt naar de deur, waarna wij haar volgen.
"Zullen we met mijn auto gaan?" Vraagt Matthy aan mij, als ik mijn hakken aan sta te doen bij de deur. "Mag ik dan in jouw auto rijden? Durf je dat?" Vraag ik lachend aan hem en hij knikt zijn hoofd. "Ja hoor, dat durf ik wel aan." "Oke." Ik wil net achter de rest aanlopen als ik me bedenk dat ik mijn sneakers mee moet nemen, want ik kan echt niet rijden met hakken. Ik pak ze snel van de grond af en loop naar buiten toe, richting de auto die op de parkeerplaats staat.
Bij de auto's van Raoul en Matthy aangekomen, verdelen we ons over de 2 auto's. Juultje, Koen en Jamie komen bij ons in de auto en de rest gaat bij Raoul in de auto. Ik stap voorin in naast Matthy die achter het stuur is gaan zitten en leg mijn schoenen bij mijn voeten neer. We hoeven gelukkig niet zo lang te rijden, dus we komen al snel aan bij het restaurant. Matthy zet de auto neer op de parkeerplaats naast die van Raoul en we stappen uit.
Binnen in het restaurant krijgen we onze tafel aangewezen en nemen we allemaal plaats op een stoel. Ik kom te zitten naast Matthy en Jamie en tegenover mij zit Koen met Juultje naast hem. Al snel komt er een ober naar onze tafel die vraagt of we iets te drinken willen. Nadat iedereen iets heeft besteld, loopt de ober weer weg. Al snel komt de ober weer terug met de drankjes en geeft hij ons de menukaart, zodat we ons voorgerecht kunnen uitkiezen. Ik laat mijn ogen over het menu heen gaan, om te beslissen wat ik nu ga nemen. "Wat ga je nemen, lieverd?" Vraagt Matthy naast me. "Uhm, ik weet het nog niet zo goed. Ik twijfel tussen twee dingen." Vertel ik aan Matthy en laat hem zien waar ik tussen twijfel. "Owja, die zien er allebei wel heel erg lekker uit. Ik ga voor de carpaccio." Vertelt Matthy en ik knik mijn hoofd. "Ik heb eigenlijk wel zin in tomatensoep, dus ik neem die." Zeg ik en leg mijn menu op de tafel neer.
Nadat iedereen zijn voorgerecht heeft besteld, loopt de ober weer weg met zijn kladblok in zijn handen. Lieke en Raoul zijn vanaf het begin van de avond al een beetje geheimzinnig bezig. Eerst begreep ik niet waarom, maar toen moest ik weer denken aan wat Lieke mij vertelde donderdagavond. "Uhm, mogen Lieke en ik even jullie aandacht?" Vraagt Raoul als hij iets harder begint te praten en iedereen aan de tafel stil valt en hem nieuwsgierig aankijkt. "Zoals jullie weten is Lieke afgestudeerd en heeft ze nu haar diploma op zak, dus we hebben samen besloten dat we gaan samenwonen!" Vertelt Raoul enthousiast met een grote glimlach op zijn gezicht. "Echt!" Verbaasd kijkt Juultje om naar de 2 en ze knikken allebei hun hoofd. "Wat leuk!" Zegt Jamie glimlachend. Iedereen feliciteert Lieke en Raoul en al snel komt ons eten bij de tafel gebracht.
"Zo mijn voeten beginnen echt pijn te doen in deze hakken." Klaag ik als we het restaurant uitlopen. "Je mag ze zo uit hoor, lieverd." Zegt Matthy als hij mijn hand pakt tijdens het lopen naar de auto. Ik knik zuchtend mijn hoofd. Gelukkig wel. We hebben echt heerlijk gegeten, het was echt top. Ik heb niemand horen klagen, dus ik denk dat iedereen het eten wel lekker vond. Bij de auto aangekomen, stap ik achter het stuur. Gelijk als ik zit, schop ik de hakken uit en pak ik mijn sneakers die bij de voeten van Matt staan. Met een beetje moeite krijg ik mijn schoenen aan en wil ik de auto starten, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb nog nooit in deze auto gereden en ik heb eerlijk gezegd ook nooit goed opgelet hoe Matthy de auto aan zet. "Hoe zet je deze auto aan?" Mompel ik in mijzelf. "Je moet je voet op de rem zetten en dan op dit knopje drukken." Vertelt Matthy wijzend naar een knopje naast het stuur. "Ow, oké." Ik zet mijn voet op de rem en druk op het knopje om de auto te starten. "Zijn alle gordels om?" Vraag ik als ik in de achteruitkijkspiegel kijk. "Jupp." Hoor ik vanaf de achterbank horen en met dat sein stuur ik de auto van de parkeerplaats af de weg op.
Veilig aangekomen op de parkeerplaats van het vakantiepark, parkeer ik de auto van Matt en zet hem dan uit. Ik vond het eerlijk gezegd best spannend om met de auto van Matthy te rijden, want ik wil hem niet beschadigen. Zijn auto kost misschien wel drie of vier keer zo veel meer dan die van mij, dus ik was echt super voorzichtig. Maar gelukkig is er niks gebeurd. Met mijn hakken in mijn handen stap ik uit de auto en geef de sleutels terug aan Matthy. Met zijn alle lopen we naar het huisje toe.
Bij het huisje maakt Raoul de deur open en verlaat een diepe zucht mijn mond. Dit was het weekend dan, het is ten einde gekomen. Ik moet afscheid nemen van iedereen en weer terug naar huis. Ik heb het echt heel leuk gehad en wil eigenlijk helemaal niet weg, maar jammer genoeg wachten de kinderen morgenochtend weer op me en moeten we weer aan het werk. De hakken in mijn handen geef ik aan Juultje die ze aanpakt en me gelijk een knuffel geeft. "Ik vond het echt heel gezellig." "Ik ook." Zeg ik en trek me terug uit de knuffel. Zo ga ik iedereen af om ze een knuffel te geven en te bedanken voor de ontzettend leuke dagen, die we samen hebben beleefd.
Met mijn tas op mijn rug en mijn koffer in de hand van Matthy, zwaai ik naar de rest als ik het huis uitloop, richting de parkeerplaats. In stilte lopen we samen, hand in hand, genietend van het ruisen van bomen boven ons en de krekeltjes in de struiken. "Heb je het leuk gehad, lieverd?" Vraagt Matthy als we bij mijn auto aan zijn gekomen. "Ja, het was echt heel leuk. Ik heb het echt naar mijn zin gehad. Dankjewel." Zeg ik en leg mijn armen om hem heen om hem te knuffelen. "Dat is fijn om te horen." Zo staan we nog paar minuten van elkaars aanwezigheid te genieten.
"Wanneer zie ik je weer?" Vraagt Matthy en ik haal mijn hoofd van zijn borst af en kijk hem aan. "Uhm, morgen en dinsdagavond kan ik niet, maar woensdagavond wel. Zal ik gelijk uit werk langskomen?" Vragend kijk ik hem aan en hij knikt zijn hoofd. "Dat is goed, lieverd." Zegt Matthy en drukt dan zijn lippen op de mijne. Na een paar lange zoenen is het toch echt tijd om te vertrekken. Matthy helpt nog even met mijn spullen in mijn auto leggen, waarna ik hem bedank met een zoen. "Ik hou van je, Matthy." Fluister ik zachtjes naar hem. "Ik hou van jou, Laura." Na nog 1 laatste knuffel, stap ik mijn auto in en voordat ik weg rijd beloof ik nog dat ik hem een berichtje zal sturen als ik thuis ben. Ik start mijn auto en rijd al zwaaiend naar hem weg van de parkeerplaats, richting mijn eigen huis.
JE LEEST
Ik zag je staan/ Matthy het Lam
FanfictionLaura de Jong 23 jaar, komt uit een klein dorpje en woont daar al haar hele leven. In het dagelijks leven werkt ze als juf op een basisschool. Haar beste vriendin wilt haar heel graag koppelen aan een leuke jongen. Ze vindt dat Laura al te lang sin...