In stilte lopen we naar onze kamer boven. Matthy doet de deur open en ik ga gelijk op het bed zitten, te moe om te blijven staan. De gordijnen worden gesloten door Matthy en het bedlampje wordt aangezet. "Kom, zo kan je niet slapen." Zegt Matthy wijzend naar mijn kleren die ik nog aan heb. Zonder op mijn antwoord te wachten pakt Matthy de zoom van mijn trui vast en haalt hem over mijn hoofd heen. Mijn trui belandt op de stoel die in de kamer staat. Ik maak de knoop mijn broek los en trek hem langzaam uit. Ook mijn sokken en t-shirt trek ik uit en gooi ze richting de stoel, waar mijn broek nu ook ligt. "Hier." Er belandt een t-shirt van Matthy op mijn schoot. "Dankjewel." Er ontstaat een grote glimlach op mijn gezicht als ik het t-shirt over mijn hoofd heen trek. De geur van Matthy hangt nog in de stof en ruikt zo lekker.
Ik sta op van het bed en zie dat het t-shirt zo groot is dat het over mijn kont heen valt. "Hij staat je nog beter dan hij bij mij staat." Ik bedank hem voor het compliment en geef hem een kus op zijn mond. "Ik ga even mijn tanden poetsen." Zeg ik en pak mijn toilettas die ik meeneem naar de badkamer. De badkamer is best wel groot, het heeft alles wat je nodig hebt. Een douche, een bad, wc en een wastafel met een spiegel. Snel poets ik mijn tanden en haal een borstel door mijn haar. Ik vlecht nog even snel mijn haar in en loop dan na een toiletbezoek de badkamer weer uit.
In de slaapkamer ligt Matthy op het bed met zijn telefoon in zijn hand een filmpje te kijken. Ik ruim mijn spullen op, leg mijn telefoon op het nachtkastje aan de oplader en stap het bed in, waar ik onder de dekens ga liggen. "Oooh." Is het geluid wat uit mijn mond komt als ik mijn hoofd op het kussen neerlegt. "Lig je lekker, schat?" "Mhmm." Reageer ik tevreden terug. Ik trek het deken helemaal tot mijn kin en ga op mijn zij liggen. Matthy komt dichterbij en we geven elkaar een paar dikke zoenen. "Ik hou van je." "Ik hou ook van jou." Ik sluit mijn ogen en voel nog net een zoen op mijn hoofd en Matthy die me weltrusten wenst, maar voor ik het weet ben ik in een diepe slaap.
De volgende ochtend word ik wakker in het lekkerste bed ooit. Mijn eigen bed is heerlijk en die van Matthy ook, maar dit bed is echt goed, niet normaal. Ik open mijn ogen en zie Matthy heel schattig onder de dekens liggen. Hij heeft de dekens helemaal tot zijn kin opgetrokken en zijn blonde haren liggen warrig over zijn hoofd heen. Ik draai me op mijn rug en staar naar het plafond. Voel ik me uitgeslapen? Nee. Kan ik nog verder slapen? Nee. Een geïrriteerde zucht verlaat zachtjes mijn mond. Ik draai me om en ga op mijn andere schouder liggen en probeer toch maar op een of andere manier in slaap te komen. Ik wil nog heel graag door slapen, maar het zit me niet mee vandaag. Met mijn hand voel ik naar mijn telefoon die op het nachtkastje ligt. Met de aan knop zet ik hem aan en het beeldscherm licht op. Het is net half negen geweest. Urghh. Ik had als ik nog kon slapen, minimaal twee uur langer in bed kunnen liggen. Ik doe mijn telefoon weer uit en ik draai weer terug naar mijn rug. Ik gooi het deken van me af, ik heb het warm en ik moet naar de wc, dus dan ga ik er maar uit. Zonder het bed te veel te laten bewegen, klim ik het bed uit.
Zachtjes loop ik de kamer uit richting de badkamer, waar ik even snel naar de wc ga. Als ik klaar ben was ik mijn handen en als ik in de spiegel kijk, zie ik een soort van vogelnest op mijn hoofd. Mijn haar wat ik gisteren had in gevlochten is een soort van ontploft. Ik haal het elastiekje eruit en maak met mijn vingers de vlecht los. Mijn losse haar gooi ik voorover en maak er een knot in, boven op mijn hoofd. Als ik de badkamer uit loop, merk ik dat het nog heel stil is in huis. Is ook niet heel raar, het is nog best vroeg, als je pas middernacht naar je bed toe gaat, dan slaap je ook wel langer.
Terug in de slaapkamer trek ik een voetbalbroekje aan, zodat ik niet alleen in Matthy zijn t-shirt loop. Ook pak ik mijn telefoon, rugtas en een trui van Matthy om deze mee naar beneden te nemen. Ik kan namelijk nu ik niet meer kan slapen, beter iets nuttigs gaan doen, in plaats van een beetje wachten tot de andere wakker zijn. Niet dat ik er veel zin in heb, maar als ik mijn werk nu gewoon afmaak, dan hoef ik dat later niet meer te doen. Voor ik de deur uitloop, werp ik nog even een blik naar Matthy. Hij ligt nog steeds heel rustig te slapen in dezelfde positie, dus ik verlaat stilletjes de kamer, zodat hij kan blijven slapen.
In de keuken maak ik een kopje thee met een cracker met kaas voor mezelf klaar en loop daar dan mee naar buiten. De zon schijnt al heerlijk op het terras, maar toch is het nog een beetje fris, dus ik ben blij dat ik een trui heb mee genomen. Ik ga op de loungeset zitten en pak mijn laptop uit de tas. Ik start hem op en ga verder met mijn werk waar ik gisteren ben gebleven."Oh, hey je bent hier." Ik kijk op van mijn laptop en zie Matthy mijn kant opkomen. "Hey." "Ik was je aan het zoeken, maar je zit dus hier buiten." Matthy is ondertussen naast me op de bank komen zitten en legt zijn arm om mijn schouder heen. "Ja, ik was al wakker en kon niet meer slapen, dus ik dacht, laat ik maar even iets nuttigs doen." Leg ik uit aan Matthy en wijs naar mijn laptop. "Goed bezig, lieverd." Zegt Matthy en drukt een zoen op mijn wang. Er ontstaat een glimlach op mijn gezicht en leg mijn hoofd even tegen zijn schouder aan. Mijn blik laat ik vallen op de tijd onderin het scherm op mijn laptop, het is al 11 uur geweest. Ik was zo geconcentreerd bezig met mijn werk, dat ik helemaal niet met de tijd bezig was. "Ben je al lang wakker?" Vraag ik aan Matthy als ik met mijn hand door zijn haar kriebel. "Nee, nog niet zo lang, ik zag je niet in ons bed en dacht dat je beneden was. Toen ik beneden kwam, zat iedereen al te ontbijten, maar ik zag je daar ook niet." "Hebben ze al ontbeten?" Onderbreek ik Matthy. "Ja, heb je nog niks op?" "Jawel, maar ik heb alweer trek." Zeg ik als ik over mijn buik heen wrijf, een paar minuten begon die te knorren, maar ik negeerde het, ik was namelijk lekker bezig en wilde nog niet stoppen.
"Ik ga wel even wat voor ons halen, goed?" Voordat ik antwoord kan geven, staat Matthy al op van de bank en loopt al richting de deur naar binnen. "Geen pure hagelslag alsjeblieft!" Roep ik naar hem. "Joe." Roept hij terug voordat hij door de deur heen verdwijnt. Ik werp mijn blik weer op mijn laptop, maar merk al snel dat het gedaan is met mijn concentratie. Ik sla de documenten op en sluit dan mijn laptop af, waarna ik hem naast me op de bank leg. De jongens hebben echt het beste huis ooit geboekt. Het huis zelf is groot en de ruimte er om heen is ook enorm. Het enige wat ik hoor zijn de vogeltjes die fluiten in de bomen wat verderop. Dit vind ik echt vakantie, lekker rustig en soms gewoon leuke dingen doen.
Matthy verschijnt weer in de tuin met 2 borden in zijn handen. "Ohh, dat ziet er echt lekker uit, dankjewel." Ik pak het bord met een boterham met melk chocolade hagelslag aan van hem. "Geen pure hagelslag, hé?" Grijnst Matthy naar me als hij weer naast me komt zitten. "Nee, dat vind ik niet lekker. Is jouw favoriet zeker?" Vragend kijk ik Matthy aan die gelijk zijn hoofd uitbundig knikt. "Is mijn favoriete broodbeleg al sinds ik jong ben. Ik vind het gewoon geweldig." "Goed om te weten." Grinnik ik naar hem.
"Weet jij wat we vandaag gaan doen? Is er een planning ofzoiets?" Vraag ik net voordat ik mijn laatste hap neem van mijn boterham. "Vanmiddag gaan we naar het klinbos." "Oe, dat is echt leuk." Zeg ik enthousiast, maar het enthousiasme is niet te vinden op het gezicht van Matthy. "Vindt je dat niet leuk?" "Mmmh, niet echt." Antwoordt Matthy. "Waarom niet?" Vraag ik door en zet ondertussen mijn bord op de tafel voor ons. "Ik heb hoogtevrees." Zegt Matthy een beetje beschaamd. "Daar hoef je je toch niet voor te schamen. Dat is toch menselijk?" Matthy knikt zachtjes. Het is even stil en ik bedenk een oplossing. "Weet je wat. Wij doen samen gewoon de laagste banen en laten de rest gewoon lekker hun gang gaan. Goed idee?" "Ja, prima." Antwoordt Matthy kort. "Het komt echt goed, lieverd." Zeg ik en geef hem een kus op zijn mond.
"En vanavond, gaan we dan nog wat doen?" "Zwemmen." Dit komt gelukkig wel wat enthousiaster uit de mond van Matthy. "Er is een heel groot zwembad hier met 5 glijbanen." "5 glijbanen?" Ik kijk hem verbaasd aan en Matthy knikt met een grote glimlach. "Wat vet. Daar houd ik altijd wel van." Ik heb nu al helemaal zin in vanavond.
JE LEEST
Ik zag je staan/ Matthy het Lam
FanfictionLaura de Jong 23 jaar, komt uit een klein dorpje en woont daar al haar hele leven. In het dagelijks leven werkt ze als juf op een basisschool. Haar beste vriendin wilt haar heel graag koppelen aan een leuke jongen. Ze vindt dat Laura al te lang sin...