8

57 3 0
                                    

Väl hemma hos mig går vi upp till mitt rum. Det är ett typiskt tjej tonårs rum, om det ens fanns? Det är vitt och stilrent.
"Nu får du faktiskt förklara. Vem är 'Miris babe'?" frågar jag och betonar ordet 'Miris'.
"Det är min bästavän. Vi har känt varann sen vi var små. Jag lovar, inget mer!" svarar Omar no chalant (stav?).
"Okej jag tror dig" svarar jag ganska tyst.
Tystnaden kryper in i rummet långsamt. Efter en stunds tystnad börjar jag tänka på vad jag håller på med. Jag är med Omar, tönten. Fast han är inte som jag hade trott. Han är sig själv och jag har hittat tillbaka till mitt riktiga jag. Det är så skönt att slippa 'leka' cool och kaxig när jag innerst inne är tvärt om, osäker och rädd. Rädd att något ska hända, rädd att det ska hända min familj något sånt som hände pappa för två år sedan.
"Men vad säger du om en myskväll?" frågar jag utan att tänka, det bara slinker ut från min mun.
"Jaa, vi kan beställa hem pizza också?" svarar Omar glatt med tindrande ögon. Tänkt om han känner något för mig på riktigt? Han har ju ändå sagt att jag är underbar och att han gillar mig. Men det kan ju vara på kompis sätt. Jag orkar i alla fall inte tänka mer på det nu, för nu ska jag bara ha det mysigt med Omar.
"Jaaa" svarar jag och han knappar in numret till 'pizza hut' och beställer en Hawaii pizza och en Kebab pizza. Medans han pratar i telefon tar jag och fixar det mysigt i soffan som jag har i mitt rum, med massa kuddar och täcken. Jag hoppar ner i högen av kuddar och täcken, tar min dator och går in på Netflix.
*Omars perspektiv*
När jag har beställt pizzorna sätter jag mig i soffan en bit ifrån Ellen för att inte verka för på, men jag antar att hon märker hur jag tittar på henne eftersom hon säger att jag kan sitta närmare henne om jag vill. Så jag hoppar några decimeter närmare henne och hon sätter på en skräckfilm. Jag antar att hon är en sån som kollar mycket på skräck så det blir väll jag som hoppar upp i hennes famn haha. Efter kanske en halvtimme av filmen har gått drar hon upp täcket till hackan och hoppas lite närmare mig.
"Är du rädd gumman?" frågar jag retsamt.
"Hahah jag, rädd? Tror inte det." och i samma sekund kommer det upp ett monster på datorskärmen och hon skriker, högt.
"Sa ju det haha" säger jag med ett stort flin på läpparna.
"Okej då" muttrar hon som svar medan hon kryper närmare mig under täcket vi delar på, och lägger sitt huvud på min bröstkorg.
-
När filmen äntligen är slut har vi två tomma pizza kartonger framför oss och en halv upp äten chips skål, samt en tom Coca Cola flaska. Under typ hela filmen har Ellen legat med sitt huvud mot min bröstkorg vilket har vart mysigt. Hon vänder upp huvudet mot mig och helt plötsligt, från ingenstans är våra läppar ännu en gång pressade hårt mot varann. Jag lutar mig bakåt och lägger mig ner helt i soffan och Ellens läppar är fortfarande tryckta mot mina. Hennes kropp är nära min, jag känner hennes andetag och hennes varma kropp tätt intill min. Jag tar mina armar runt hennes bara rygg och trycker henne närmare. Jag är nog den lyckligaste personen i världens just nu. Hon gör mig lycklig.
~~~~~~
Kort kapitel ): Ska försöka blir bättre på att uppdatera.

Jag trodde jag visste ~ o.rTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon