1 - HARI

110 4 0
                                    

Seoul - Korea

Pemandangan mata Ria disapa dengan cahaya matahari yang menampar wajahnya.

Hari ini dia akan pulang ke tanah airnya iaitu Malaysia, genap 10 tahun dia tinggal di Korea atas arahan daddynya dan akhirnya dia dibenarkan pulang ke Malaysia selepas menamatkan pelajaran di sini.

Pada mulanya, dia pun tidak tahu kenapa daddynya menyuruh dia untuk sambung belajar dan tinggal di luar negara tetapi lama kelamaan dia hanya menurut sahaja permintaan keluarganya itu.

Tok! Tok!

Seorang gadis yang berkulit putih dan manis tersenyum memandang Ria yang masih berselubung di dalam selimut.

" Ria dah bangun belum? Kata balik harini? " - Yena

( Yena merupakan kawan baik Ria semasa dia menyambung pelajaran di Korea Selatan )

" Sudah bangun sis, haah memang balik harini pun " - kata Ria sambil menggeliat di dalam selimut sebelum dia bangun dri tidurnya dan menukar posisi kepada duduk

" Mesti nanti aku rindu kau kan, sunyi rumah ni nanti tiada kau " - kata Yena dengan nada sedih sambil mengorak langkah menghampiri Ria yang sedang duduk di atas katil.

" Alololo kesian dia rindu ye, nnti I free I datang lawat you okay ? " - dengan nada manja Ria memujuk rakannya yang seperti tidak mahu melepaskannya pergi.

Bukannya dia tak boleh berjumpa lagi dengan yena, tapi tulah drama queen betul kwn dia sorng ni.

" Tapikan, kau taknak ikut aku balik ke weyh, mana tahu dekat sana boleh jumpa jodoh" - sambung Ria dengan nada mengusik. Terus muka yang berwarna putih tadi bertukar kemerahan.

" Takpelhh aku nak habiskan study dekat sini dulu, lain lah mcm kau umur sama dengan aku tetapi dah graduate " - Yena balas dengan muka yang dibuat-buat ingin memerli sahabatnya itu.

Ria hanya menjeling rakannya itu sebelum bangkit dari katil dan menuju ke bilik air untuk bersiap.

Selepas saja selesai mandi Ria terus mengemas barang-barangnya dan melihat sekali imbas seluruh ruangan biliknya untuk memastikan tidak ada barang yang tertinggal.

Dia akan merindui bilik ini dan suasana di sini. Byebye bilik jmpa lagi.

Incheon airport, Seoul

Setibanya mereka di lapangan terbang, Yena terus mengheret rakannya itu ke kafe berdekatan untuk sarapan pagi.

Maklumlahhh pagi tadi tak sempat buat sebab dia bangun lambat.

Ria memandang Yena yang sibuk membuat pesanan di kaunter Cafe tersebut.

Ria mempunyai masa 2 jam sebelum penerbangannya ke Malaysia.

Sementara menunggu Yena, Ria menelefon rakan guamannya iaitu Hanzy Michael untuk menanyakan hal di syarikat.

Di telefon

"Hello, sister dah naik kapal terbang belum ? " - Hanzy mengangkat dengan nada yang ceria kerana disebabkan Ria hidup dia lebih teratur dan bahagia daripada dulu.

Kalau bukan disebabkan Ria mungkin dia sudah merempat di tepi jalan.

" Waalaikumussalam, brother tak ingat nak bagi salam ke amboiii " - Perli Ria khas untuk orang ditalian sana.

" Belum naik lagi, aku lepak cafe kejap dengan Yena lapareeee " - Jawab Ria untuk pertanyaan Hanzy tadi.

" Dah smpai nanti bagithu, kenapa call aku ada benda penting ke tertinggal?" - Tanya Hanzy.

Magnificent Girl (SU)Where stories live. Discover now