🦋الفصل الثالث والثلاثون🦋

1.7K 74 11
                                    


"  انت.... انت ازي عايش.... "

قالتها بخوف وتحاول ان تجمع شتاتها حتي لا يشك بها وهي مازالت لا تصدق انه علي قيد الحياه

"  هو دا كل اللي همك ازي عاايش ازي تقتلي عمك بطريقه دي انا كنت من الاول كنت عارف انك هتعملي حاجه بس مكنتش مصدق انك هتاذي عمك.... عمك اللي هو خد جوزك وعلمه ورباه  ابنه التاني دا بيحبه اكتر من ابنه اللي من صلبه دا تقومي تقتله بعد اللي عمله في جوزك..... اوعي تكوني فاكره اني مش عارف لعبتك انتي عايزه تتخلصيه منه عشان تاخدي الثروه وتتضمني حق جوزك..... وبدلتي الادوايه وجننتي الراجل وبعد ما جننته عاوزه تقتله وتقولي انه انتحر او خد جرعه زياده في الدوا ومات صح مش دي كانت خطتتك..... بس لاعلمك انا وقف جنبه واخوايه هيتعالج ومش هيحصله حاجه لا منك ولا من عشره زيك وغوري من وشي وايااكي تتدخلي اوضه عادل تاني بدل قسم بالله لخرجكك من القصر كله ومش انا اللي هخرجكك.... جوزك... "

صك علي اسنانه بواضح عند نطقه بكلمه الاخيره اما  هي كانت تستمع له وكان كل كلمه تخرج من فمه كانت تبكي فهو ظن بها ظن سيئ فهي تفعل كل هذا الشئ حتي تحمي عائلتها واستمعت لاخر حديثه واخر كلمه ارتجفت بقوه وهي تشعر ان سائر جسدها يرتعش بقوه عند تخيلها بالامر ان زوجها سوف يطردها من البيت ويحرمها من ابنته وسوف ينفصل عنها ابتعدت بقوه وهي تبتعد عن واقعها التي ترفض ان تعيش بداخله

فهي تعترف انها اخطأت بالفعل ولكن ليس لها حيله فهي تخاف علي عائلتها بشده وتحاول ان تحميهم لا اكثر من ذلك ولكن عمها ظن بها ظن سيئ اسرعت في خطواتها والدموع تغرق عينها مما لا تري الا ضبابيه فقط حتي وقعت من السلالم بألم وهي تصرخ باسم منقذها التي ينقذها دائما وهو اسر زوجها ولكن ليس كل وقت يكون منقذها حتي وقعت اخر درج من الدرجات السلم وهي لا تشعر بكامل جسدها وهي تستلم لغيمه السوداء وتشعر ان يحوطها دماء ساخنه.....

                               ❈-❈-❈

كان يقود ولكنه عقله مشغول من رده فعلها هو يعرف انها سوف تستحقرها بقوه ولكن هي الذي طلبت منه هذا الشئ في تارا ادراكت انها سوف تنجب ولكن ليس من رحيم لان الجينات رحيم ضعيفه وهي ضعيفه ايضا في رحيم يحتاج الي جينات قويه وهي ايضا فهي خطتت جيدا ان تنجب من حد ثاني ليس من رحيم حتي لا تبتعد عنه وتقربه منها اكثر في رحيم يبعد عنها حزنا علي نور حبيبته حتي تارا استعدت لهذه الخطه رغم عن اعتراضه المستمر...

وافق وهو يتزكر تلك الليله التي اقلبت حياته بااكمله

flash back

نظر له بضيق منها ومن نفسه من الذي سوف يفعله فهو ينظر لها كشقيقه او كصديقه لا اكثر من ذلك ابدا

"  انتي لسه عندك وقت  يا تارا انتي ممكن تقربي رحيم منك لكن مش بطريقه دي تخيلي لو رحيم عرف ممكن يقتلك فيها..... "

عشق بعد وهم _الجزء الاول(جاري التعديل) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن