10

15 0 0
                                    

Pada minggu hadapan, President Kim akan mengadakan celebration bagi meraikan anaknya yang baru selesai menjalani pembedahan jantung dengan jayanya.  Semua staff Medical Department yang berkelapangan dijemput hadir untuk meraikannya. Yunho bercadang ingin mengajak Effa pergi bersamanya ke event tersebut sekiranya Effa tidak mempunyai surgery pada hari itu dan sekaligus meluahkan perasaannya kepada Effa.

"Effa, minggu depan awak ada apa2 surgery ke?" tanya Yunho kepada Effa. 

"Hmm, rasanya saya ada satu operation untuk Ms Jung tapi dia minta postponed kan sbb dia nak luangkan masa lebih lama dgn family nya. Kenapa Yunho?" tanya Effa memandang Yunho dengan penuh tanda soal memandangkan Yunho tiba2 bertanya tentang jadualnya pada minggu hadapan.  

"Ouhh, saya ingat nak ajak awak pergi event President Kim tuu kalau awak free. Segan jgk kalau nak pergi sorang2 nnt . Awak nak tak temankan saya Effa? Hehehehe" sengih Yunho risau kalau2 Effa menolak ajakannya itu.  

"Ouhh boleh jgk tuu Yunho sbb saya pun takde partner lagi nk pegi, hehehe sambil2 tuu boleh laa awak kenal2 dgn staff yang lain jgk memandangkan awak baru lagi dekat sini". balas Effa sambil tersenyum manis memandang Yunho.  

"Wahh betul ke nihh Effa, awak nk teman saya nnt?" tanya Yunho sungguh2 sambil memegang Effa erat. 

"Iyaaa Yunho, yg awak excited sngt mcm kena accept dgn crush nihh kenapa? hahahaha" tanya Effa sambil ketawa melihat Yunho yg teruja itu. 

"Ehhh mmg pun, awak jee yg tak perasan" senyum Yunho penuh makna. 

"Apa maksud awak Yunho? apa yg saya tak perasan?" tanya Effa blur. 

"Takde apa laa Effa, jumpa time event nnt, hahahahaha" ketawa Yunho sambil meninggalkan Effa yang terpinga pinga itu. 

"Yahhh Jeong Yunho, awak tak jawab lagi pertanyaan saya tuu" balas Effa tidak puas hati melihat Yunho pergi meninggalkannya begitu saja. 

Tiba hari yang dijanjikan, Yunho merapikan pakaiannya sebelum menjemput Effa pergi ke majlis President Kim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiba hari yang dijanjikan, Yunho merapikan pakaiannya sebelum menjemput Effa pergi ke majlis President Kim. Dia ingin kelihatan menarik dan berharap agar Effa menerimanya apabila dia meluahkan perasaannya nnt.  Sesampainya Yunho di hospital, Effa sudah menunggunya untuk ke majlis President Kim. 

"Hai Effa, lama dah ke awak tunggu saya nihh?" tanya Yunho risau kalau2 Effa menunggunya terlalu lama. 

"Ehh taklah Yunho, saya pun baru jee habis check up patient  tadi" balas Effa tersenyum melihat Yunho yg kelihatan extra handsome dari selalunya. 

"Hehehe, yee ehhh, hehehehe haa jomlah kita pegi majlis President Kim tuu sekarang" balas Yunho ceria melihat senyuman Effa itu. Effa hanya ketawa kecil melihat Yunho seperti itu. 

Sesampainya Yunho dan Effa di majlis President Kim, mereka berdua disambut baik oleh isteri President Kim, Mrs Hyoyeon.  Mrs Hyoyeon mempelawa mereka untuk menikmati juadah yang disediakan pada hari itu. Minho juga berada disitu tapi seperti biasa dia hanya bersendirian. Setelah selesai menikmati juadah yang disediakan, Yunho mengajak Effa ke beranda hospital sebentar kerana ada perkara yang hendak disampaikan kepada Effa. Minho yang perasan akan hal itu hanya mengikuti mereka dgn ekor matanya. 

"Apa yang awak nak bagitahu saya nihh Yunho?" tanya Effa pelik tiba2 Yunho mengajaknya ke situ. 

"Sebenarnya Effa saya ...." ucap Yunho tersekat sekat. 

"Awak kenapa Yunho? jangan buat saya risau mcm nihh" tanya Effa yang mulai risau melihat Yunho seperti menyembunyikan sesuatu daripadanya. 

"Saya sebenarnya dah lama sukakan awak Effa, saya tak pernah rasa mcm nihh dgn perempuan lain kecuali awak, sudi tak awak jadi teman wanita saya Effa?" luah Yunho apa yang terbuku di hatinya selama ini.  

Effa yang mendengar pengakuan Yunho terkejut kerana dia tidak menyangka bahawa selama ini Yunho mempunyai perasaan kepadanya. Namun begitu dia hanya menganggap Yunho tidak lebih dari seorang kawan sahaja.  Tanpa disedari mereka, Minho turut berada di situ dan mendengar confession Yunho kepada Effa itu. 

"Emm Yunho, saya pun suka awak juga" balas Effa namun terhenti seketika. Minho yang mendengar jawapan itu merasa terluka dan memilih untuk pergi sebelum Effa menyelesaikan ayatnya.

"Dan saya appreciate sangat perasaan awak dekat saya tuu but I'm sorry Yunho saya anggap awak sebagai kawan saya saja tak lebih dari itu" balas Effa terus terang tentang perasaannya kepada Yunho. 

Yunho yang mendengar jawapan Effa hanya tersenyum pahit dan menyambung "takpe Effa saya faham, terima kasih sbb jujur dgn saya, tapi kita masih boleh jadi kawan kan" balas Yunho tersenyum paksa menutupi kesedihan di hatinya. 

"Maafkan saya Yunho and of course laa kita boleh jadi kawan" balas Effa riang cuba menghiburkan Yunho yang sedih itu.  Yunho hanya tersenyum melihat Effa yg cuba menghiburkannya itu dan dia harus menerima hakikat bahawa dia dan Effa hanya sekadar berteman sahaja. 

Selesai sahaja majlis President Kim, Yunho pulang ke rumahnya manakala Effa masih di hospital kerana dia masih mempunyai patient yg harus dirawatnya. Minho  juga bersiap siap untuk pulang setelah kerjanya tamat. Namun begitu, langkahnya terhenti apabila dia disapa oleh Effa yang masih bekerja. 

"Awak nak balik dah ke Minho?" tanya Effa tersenyum walaupun dia tahu jam bekerja Minho sudah tamat. 

"Yes" balas Minho sepatah kerana dia masih mengingati kejadian Yunho meluahkan perasaanya kepada Effa dan Effa menerimanya.  

"Ouh btw how's Minjae and eomonie? It's been a while since I meet them" tanya Effa cuba memanjangkan perbualannya dengan Minho. 

"They are good" balas Minho dingin. Effa yang perasan Minho seperti bad mood itu mengambil keputusan untuk tidak memanjangkan lagi perbualan mereka kerana dia khawatir akan membuat Minho semakin bad mood

"That's good to hear, hmm okay then excuse me first" balas Effa cepat2 memendekkan perbualan mereka agar tidak menganggu Minho lagi. 

Minho yang melihat Effa seperti ingin menghindari dirinya berasa semakin annoy dan mula hilang pertimbangannya dan menarik Effa ke dalam bilik yang hanya menempatkan mereka berdua sahaja.  

  

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
I LOVE YOU MY DOCTORWhere stories live. Discover now