11

16 0 0
                                    

Minho menghempas pintu bilik itu dengan kuat dan memandang tajam kepada Effa. Effa yang melihat Minho seperti itu mulai panik kerana Minho yang dia kenal tidak pernah bersikap sebegitu walaupun Minho seorang yang dingin terhadap orang yang ditemuinya. Minho yang melihat Effa seperti ketakutan itu mendengus perlahan. 

"Aaa..aaawak kenapa nihh Minho?" tanya Effa gagap melihat Minho yg sedang menahan amarahnya itu. 

"Awak tanya saya kenapa Effa? awak tak faham atau awak memang sengaja buat2 tak faham?" tanya Minho geram dgn soalan Effa itu. 

"Dah kalau awak tak bagitahu kenapa mcm mana saya nk tahu? ingat saya nihh ada magic ke boleh baca fikiran org?" bidas Effa geram dgn Minho apabila pertanyaannya dibalas dengan pertanyaan semula. 

"I heard Yunho's confession to you but I didn't expect that you will accept him, huh?" tanya Minho jengkel. 

Effa yg sudah boleh menduga apa yg menyebabkan Minho sebegini mulai tersenyum kecil dan membalas "then, apa kaitannya dgn awak?" tanya Effa ingin menguji kesabaran Minho. 

"Awak tanya apa kaitannya dgn saya, Effa? you say you love me then why did you ... ?" ucap Minho tidak mampu menghabiskan ayatnya. 

"I what?" balas Effa lagi sengaja ingin melihat sejauh mana Minho ingin berselindung dengannya. 

"You loves him" balas Minho geram melihat Effa yg seperti sengaja ingin menabur garam di lukanya. 

"Yes, I love him then what's wrong?" tanya Effa sengaja ingin bermain tarik tali dengan Minho. 

"Then when you say you loves me, it's not true right?" balas Minho hampa dengan jawapan Effa itu. 

"Nope, I do love you" balas Effa lagi. 

"Are you kidding me, Effa?" tanya Minho dengan muka tidak puas hati. 

"Nope, yes I love Yunho but just as a friend not more than that and I never said that I accept his confession right" balas Effa tersenyum kemenangan melihat Minho yang sedang beremosi itu. 

Minho yang mulai memahami apa yang terjadi terdiam seketika dan memarahi dirinya di dalam hati kerana tidak dapat mengawal emosinya itu. 

"Are you not in the mood just now just because you thought that I love Yunho and accept his confession?" tanya Effa sambil ketawa kecil namun ketawanya padam apabila Minho memandangnya tajam.  

"Okay then, that's good to hear" balas Minho sambil ingin berlalu pergi. Namun, dengan pantas Effa menarik lengannya Minho dan menolaknya ke dinding. Wajah mereka sangat rapat sehinggakan mereka dapat mendengar hembusan nafas masing-masing. 

"Are you going to run away after you scold me like that, huh?" tanya Effa dengan suara mengoda. Tidak menunggu lama, Minho membalikkan badannya dan membuatkan mereka bertukar posisi dimana dia pula yg mendekatkan wajahnya kepada Effa. Effa yang melihat itu meneguk perlahan liurnya kerana dia tidak menyangka Minho akan berkelakuan seperti itu. 

"This time I'm not going to run away anymore.. I love you Effa" bisik Minho perlahan dan mencium Effa yg tergamam dengan pengakuannya itu. Effa tersenyum senang dan membalas ciuman Minho itu. Setelah beberapa minit mereka berciuman akhirnya Minho dan Effa meleraikan ciuman mereka apabila kedua duanya kehabisan nafas. 

"Finally, you admit that you like me too, Minho" ucap Effa mencium pipi Minho dan berlari meninggalkan Minho kerana dia malu untuk berada bersama Minho lebih lama disitu. Minho hanya tersenyum melihat tingkah Effa yang malu itu sedangkan Effa yg terlebih berani daripada dirinya sebentar tadi.

 Minho hanya tersenyum melihat tingkah Effa yang malu itu sedangkan Effa yg terlebih berani daripada dirinya sebentar tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Malam itu Effa dan Minho sama-sama tidak dapat melupakan kejadian tadi dan hanya ketawa perlahan apabila mengingatinya. Effa merasakan bahawa malam itu sangat indah sekali sehinggakan dia tersenyum sahaja sepanjang masa. 

Keesokkannya, Effa dan nurse-nurse yang bertugas pada hari itu berborak dengan rancaknya. Tiba-tiba mereka membuka topik tentang Effa dan juga Yunho. Kebetulan Minho juga menuju ke situ untuk meminta Nurse Min membantunya. 

"Dr Effa, betul ke Dr Effa sekarang dgn Dr Yunho skrg?" tanya Nurse Min dengan perasaan ingin tahu.  Semua yang berada di situ memandang Effa yg sedang meneguk air dan tersedak mendengar pertanyaan Nurse Min itu. 

"Ehh mana Nurse Min dengar cerita nihh?" tanya Effa pelik. 

"Ada nurse yang terdengar Dr Yunho confess  dekat Dr Effa haritu. Cepatlah Dr Effa bagitahu kami betul ke Dr Effa dating Dr Yunho skrg?" tanya Nurse Min dengan excitednya. 

"Ish takdelah saya dengan Dr Yunho kawan jee, takde apa-apa hubungan pun" balas Effa bersahaja. Namun, riaknya berubah apabila melihat Minho berjalan menuju ke tempat mereka. 

"Alaaaa kalau Dr Effa dengan Dr Yunho pun apa salahnya, Dr Yunho pun handsome ape mcm Dr Minho" balas  Nurse Min yang masih tidak menyedari kehadiran Minho di situ. Nurse-nurse yang berada disitu menyiku perlahan Nurse Min namun Nurse Min mengendahkannya. 

"Nurse Min nanti tolong check up patient yang saya buat surgery semalam dan hantar laporan kesihatan dia kepada saya" kata Minho mendatar sambil berlalu pergi namun matanya sempat melirik tajam Effa.  

"Baiklah Dr Minho" balas Nurse Min yang terkejut melihat Minho disitu dan tersengih sambil cepat-cepat berlalu pergi sebelum Minho memarahinya. Effa yang melihat kejadian itu hanya menggelengkan kepalanya kerana dia sempat melihat bahawa Minho memandangnya tajam sebentar tadi. 

Effa mengekori Minho ke biliknya memandang dia tiada patient  pada hari itu.  Effa mengetuk perlahan pintu bilik Minho dan dari dalam Minho hanya membenarkannya saja.  Effa duduk di hadapan mejanya Minho namun Minho hanya menghiraukannya. 

"Minho shii" panggil Effa namun Minho masih menghiraukan Effa dan meneruskan melihat laporan kesihatan patient nya itu.  Effa yang geram apabila panggilannya tidak diendahkan mula mendekati Minho. 

"Awak marahkan saya pasal apa yg Nurse Min cakapkan tadi ke?" tanya Effa sambil membuat muka sedih kepada Minho namun hampa apabila Minho tetap mengendahkannya.  Effa mengambil keputusan untuk pergi namun Minho menarik Effa ke dalam dakapannya. 

"It is true that Yunho much better than me?" tanya Minho sambil memandang Effa dan cuba menyembunyikan perasaan cemburunya terhadap Yunho. 

"Hahahaha, are you being jealous right now, baby?" balas Effa sambil membelai wajah Minho yang kacak itu. 

"No, I'm not, why should I be jealous with that guy, huh" nafi Minho. 

"Are you sure you are not being jealous right now?" balas Effa sambil ketawa kecil. Minho mula membuat muka sebalnya apabila Effa mengetawakannya. Effa yang melihat Minho seperti itu hanya ketawa dan mencubit perlahan pipi Minho yang gebu itu sambil berkata "even if he's much better than you, I will still choose you because I love you more Minho shii" ucap Effa sambil memujuk Minho. 

Minho yang mendengar kata-kata Effa itu mula tersenyum dan membalas "I love you too chagi yaa" sambil mencium perlahan dahi Effa.  Effa hanya tersenyum kerana dia merasakan bahawa Minho benar-benar mencintainya kerana Minho tidak lagi bersikap dingin kepadanya seperti dahulu dan Minho mula menunjukkan sisinya yang tidak pernah dia tunjukkan kepada sesiapa sebelum ini. 

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


I LOVE YOU MY DOCTORWhere stories live. Discover now