8

22 1 0
                                    

Hari yang di tunggu-tunggu oleh Yunho pun tiba.  Yunho melihat pantulan di telefon bimbitnya  untuk memastikan rambutnya kelihatan sempurna. Dengan perasaan berdebar Yunho menunggu kedatangan Effa. Yunho sengaja datang lebih awal dari waktu yang dijanjikan kerana dia sangat teruja dapat makan berdua bersama Effa. Tak lama kemudian Effa pun tiba di restaurant yang dijanjikan.  Yunho mengangkat tangannya agar Effa melihatnya di situ.

"Hai Yunho, maaf saya lambat yaa" ucap Effa serba salah kepada Yunho. 

"Ehh taklah saya yg datang awal tadi, jgn risau" balas Yunho sambil tersenyum manis memandang Effa.  

"Hehehe, terima kasih" senyum Effa kembali kepada Yunho. 

"Ouhh yaa, awak nak order apa?" tanya Yunho kepada Effa sambil melihat menu2 di situ.

"Saya nak bibimbap, awak nk order apa?" tanya Effa kepada Yunho kembali kerana dia melihat Yunho dari tadi asyik memandang menu tersebut. 

"Ermm, saya tak tahu nk order apa sbb saya jarang makan korean food, hehehe" balas Yunho sambil mengaru kepalanya yg tidak gatal. Effa baru teringat bahawa Yunho baru pulang dari America jadi mungkin dia tidak biasa dengan korean food. 

"Ouhh, kalau mcm tuu saya cadangkan awak cuba Kimchi Jigae dekat sini sedap tau" ujar Effa bersungguh sungguh kepada Yunho. 

"Ouhh kalau mcm tuu haaa saya order Kimchi Jigae nih lah" balas Yunho sambil tersenyum memandang Effa yang kelihatan comel apabila dia bersikap seperti itu. 

"Hee okay, kejap yaa saya orderkan" balas Effa sambil memanggil waiter. 

Sementara menunggu pesanan mereka siap, Effa bertanya kepada Yunho apa yang ingin diberitahunya di dalam telefon semalam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sementara menunggu pesanan mereka siap, Effa bertanya kepada Yunho apa yang ingin diberitahunya di dalam telefon semalam. 

"Ouh yaa Yunho, apa yang awak nk bincangkan dengan saya tuu?" tanya Effa ingin tahu. 

"Sebenarnya pasal awak kena gantung kerja memang dah dirancang Effa" ujar Yunho perlahan takut2 Effa terkejut. 

"Whattttt?? siapa yang rancang Yunho?" tanya Effa tidak puas hati.

"Dr Dong Wook sebenarnya disuruh oleh isteri director untuk pastikan awak dipecat sbb dia tak sukakan awak Effa, sbb tuu Dr Dong Wook suruh awak yang hantar ultra sound tuu dekat Dr Cha walaupun bukan kerja awak supaya awak dipecat" terang Yunho panjang lebar.

"Ouhh I see" balas Effa tidak percaya dengan semua ini. 

"Effa awak okay tak nihh?" tanya Yunho yg melihat raut wajah Effa yang berubah suram. 

"Saya okay tapi Yunho mana awak tahu semua nihh?" tanya Effa pelik. 

"Saya upah org untuk siasat perkara nihh Effa sbb saya rasa pelik kenapa tiba2 ultra sound tuu tak boleh berfungsi dan saya tahu awak bukan seorang yang cuai bila meneliti sesuatu peralatan" ujar Yunho lagi.

"Ouhh, terima kasih Yunho sbb tolong saya bersihkan nama saya balik" ucap Effa sangat2 berterima kasih kepada Yunho. 

"Ehh takde apa laa Effa, itu mmg tugas saya sebagai kawan awak" balas Yunho tersenyum dan menyambung "tapi kan Effa saya" ucap Yunho tidak mampu menghabiskan kata-katanya.

"Tapi awak kenapa Yunho?" tanya Effa kebingungan melihat Yunho seperti cacing kepanasan itu. 

"Sayaa .. hahaha takde apa laa Effa" balas Yunho ketawa dibuat buat. Dia ingin meluahkan isi hatinya namun memikirkan Effa yang masih terkejut dgn berita yang disampaikannya jadi dia mematikan saja hasratnya itu. 

"Betul nihh Yunho? awak yakin takde apa2?" tanya Effa lagi.

"Hahahaha iyaa betul Effa, marilah kita makan" balas Yunho dan tidak berapa lama kemudian pesanan mereka pun sampai. 

Setelah selesai makan, Yunho menghantar Effa pulang ke rumahnya. Sebenarnya dia ingin meluahkan hasrat hatinya kepada Effa sewaktu di cafe tadi tapi melihat riak wajah Effa yg masih terkejut kerana berita yg disampaikannya itu dia membatalkan hasratnya. 

Yellow Wood High School

Hari yang dinanti-nantikan oleh Seungmin pun tiba akhirnya.  Hari ini dia akan bertanding bermain bola keranjang antara kelas dan pemenang akan diserap untuk mewakili sekolah di peringkat negeri. Seungmin bersama pasukan mula memanaskan badan memandangkan pertandingan akan bermula tidak lama lagi. Setelah selesai memanaskan badan Seungmin pergi ke bahagian tepi gelanggang untuk mencari kelibat noonanya yg satu itu di antara para penonton yg hadir pada hari itu sehingga tidak sedar dia dipanggil oleh seseorang. 

"Yahhh cari siapa tuu" sergah Effa dari belakang Seungmin. Seungmin yang terkejut dgn sergahan itu dengan segera berpaling ke belakangnya untuk melihat siapakah gerangan org yg menyergahnya itu. 

"Yahhh noona, terkejut Minmin tau nasib baik Minmin takde sakit jantung klau tak arwah dah sebelum main lagi" geram Minmin kepada Effa yg tiba2 menyergahnya namun di dalam hati dia gembira noonanya datang untuk menyokongnya pada hari itu. 

"Hahahahahaha, siapa suruh Minmin leka sangat sampai tak sedar noona dekat belakang nihh haa.. cari siapa tuu sampai tak perasan noona dekat belakang nihh? cari girlfriend Minmin ehh? mana dia mana dia?" tanya Effa sambil membuat muka sibuk mencari girlfriend adiknya itu. 

"Ishh noona nihh memandai jee, Minmin nihh fokus belajar jee tau takdenya girlfriend2 nihh" balas Seungmin sambil membuat muka berlagak kepada Effa. 

"Elehhh, acah sangat fokus belajar jee tunggu ahh nnt noona jumpa Minmin dgn girlfriend Minmin siap ahh noona bagitau dia perangai buruk Minmin nihh, hahahaha" sakat Effa kepada Seungmin. 

"Werkkk, carilah takkan jumpa punya" balas Seungmin sambil menjelirkan lidah kepada noonanya. 

"Eeeii sabar jee lah dgn bdk nihh tau" balas Effa geram kerana Seungmin ada sahaja cara untuk membalas usikannya.  Seungmin ketawa besar memandang  noonanya yg kehabisan idea untuk mengusiknya.

"Hahahahaha takde idea dah laa tuu nk bahan Minmin kan" tambah Seungmin lagi. 

"Ishh dahlah, malas noona layan Minmin nihh makin menjadi jadi nnt" balas Effa sambil ingin berlalu pergi namun Seungmin menahannya. 

"Ehh noona takde nk wish apa2 dekat Minmin ke?" tanya Minmin sambil membuat 'puppy eyes' kepada Effa. 

"Ouh dah beria gelakkan noona nk wish pulak, ahh takde wish2 pergi main tuu coach dah panggil" balas Effa sengaja ingin mengusik Seungmin. 

"Hmm, yee lah" balas Seungmin ingin berlalu pergi. 

Sebelum Seungmin berjalan agak jauh darinya Effa berkata "goodluck dongsaeng noona yg paling nakal, main betul2 sampai menang klau tak noona taknak kawan Minmin dah hahahaha, menang atau kalah Minmin tetap adik noona yg paling annoying yg penting enjoy your game okay, hwaiting" ucap Effa panjang lebar kepada Seungmin yg menghentikan langkahnya apabila Effa memanggilnya. 

"Gomawoooo noona and hwaiting too" balas Seungmin dengan gembira dan berlalu pergi ke pasukannya. Effa hanya tersenyum riang memandang adiknya yg masih seperti budak kecil walaupun sudah berusia 17 tahun. 

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
I LOVE YOU MY DOCTORWhere stories live. Discover now