NO LINE

126 9 0
                                    


*STUDIO RAKAMAN LAGU*

Semua anggota TWICE berkumpul di dalam bilik rakaman untuk merakam lagu baru mereka.

"Nah, ini adalah lirik untuk rakaman lagu TWICE yang terbaharu. di situ saya telah membahagikan part masing-masing untuk dinyanyikan." Ucap Pdnim sementara Jihyo memberikan kertas lirik tersebut kepada members nya.

Jeongyeon dengan hati yang berdebar melihat kertas tersebut. ' Hmmm, comeback kalini pon line aku semuanya pendek-pendek' Gumam jeongyeon di dalam hati sambil membezakan linenya dengan Nayeon dan Jihyo.


***Chaeyoung POV***

Aku melihat raut wajah Jeongyeon unnie yang berubah setelah mendapat kertas lirik tersebut.

"Unnie kenapa ni? unnie okay ke?" Kata aku kepada jeongyeon unnie yang di balas hanya dengan senyumannya sahaja.

Lalu aku pergi ke tempat Dahyun dan Momo unnie yang keliahatan sibuk bermain telefon mereka. " Momo unnie nak cakap sikit boleh tak?" momo meletakkan telefonnya dan memandang aku " Hm? kenapa ni chaeyoung?" ucap Momo dengan pelik.

" Chaengie rasa jeongyeon unnie macam lain macam harini, yelah pagi chaengie tengok dia okay je, lepas unnie dapat kertas terus muka dia sedih semacam". jelas aku dengan panjang.

"akh...." Dahyun dengan tibanya menyampuk perbualan kami berdua "Dahyun rasalah kan unnie mungkin rasa sedih bila dapat tau yang line dia dalam lagu baru kita ni tak banyak". Ucap Dahyun dengan serius.

***END CHAEYOUNG POV**



Setelah mendengar penjelasan daripada PDnim, Jeongyeon meminta semua membersnya untuk pulang dahulu ke dorm TWICE. Dia pon dengan rasa ragu-ragu berjumpa dengan PDnim.

"PDnim...maafkan saya sebab menganggu..." ucap jeongyeon dengan perlahan. "Ouh Jeongyeon kenapa tak balik lagi? ada apa-apa nak bagitau saya ke."

Jeongyeon pon memberanikan dirinya menanyakan mengenai line nya di lagu terbaharu TWICE. Setelah selesai memberitahu Jeongyeon hanya menundukkan kepalanya kerana takut dengan Park Jinyoung yang memasang wajah ketatnya itu.

"Dengar sini Jeongyeon, saya faham dengan apa yang awak katakan. Tapi awak juga kena tahu kita ni pada zaman yang ramai orang akan kritik dan membenci kita. Jadi saya tak nak lah jadikan isu bila fans diluar sana menganggap TWICE ni takda kualiti dalam menyanyi. Menurut saya biarlah Jihyo dan Nayeon yang memimpin dalam nyanyian sebab mereka mempunyai suara yang bagus. Bukan saya nak kata suara awak tak bagus, saya harap awak faham maksud saya." Ucap PDnim dengan wajah yang sulit dijelaskan.

Jeongyeon menahan air matanya sepanjang PDnim memberitahunya. Jeongyeon berasa kecewa dengan jawapan yang diberikan beliau. Dengan cepat Jeongyeon bangun dan tunduk hormat kepada PDnim dengan perasaan yang sangat sedih.

'Kenapa..kenapa semuanya tak percaya kat aku. Aku pon boleh menyanyi juga. aku pon nak tunjukkan kebolehan aku juga. Kenapa semua ni terjadi padaku' gumam Jeongyeon dalam hati.




*DI DORM TWICE*

"Hai Jeongyeon unnie sinilah kita orang ada order makanan ni." kata Tzuyu kepada Jeongyeon ketika melihatnya masuk kedalam dorm namun di hiraukannya.

Nayeon yang melihat Jeongyeon terus berlari ke arahnya. Namun Jeongyeon dengan cepat terus menutup pintu dan menghempaskan badan dia atas katilnya.

"Yahhh, Yoo Jeongyeon kau kenapa haa?" ucap Nayeon dengan marah sambil mengetuk pintu bilik Jeongyeon. " Tzuyu tadi panggil kau baik-baik je nak ajak makan sekali, kenapa kau diam je." sambungnya lagi.

Tzuyu dengan cepat pergi ke arah nayeon. "Unnie takpa lah mungkin Jeongyeon unnie tak sihat badan, Tzuyu okay je, kite makan dulu ye unnie." ucap Tzuyu dengan senyum namun berasa takut apabila melihat Nayeon marah.

Mereka semua pon sambung makan dengan tenang. Manakala Jeongyeon didalam bilik tidak berhenti menangis sehinggalah dia tertidur dengan bertemankan air mata.

Momo yang merupakan teman sebilik Jeongyeon terpaksa tidur di bilik yang lain walaupon dia mempunyai kunci simpanan kerana tidak mahu mengganggu emosi Jeongyeon. Momo juga berasa marah pada Jeongyeon kerana dirinya terlibat sekali dengan masalah Jeongyeon.



*JEONGYEON POV*

'tolong aku TWICE aku dah tak nak hidup lagi' gumam jeongyeon dalam mimpinya.

***END JEONGYEON POV***





bersambung.....

Maafkan aku TWICE - yoo JeongyeonWhere stories live. Discover now