HILANG

79 3 0
                                    

Tiba -tiba Nayeon tersedar...

"Jeongie....."

************************************

Sebaik sahaja Jeongyeon melihat Nayeon bergerak, dia dengan cepat berpura-pura tidur.

Nayeon berasa heran kerana dia berasa ada orang yang mengelus rambutnya semasa dia tidur. Namun Nayeon malas berfikir dan menyambung tidurnya lagi.


* Keesokan paginya *

"huarghhhh" Kedengaran suara Nayeon yang mengeliat tanda baru bangun tidur. "Hmm, aduh sakitnya tengkuk" kata Nayeon sendiri sambil memegang tengkuknya.

"Hmm?!" Nayeon baru tersedar yang Jeongyeon tidak ada lagi di atas katilnya.

"JIHYO YAA!! bangun cepattt Jeongyeon takda!". Kata Nayeon sambil menggongcangkan badan Jihyo.

" Hmmm, apa unnie ni Hyo ngantuklah" ucap Jihyo dengan suara mengantuknya. "HAA!? apa Jeongyeon unnie takda" Jihyo yang terus tersedar dari tidurnya.

"Hyo nampak Jeongyeon tak?" tanya Nayeon. "Hyo baru je bangun manalah Hyo nampak" kata Jihyo sambil menggosok matanya.

"Takpa biar unnie telefon cuba budak-budak yang lain, manatau Jeongyeon dah balik dorm." kata Nayeon yang panik tapi masih berfikiran positif.

Selepas gagal menelefon Jeongyeon, Nayeon cuba untuk telefon member TWICE yang lain.


**DI DORM TWICE**

Lalalalalalalalalala~ kedengaran nada dering telefon Chaeyoung.

"Hello Chaeyoung di sini ~." kata Chae yang tidak menyedari bahawa unnie nya telefon. " Chaengie ni Nayeon unnie lah". Kata nayeon di telefon.

"Ouh unnie sorry Chaeng tengah sibuk bersiap ni nak jenguk Jeongyeon unnie kejap lagi. Yang lain pon sama juga. Jeongyeon unnie dah sadar ke unnie?" Kata chaeyoung.



**DI HOSPITAL**

Nayeon yang terkejut mendengar perkataan Chaeyoung tadi. Dia terdiam seketika dan melihat Jihyo sambil menggelengkan kepala memberitahu bahawa Jeongyeon tiada di dorm.

"Hello~ ada orang tak.... Kenapa unnie tiba-tiba senyap ni. Ada apa-apa terjadi ke kat sana?." kata Chaeyoung di seberang sana dengan nada suara yang kedengaran sedikit risau.

"He..helo ada ni, sorry chaeng unnie terkejut sekejap. Unnie ingatkan yang Jeongyeon dah balik dorm." Kata nayeon pula.

"HAA!? Jeongyeon unnie takda kat bilik dia?" Macam mana boleh tak ada kan unnie dan Jihyo unnie ada kat sana." Kata Chaeyoung dengan nada suara yang sedikit meninggi.


*DI DORM*

Dahyun yang berjalan hendak ke dapur memberhentikan langkahnya di hadapan bilik mereka apabila mendengar suara Chaeyoung.

Dahyun yang mendengar perbualan Chaeyoung mengenai kehilangan Jeongyeon terus membuka pintu bilik dengan kuat dan membuatkan Chaeyoung terkejut dengan kehadirannya.

" Baiklah unnie nanti Chaeng bagitau yang lain, Cheang letak dulu, bye." Hanya keluhan dari mulut nya yang didengar selepas menamatkan panggilan telefon tersebut.

Chaeyoung kemudian menatap wajah Dahyun yang seakan meminta nya menjelaskan perbualan mereka tadi.

" Eerrrh baiklah mari kita kumpulkan member lain sebelum Chaeng bagitau." Kata Chaeng sambil melihat dahyun.

Semua member TWICE berkumpul kecuali NAJEONGJI. Chaeng kemudian mencerita kan semuanya tentang perbualannya dengan Nayeon unnie.

Mereka semua terkejut mendengar berita kehilangan Jeongyeon. Selesai sahaja tenang mereka semua berangkat ke hospital untuk bertemu Nayeon dan Jihyo.



**DI HOSPITAL***

Kelihatan semua member TWICE yang sedang berkumpul di bilik rawat Jeongyeon.

"Unnie macam mana boleh jadi macam ni." Perkataan pertama yang keluar dari mulut Tzuyu sebaik sahaja melangkah masuk bilik itu.

Sana yang disebelahnya cuba untuk menenangkan maknae itu kerana ia tahu yang Tzuyu sedang marah sebaik sahaja mendengar nada suaranya.

Tidak terdengar suara satu pun daripada mereka hanya terdengar bunyi kipas yang berpusing. Jihyo dan Nayeon seakan tidak mendengar perkataan maknae itu dan memilih untuk berdiam diri.

Tiba-tiba Jihyo bersuara. " Tzu maafkan unnie kami tak tau Jeongyeon keluar. Kami tertidur waktu tu." kata Jihyo bersalah.

Tzuyu tidak puas hati dengan jawapan yang dia dengar. Tzuyu kemudian terus melangkah kaki keluar dari ruangan itu.

"Tz.. Tzuyu.." ucap Nayeon sambil mencuba mencapai tangan Tzuyu namun gagal. "Takpa unnie biar Dahyun yang pergi kejar Tzuyu." kata Dahyun melaju mengejar Tzuyu.

Suasana sekarang menjadi sangat canggung. Mina kemudian membuka mulut "Unnie biar Mina belikan roti untuk unnie. Mesti unnie tak makan lagi kan." "Momo nak ikut." Kata Momo cepat. Tak sempat menjawab Mina menarik tangan Momo terus keluar.

Kini hanya tinggal NaJiSaChae di dalam bilik tersebut. "Unnie tahu korang nak marah kami. Marahlah sepuas korang kami layak dimarah." kata Jihyo menundukkan kepala.

" Takda siapa yang layak kena marah, semuanya salah dalam hal ni. Jadi kita lah yang kena tanggung nasibnya." Kata sana secara tiba-tiba.

"Dia dah cuba tunjukkan pada kita semua tapi mana kita time tu? Berjalan, shopping tanpa ingat langsung kat dia. Haha.. kita memang kawan tak guna." Tambahnya lagi. Kata- kata Sana tersebut menusuk ke hati mereka.

"Kalaulah masa boleh diputarkan kembali..... Huh.. mungkin kita boleh halang perkara ni dari berlaku." Chaeyoung pula bersuara.

Di sisi lain ada yang memerhatikan mereka dari jauh...








BERSAMBUNG........

Sorry korang lambat update.
Jangan lupa vote tauu.💚

Maafkan aku TWICE - yoo JeongyeonWhere stories live. Discover now