Harini adalah last promotion lagu TWICE yang bertajuk ' SCIENTIST '. TWICE telah mendapatkan 3 kemenangan dengan lagu tersebut dengan usaha kerja keras Once membantu memberikan TWICE piala. Hasil kemenangan tersebut TWICE akan mempersembahkan nyanyian mereka melalui encore.
Namun encore mereka telah mendapatkan banyak kecaman netizen.
Comment netizen :-
"Mereka sudah berada di industri ini selama 7 tahun, tapi aku masih pelik kenapa nyanyian mereka teruk sekali." netizen 1
"Telinga ku sangat sakit mendengar suara mereka. Dalam group itu hanya Jeongyeon saja yang boleh bernyanyi." natizen 2
"Suara jeongyeon sangat sedap, dia berhak mendapatkan banyak line menurut ku " netizen 3
"JYP betul-betul tidak menghargai suara Jeongyeon." netizen 4
Jeongyeon orang yang sangat teliti. Dia sentiasa melihat balik encore TWICE untuk melihat komen-komen netizen. Hal ini di buat setiap kali comeback TWICE kerana Jeongyeon ingin membaiki setiap kelemahannya dalam nyanyian.
Jeongyeon berasa sangat gembira melihat Komen yang positif mengenai dirinya. Berbeza dengan Nayeon yang melihat komen tersebut banyak menyebut nama Jeongyeon telah membuatkannya muak.
S
K
I
PJihyo yang sentiasa memerhatikan perilaku membersnya dia perasan dengan perubahan Nayeon dan Jeongyeon sepanjang menjalankan comeback stage mereka.
Jihyo lalu pergi ke bilik Jeongyeon dan momo. Momo yang melihat jihyo memberikan kode untuk berbual dengan jeongyeon dengan cepatnya dia bangun dan keluar dari bilik.
"Jeongyeon na." Jihyo memandang Jeongyeon yang bermain telefonnya.
"Kau tak penat ke duduk dalam bilik ni setiap hari. Lepas je comeback kite aku tak pernah tengok kau berbual dengan Nayeon unnie langsung. Korang gaduh ke." Tanya Jihyo kepada Jeongyeon. "Tak ada apa nak digaduhkan kitaorang okay je, kau je yang perasan kot." jawab Jeongyeon yang masih bermain telefon nya.Jihyo lalu merampas telefon Jeongyeon dengan paksa. " Ya Jeongyeon apa masalah kau. Kau ingat aku tak perasan ke perangai kau semanjak kite comeback haritu semakin berubah!." tengking Jihyo kepada Jeongyeon.
" Jihyo nak Unnie pergi mintak maaf dengan Nayeon unnie. Unnie tau tak apa yang Once akan cakap kalau nampak Unnie dengan Nayeon tak bertegur sapa. Once mesti akan pikir yang kita ni hanya pura-pura kawan kat belakang diorang." sambung Jihyo lagi.
" Unnie tak nak." Jawab jeongyeon singkat. "Yoo Jeongyeon kau nak ke sebab kau sorang group kita hancur." ucap Jihyo membuatkan Jeongyeon terkejut. Jihyo juga terkejut dengan ucapannya itu.
" Ye memang, memang semua aku buat tak kena bagi korang, memang semua yang korang nampak semuanya salah aku. Aku je yang salah. Yang baik ade kau peduli ke. Kau tak ada dalam posisi aku jadi kau tak pernah rasa apa yang aku rasa. Aku nak juga tunjukkan bakat yang aku ada tapi semuanya halang aku...sampai sekarang aku sorang je yang tak de melody projek sendiri. Aku rasa korang lebih happy aku takda kan!!." Ucap Jeongyeon dengan marah yang dipendam.
Jihyo lalu menampar muka Jeongyeon "Dengar ni kau ingat kau sorang je ke ada kat dalam group ni. Ramai lagi yang berbakat daripada kau dan diorang pon tak dapat tunjukkan bakat diorang. Setakat manyanyi suara kau pon takdalah sedap mana jadi kau tak patut nak rasa macam tu.!!" Ucap Jihyo lalu pergi meninggalkan Jeongyeon.
Tzuyu yang melihat pergaduhan antara jihyo dan Jeongyeon di sebalik pintu terkejut dengan pekataan Jihyo tadi. Setelah Jihyo keluar dari bilik Jeongyeon, Jeongyeon menjadi serabut die lempar semua bantal yang ada. Bingkai gambar yang di simpannya jugak pecah akibat terkena balingan bantal Jeongyeon.
Tzuyu dengan panik cepat masuk ke dalam bilik Jeongyeon untuk menghentikan perbuatannya. Hal itu telah membuatkan Jeongyeon dengan tidak sengaja menggores lengan tzuyu dengan kaca yang dipegangnya.
Jeongyeon menjadi panik dan menelefon manager TWICE, dengan segera mereka membawa tzuyu ke hospital. Twice semua datang ke hospital untuk menjenguk tzuyu. Nayeon yang berjumpa dengan Jeongyeon terus menampar mukanya dengan kuat. Kerana Tzuyu merupakan maknae TWICE yang sangat disanyangi oleh unnie nya termasuk Jeongyeon.
"Jeongyeon na kau kalau tak puas hati jangan nak melibatkan tzuyu dalam masalah kita. Kau memang pentingkan diri sendiri. Kau tak layak ada dalam group ni lagi." ucap Nayeon membuatkan semua membersnya membeliakkan mata.
Jeongyeon dengan cepat pergi melarikan diri dari tempat tersebut kerana dia tidak mahu memburukkan lagi keadaan. Dahyun dan Mina yang melihat itu terus mengejar Jeongyeon.
"Unnie berhenti, Nayeon unnie tak bermaksud cakap macam tu kat unnie dia tengah emosi jadi dia sebut semua benda yang terlintas dalam fikiran dia." ucap Dahyun sambil mengejar Jeongyeon. "Jeongyeon unnie tolong jangan tinggalkan kitaorang. Kitaorang perlukan unnie." kata Mina sambil menangis.
Mendengar rayuan mereka Jeongyeon terus memperlahankan langkahnya. Jeongyeon tidak sanggup melihat members nya cedera lagi disebabkan nya.
Mina dan Dahyun yang melihat Jeongyeon berhenti dengan cepat memeluk nya. "Unnie tolong jangan pergi." merayu Dahyun dengan teresak-esak. "Unnie jangan risau kita orang akan sentiasa ada dengan unnie. Biarlah yang lain nak cakap apa kat unnie tapi unnie kena ingat unnie ade 2 orang lagi yang sudi jadi kawan unnie." kata mina yang mengesat air matanya.
"Sebenarnya unnie ada 4 orang lagi yg sudi berkawan dengan unnie." ucap chaeyoung yang muncul di belakang Mina.
"Tzuyu dah maafkan unnie. Unnie jangan risau tzuyu okay je. Dia yang minta Chaeyoung kejar unnie untuk bagitau unnie. Unnie please stay chaengie tak sanggup hidup tanpa unnie. " ucap chaeyoung dengan sedih.
jeongyeon tak mampu berkata apa-apa dia hanya menangis mendengar kata-kata membersnya.
'Mampukah aku bertahan di bumi ini. Aku tak sanggup lagi TWICE selamatkan aku' gumam Jeongyeon.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Maafkan aku TWICE - yoo Jeongyeon
Ficção AdolescenteCerita ini mengisahkan seorang gadis dari girl group TWICE yang menghidap masalah depressed yang melampau. Hal ini tidak disedari oleh member TWICE sehingga lah Jeongyeon.....