𝒵𝒶𝓇𝒶 𝒜𝒶𝓎𝒶𝓃10

9K 302 6
                                    

𝒾𝓂 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒽𝓊𝓈𝒷𝒶𝓃𝒹 , 𝓈𝓌𝑒𝑒𝓉𝒾𝑒 .

𝒾𝓂 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒽𝓊𝓈𝒷𝒶𝓃𝒹 , 𝓈𝓌𝑒𝑒𝓉𝒾𝑒

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Pagi pagi dah ada orang kacau. Siapa lagi kalau bukan future husband aku. Harini dah la weekend , aku nak rehat.

Telefon aku yang berdering di atas drawer aku ambil. Panggilan dari Aayan aku angkat sedikit lambat.

" Ada ape call saya pagi pagi ni ? " tanya aku dalam keadaan yang masih mamai.

" Jom teman saya jogging. Saya dah ada kat depan rumah awak ni " .

" Ape !! Dah ada depan rumah . Ish ape ni awak , tiba tiba dah ada kat depan rumah. Saya nak rehat la. Harini kan weekend " keluh Zara sambil membebel.

" Ah takde takde. Bangun cepat " arah Aayan .

" Iye iye. Kejap saya nak mandi dulu ".

Sementara tunggu bakal isteri bersiap , aku keluarkan telefon dari poket seluar. Aku tengok mesej yang terpapar di skrin telefon.

" Yan , free tak? Jogging jom . " - Hans Zikri .

Aku telefon Hans .

" Jom arhh nak jogging pun tapi si Zara ada . Aku ingat nak dating berdua dengan bakal isteri aku . Tup tup kau kacau daun . Tapi takpe la , sekurang kurangnya boleh menghalang daripada hasutan syaitan " ujar Aayan panjang lebar kepada Hans.

" Berehh bos " .

Disebabkan aku taknak bagi Aayan tunggu lama , aku hanya memakai pakaian yang simple. Aku pakai t shirt lengan panjang oversized dengan seluar track . Simple kan . Zara always simple.

Sebelum aku keluar , aku telefon Rose dulu.

" Rose , teman aku pergi jogging . Tak selesa la jogging dengan bakal suami aku " kataku senada.

" Kejap kejap . Kau kata bakal suami . Sejak bila kau ada bakal suami ni . Bagitahu aku sekarang " .

" sekarang tak boleh . Nanti aku bagitahu , okeyy. Tak sekarang ni boleh tak teman aku ni ".

" okey okey . Nanti kau share location kat aku ".

" okey . Thank you sweetie ".

Aku menuruni tangga menuju ke pintu. Pagi ni mama dengan papa takde . So tinggal la aku sendirian di rumah.

Pintu pagar dan pintu rumah dikunci. Aku memalingkan muka ke arah seorang lelaki yang bersandar di kereta.

" Jom " kata aku ringkas.

" Haa , siap dah ? " tanya Aayan .

" Dah siap . Tapi saya nak bagitahu awak sesuatu ".

" Apedia ? "

" Saya ajak kawan saya sekali , boleh tak ? "

" boleh je . Saya pun ajak kawan jugak ."

Aku hanya mengangguk sahaja . Aayan membuka pintu sebelah nya untukku. So sweet .

C| Mrs Aayan Danish Where stories live. Discover now