𝒾𝓂 𝓎𝑜𝓊𝓇 𝒽𝓊𝓈𝒷𝒶𝓃𝒹 , 𝓈𝓌𝑒𝑒𝓉𝒾𝑒 .
Pagi yang ceria tapi mood aku ke laut. Boleh pulak kereta kesayangan aku rosak. Dah la harini ada meeting penting. Fikiran aku buntu . Tak tahu nak mintak tolong siapa. Nak tumpang papa , pagi pagi tadi lagi papa dah takde.Disebabkan aku sangat buntu sekarang , aku telefon Aayan.
Telefon aku berbunyi menandakan ada orang call . Telefon berjenama iphone itu aku ambik . Eh , kenapa Zara call aku pagi pagi ni ? Bisik aku dalam hati. Panggilan yang dibuat oleh Zara aku angkat.
" Assalamualaikum , kenapa call pagi pagi ni ? " tanya Aayan ingin tahu.
" Waalaikumussalam , awak saya ingat nak mintak tolong , boleh tak ? " soal Zara ragu ragu.
" boleh. Nak mintak tolong ape ? " tanya aku ringkas.
" Boleh tolong ambik saya kat rumah . Kereta saya tiba tiba rosak . Nak tumpang papa , papa dah pergi kerja dari tadi lagi . Sebab tu saya mintak tolong awak " kata Zara dengan nada sedih .
" boleh. Tunggu saya sampai. Bagi 20 minit " kataku ringkas .
Aku keluar dari rumahku dan masuk ke dalam perut kereta. Enjin kereta di start . Apabila enjin dah dipanaskan , aku terus memandu ke rumah future mother in law .
Mata aku tertangkap satu figura yang kukenal iaitu Zara. Kereta yang dipandu tadi berhenti betul betul di depan Zara berdiri.
Aku keluar lalu membuka pintu untuknya. After dia masuk , pintu belahnya ku tutup lalu melangkah ke driver spot .
Kereta dipandu agak laju. Suasana sekarang agak sunyi . Hanya radio yang berbunyi. Kami berdua selesa mendiamkan diri. Disebabkan jalan tak jammed , hanya 25 minit diambil untuk sampai ke pejabat.
Aku mengucapkan terima kasih kepada Aayan sebab tolong hantar aku.
" Zara, saya ambik awak masa nak balik nanti ye " kata Aayan kepada Zara.
" Eh takpelah . Menyusahkan awak je . Lagipun saya balik lewat harini " kataku.
" Pukul berape awak balik ? " soal Aayan.
" Dalam 6.30 petang macam tu " kataku begitu untuk mengelakkan dia ambik aku .
" Okey , saya ambik awak balik nanti " tegas Aayan kepada Zara.
" okey " aku mengalah .
Aku keluar dari kereta milik Aayan . Bila kereta Aayan , sudah hilang dari pandangan. Aku berjalan menuju ke lif.
YOU ARE READING
C| Mrs Aayan Danish
Romance[𝓤𝓷𝓭𝓮𝓻 𝓽𝓱𝓮 𝓶𝓻𝓼. 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 1 ] ᴀᴀʏᴀɴ ᴅᴀɴɪꜱʜ || ᴢᴀʀᴀ ʏᴀꜱᴍɪɴ Known as the soft spoken husband AAYAN DANISH - Jejaka berdarah campuran asia merupakan seorang Ceo di Syarikat Nish Empire. Aayan Danish seorang yang tegas dan matang...